Dėl naujo kelio – gyventojų nerimas
![Dėl naujo kelio – gyventojų nerimas](https://rinkosaikste.lt/wp-content/uploads/2021/05/labuna80y1992-850x560.jpg)
Nuo kovo 15 dienos vykę kelio Kėdainiai–Labūnava–Babtai rekonstrukcijos darbai artėja finišo tiesiosios link. Kelio danga nuo Pelėdnagių iki Labūnavos jau atnaujinta: paklotas tinkamas pagrindas bei nulieta nauja asfalto danga. Sena kelio danga buvo nuimta, šiek tiek pakeistas reljefas, sumažinti „linksmieji kalneliai“, sumažinti vingiai. Dabar Pašilių gyventojams nerimą kelia, anot jų, nesutvarkytos ir pernelyg aukštos nuovažos bei smėliu užsikimšusios pralaidos. Tuo metu darbus vykdančios bendrovės atstovai ramina – darbai tikrai nėra baigti, bus sutvarkytos ir nuovažos, ir pralaidos ir iki lapkričio 30 dienos atlikti kiti darbai.
Skundžiasi nuovažomis
„Netrukus bus baigta Pelėdnagių – Labūnavos kelio rekonstrukcija. Ypatingai pabaigtuvių laukia Pašilių sodininkai ir gyventojai. Bet… Kelio projektuotojai negalvojo apie pernelyg stačius nuolydžius į kai kuriuos šalutinius keliukus. Jau teko girdėti vairuotojų nusiskundimų, kad automobiliai juos sunkiai įveikia, teko matyti ir automobilių mechaninių pažeidimų ženklų. O žiemą problema bus dar didesnė. Ar įmanoma kažką pakeisti?“, – klausia Albinas Stankevičius, Pašilių gyventojas.
Dar ne pabaiga
Tuo metu darbus vykdančios įmonės „Kauno tiltų“ darbuotojai teigia, kad gyventojai „nori visko ir iš karto.“
„Ateina, iškeikia mus, į šuns dienas išdeda. Visko būna. Keisti tie žmonės. Juk darbus dar vykdome. Kaip tik šiuo metu ir įrenginėjame nuovažas, jos bus išlietos asfaltu, pastatyti bordiūrai. Kas dar blogai? Juk matuojame viską, viskas apskaičiuota. Mus prižiūri ir kontroliuoja. Kai sutvarkysime, tada tikrai automobilių niekas negadins. Reikia tik truputėlio kantrybės. Juk dar darbai vyksta. Ir jų dar tikrai nemažai“, – pasakojo kalbinti darbuotojai.
Lietuvos kelių automobilių direkcija prie susisiekimo ministerijos informuoja, kad minėtame kelyje nuovažos turi būti rekonstruotos tokia apimtimi, kad būtų užtikrintos sklandžios jungtys su rekonstruoto kelio važiuojamąja dalimi. Rekonstruojamoms nuovažoms taikomi individualių nuovažų sprendiniai.
Nerimauja ir dėl pralaidų
„Vaikštinėdamas pėsčiųjų – dviračių taku ir stebėdamas kelininkų darbą matau: kai kur įrengtos vandens pralaidos beveik visiškai užsikimšusios smėliu. Panašu, kad savo funkcijos jos neatliks. Ištekliai išmesti į balą“, – teigia A. Stankevičius.
Nerimas – be reikalo?
„Rinkos aikštei“ pavyko išsiaiškinti, kad darbus atliekanti bendrovė „Kauno tiltai“ kelio atkarpoje iš viso įrengė 19 naujų pralaidų per kelią, kanalizavo pusę kilometrų kelio griovių. Šiuo metu yra įrenginėjama 16 naujų autobusų sustojimo aikštelių, rekonstruojamos 54 nuovažos, įrengiama 2,6 kilometrų apsauginių kelio atitvarų, atliekami kiti gerbūvio darbai.
„Dar kartą pasikartosim: pralaidos dar neužbaigtos įrengti, jos bus išvalytos, viskas sutvarkyta. Juk dar du mėnesius dirbsime. Gyventojai nerimauja be reikalo. Dar ir sankryžas tvarkome, ir autobusų stoteles… Dar daug nepadarytų darbų, bet mes juos darome“, – aiškino darbuotojai.
Išdėstys pagal reikalavimus
Asfalto dangos aikštelė, kuri dabar naudojama maršrutinio transporto apsisukimui ir kaip autobusų sustojimo vieta bus perkelta link Pašilių kaimo. Kitas autobusų sustojimo aikštelės bus rekonstruojamos ir perkeliamos teisingai išdėstant viena kitos atžvilgiu, įrengiant peronus, suoliukus, šiukšlių dėžes. Esamą pėsčiųjų ir dviračių taką numatoma išsaugoti.
Aplinkos apsaugos agentūra informuoja, kad rekonstravus (išplatinus) asfaltbetonio dangos plotį ir sutvirtinus kelkraščius, sumažės pakeltoji tarša dulkėmis. Planuojamos ūkinės veiklos teritorija nepatenka į Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritoriją ar artimą jai aplinką. Priėmus eksploatuoti rekonstruoto kelio ruožą Pašilių gyvenvietės artimiausioje gyvenamoje aplinkoje, esant gyventojų reikalavimui, numatoma atlikti transporto triukšmo ir vibracijos matavimai.
[#gallery=491#]