Dabar jau pigiausias elektromobilio įkrovimo būdas – namuose

 Dabar jau pigiausias elektromobilio įkrovimo būdas – namuose

Lietuvoje baigėsi nemokamų viešųjų elektromobilių įkrovimo stotelių era. Ekspertai teigia, kad dabar pigiausias būdas papildyti elektromobilio bateriją – krovimas namuose. Įsirengus stotelę namuose galima žymiai sumažinti išlaidas.

Išmanūs sprendimai – raktas į taupymą

Nors viešosios įkrovimo stotelės nebėra nemokamos, vairuotojai vis tiek gali sutaupyti, rinkdamiesi tinkamą stotelę. „Enefit“ atstovas Julius Areška pažymi, kad įkrovimo kaina priklauso nuo stotelės galingumo – kuo ji galingesnė, tuo brangesnė paslauga. Tačiau galingos stotelės leidžia sutaupyti laiką, nes įkrovimas jose vyksta greičiau. Pavyzdžiui, naujausi elektromobiliai 320 kW galios stotelėse per 5–7 minutes gali įkrauti bateriją, kuri leis nuvažiuoti 200–250 km.

Visgi, jei laikas nėra svarbus, galima rinktis mažesnės galios stoteles, kuriose elektros kilovatvalandė kainuoja pigiau.

„Reikia įvertinti, kiek energijos reikės ir kiek laiko galima skirti įkrovimui. Jei turite galimybę ilgiau pasilikti, pavyzdžiui, šalia biuro, verta rinktis pigesnes stoteles“, – sako J. Areška.

Namuose elektromobilio įkrovimo kaina priklauso nuo pasirinkto elektros plano

Namuose įkraunant elektromobilį kaina priklauso nuo pasirinkto elektros plano. Jei tarifas susietas su biržos kainomis, išmaniosios technologijos leidžia krauti automobilį tada, kai elektra yra pigiausia. O įsirengus saulės elektrines, galima visiškai atsisakyti išlaidų, naudojant realiu laiku generuojamą energiją.

Ekspertai sako, kad jei saulės elektrinės generuoja energiją dienos metu, bet elektromobilį kraunate naktį, problemą išsprendžia energijos kaupikliai. Šie įrenginiai leidžia sukaupti perteklinę dienos metu pagamintą energiją ir panaudoti ją vėliau.

Krauti iš paprastų „rozečių“ – ir nesaugu, ir neefektyvu

Daugelis elektromobilių savininkų vis dar naudoja buitinius elektros lizdus, tačiau toks būdas yra neefektyvus ir nesaugus. Visiškas įkrovimas tokiu būdu gali trukti daugiau nei 20 valandų, be to, buitiniai tinklai gali patirti per didelę apkrovą, o tai gali sukelti gaisro pavojų.

Investicijos į nuosavą įkrovimo stotelę yra žymiai efektyvesnės. Skaičiuojama, kad, pavyzdžiui, 11 kW ar 22 kW galios stotelės kainuoja nuo 800 eurų, o tokios galios pakanka elektromobilio baterijai visiškai įkrauti per kelias valandas. Pavyzdžiui, automobilis su 60 kWh talpos baterija 22 kW stotele įkraunamas per 3 valandas, o 11 kW – per 5 valandas.

5 Komentarai

  • Tiems,kas gyvena nuosavuose namuose gal ir geras variantas(elektromobilis),kas daugiabučiuose-šudu kruva.

  • Gyvenu name, turiu saules elektrine, ivadas ir jos galia 8 kw. Uz +1 kw Eso uzsiprase 5000€, kiek gautusi suma, norint tureti reikalinga min 11 kw reikalingu ikrovimo stotelei, galima tik spelioti. Bet tada namie viskas turetu buti isjungta, reiskia reik tureti bent 13-14 kw, taigi paskaiciuokim kokia tai gera investicija … norint to rozetinio transporto :)))

    • Aš tai pasiimu į kelionę rozetę ir turiu iš ko pasikraut gumuliatorių.

  • Sugundė patikėjusius elekrotačkom neva dykais pakrovimais,o vėliau nutraukė chaliavščiną.Kad namuose turėt stotelę,žėkit kiek ji kainuoja.Plius ir pati elektra….Apie keliones tolimesniais maršrutais kalbėt neverta.Ypač žiemą.Tie greitieji pakrovimai gryna akumuliatorių ėdžia.O dar kai žinai ,kad ir tas pakrovimų skaičius yra neamžinas,o akumai sudaro beveik pusę mašinos kainos,tai kam ta kyla dėl išgalvoto ,,tvarumo“?

    • Turbūt važiuoji su dyzelinu, tai nerašyk kvailų komentarų. Ačiū

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content