Apynasris greičio mėgėjams: motociklininkus vėl diskriminuoja

 Apynasris greičio mėgėjams: motociklininkus vėl diskriminuoja

Nuo kitų metų pradžios turėtų įsigalioti naujasis Administracinių nusižengimų kodeksas, kuriame yra numatytas ne vienas KET pakeitimas. Pakeitimai inicijuoti siekiant pažaboti greičio mėgėjus. Tačiau vairuotojai atkreipia dėmesį, kad pataisos jau ne pirmą kartą diskriminuoja dviračių transporto priemonių vairuotojus.

Mažės tolerancijos ribos

Šiuo metu galiojanti viršyto greičio tolerancijos riba – 10 km/h. Jeigu asmuo greitį viršija „tolerancijos“ ribose, jam taikomas įspėjimas, ir tik ribas peržengus skiriama bauda. Naujieji pokyčiai numato, kad tolerancijos ribos sumažės, ir įspėjimas galės būti skirtas tiems vairuotojams, kurie greitį viršys ne daugiau kaip 5 km/h.

Nuo balandžio 1-osios pagal Vidaus reikalų ministerijos siūlymą baudos už greičio viršijimą yra tiesiogiai proporcingos greičio perviršiui. Anksčiau baudų dydžiai buvo fiksuoti, o jei prasižengęs asmuo gailėdavosi savo poelgio, baudą būdavo galima sušvelninti.

Atims teisę vairuoti

Numatoma, kad nustatyto greičio viršijimas 6–20 km/val. užtraukia vairuotojams 2 eurų baudą už kiekvieną nustatyto greičio viršytą kilometrą, o pradedantiesiems vairuotojams, transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė negu 3,5 t arba kuriose yra daugiau kaip 9 sėdimos vietos, motociklų vairuotojams – 3 eurų baudą už kiekvieną nustatyto greičio viršytą kilometrą. Greičio viršijimas 20–50 km/val. užtraukia atitinkamai 4 ir 5 eurų baudą už kiekvieną nustatyto greičio viršytą kilometrą.

Seimas dar turi pritarti VRM siūlymui už tam tikrą greičio viršijimą atimti teisę vairuoti. Kai nustatytas greitis viršijamas 30–40 km/h, pradedantiesiems vairuotojams, transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė negu 3,5 t arba kuriose yra daugiau kaip 9 sėdimos vietos, motociklų vairuotojams būtų privaloma skirti teisės vairuoti transporto priemones atėmimą nuo 3 iki 6 mėnesių.

Anksčiau išvardintoms grupėms priklausančiam vairuotojui greitį viršijus 40–50 km/h, būtų privaloma skirti teisės vairuoti atėmimą nuo 6 mėnesių iki 1 metų.

[quote author=“Kazimieras Čeponis“]Pakeitimai nėra logiški – kodėl vieniems už viršytą kilometrą mokėti reikės 4 eurus, o kitiems – 5?[/quote]

Motociklininkus vėl diskriminuoja

Kaip „Rinkos aikštei“ sakė Lietuvos baikerių kongreso atstovas, klubo „Motobroliai RC“ prezidentas Kazimieras Čeponis, didžiausia problema Lietuvoje ta, kad taisykles keisti gali kas nori.

„Pakeitimus inicijuoti gali bet kas. Seimo nariai, VRM, Susisiekimo ministerija tam tikrą vaidmenį atlieka, Teisingumo ministerija taip pat. Vaizdas toks, kad kas prišoka, tas ir daro. Taigi yra suburta grupė asmenų, kurioje dalyvauja Lietuvos Baikerių kongreso atstovas, Lietuvos motociklų sporto federacijos atstovas, Lietuvos vandens motociklų sporto federacijos atstovas, keli politikai, kurią užregistravome Seime tam, kad bet kuri valdžios institucija, siūlysianti įstatymą ar pataisas, susijusias su motociklais, galėtų padiskutuoti apie savo idėjas su tais, kurie žino situaciją iš praktinės, o ne teorinės pusės. Su Susisiekimo ministerija jau bendraujame, Seime taip pat apie mus žino, o VRM dar nespėjome užsiregistruoti, nes visas šis reikalas dar gana šviežias“, – pasakojo K. Čeponis.

Pašnekovas įsitikinęs, kad pasiūlyti pakeitimai yra diskriminuojantys motociklininkus.

„Jie nėra logiški – kodėl vieniems už viršytą kilometrą mokėti reikės 4 eurus, o kitiems – 5? Pagal ką jie čia taip nusprendė? Ar tas euras yra kažkokia atgrasymo priemonė?“ – retoriškai klausė Baikerių kongreso atstovas.

K. Čeponis pabrėžė, kad per paskutinius 1,5 metų įstatymo pataisų siūlymų, susijusių su greičio viršijimu, buvo net keturios, be to, praktika rodo, kad iš dešimties priimtų tvarkų, devynias reikia pakeisti.

„Man susidaro įspūdis, kad valstybinėse institucijose dirbantys asmenys aiškiai nesuvokia, kaip ta Lietuva per ateinančius 5 metus tvarkysis su greitį viršijančiais žmonėmis. Nėra vieningos strategijos, vieningos nuomonės. Apskritai, prieš dedant pasiūlymą ant stalo Seimui, nevyksta jokia diskusija su specialistais, su visuomene, su tais žmonėmis, kuriuos tiesiogiai paliestų tie siūlymai. Dabar, atrodo, kad prieš rinkimus visi stengiasi parodyti, kiek daug visko siūlo. Imitacinis darbas, ir tiek. Niekaip kitaip, nei pigiu populizmu, šio siūlymo pavadinti negalima“, – kalbėjo K. Čeponis.  

Pašnekovas taip pat patikino, kad motociklininkų bendruomenė nenori jokių išskirtinių teisių – tiesiog vienodų sąlygų su automobilių vairuotojais.

Dokumentai neprivalomi

Įstatymo projekte taip pat numatyta atsikratyti popierizmo. Kol kas vežiotis dokumentus – vairuotojo pažymėjimą, privalomosios techninės apžiūros dokumentą, transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo liudijimo ir transporto priemonės registravimo dokumentus – privaloma. Jeigu vairuotojas jų su savimi neturi, jam gali būti skiriama bauda.

Tačiau pagal naująjį įstatymo projektą vairuotojui užtektų pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą – pagal jį policijos pareigūnai elektroninėje duomenų bazėje galės rasti visus reikalingus duomenis.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video