„Amžiaus statyba“ pajudėjo iš mirties taško
Dar 2015 metais prasidėjęs Dotnuvos tilto pėsčiųjų ir dviračių tako remontas jau ne tik kėdainiečių, bet ir prašalaičių buvo vadinamas amžiaus statybomis. Panašu, kad net ketverius metus trukęs sąstingis baigėsi – pagaliau Dotnuvoje ir vėl darbuojasi darbininkai. Šį kartą jie tvirtai žada, jog šią vasarą žmonės galės naudotis atnaujintu tiltu ir pėsčiųjų taku.
Sąstingio pabaiga
Dotnuvoje esantis pėsčiųjų ir dviračių takas yra valstybinės reikšmės kelyje Jonava–Kėdainiai–Šeduva, už jį atsakinga ir jo tvarkymui lėšas skiria Lietuvos automobilių kelių direkcija. Direkcijos paskelbtą konkursą laimėjo akcinė bendrovė „Kauno tiltai“. Bendrovės darbininkai visus rekonstrukcijos darbus planuoja atlikti dar šią vasarą: bus atnaujintas pėsčiųjų ir dviračių takas, sutvarkytas tiltas.
Laukia senai
Dotnuviškiai dar 2015-ųjų metų pabaigoje turėjo sulaukti džiugios žinios – ilgai lauktas pėsčiųjų ir dviračių takas per Dotnuvėlės upelį jau turėjo būti užbaigtas. Čia, šalia tilto, turėjo atsirasti betoninis keliukas, kuriuo gyventojai galėtų keliauti pėsčiomis ar važiuoti dviračiais saugiai, nesisprausdami tilto pašonėje.
Tačiau viskas užstrigo net ketveriems metams, nes paaiškėjo, kad galimai savo darbą neteisingai atliko projektuotojai, klaidų padarė ir užsakovai, prisidėjo ir gamtos stichijos, o kur dar Specialiųjų tyrimų tarnybos puolimai ir įtarimai korupcija, vienos statytojų įmonės bankrotas, nesėkmingos kitų rangovų paieškos.
Darbai sustojo
2015 metais Kelių direkcijos paskelbtą konkursą darbams Dotnuvoje laimėjo uždaroji akcinė bendrovės „Tauro ženklas“. Darbai buvo pradėti, tačiau nuo pat pradžių labai strigo. Įmonės, statančios šį tiltą, vadovas Audrius Lisauskas ne kartą ramino gyventojus ir teigė, kad jau netrukus tiltas turėtų būti pabaigtas. Tačiau statybų galo kaip nesimatė, taip nesimatė, o dar ir plyšys didžiulis atsivėrė, kuris gąsdino vietinius. Darbai Dotnuvos tilto prieigose sustojo.
Vėlavo dėl kliūčių
„Rinkos aikštei“ dar 2015-ųjų gegužės mėnesio pradžioje susisiekus su darbus vykdančios UAB „Tauro ženklas“ vadovu A. Lisausku, šis vis tikino, kad darbai vėluoja dėl objektyvių priežasčių ir „kitą mėnesį“ tikrai turėtų būti baigti, tačiau taip neatsitiko. Vyriškis tuomet kaltino gamtos stichijas, technines kliūtis. „Rinkos aikštei“ pavyko išsiaiškinti, kad statybos darbai strigo ir dar dėl kelių kliūčių, ir panašu, kad tapo tikru galvosūkiu net darbus vykdančiai įmonei. Pasirodo, projektuotojai galimai padarė klaidų projektuodami šį objektą, tad reikia koreguoti projektą. Klaidų pridarė ir užsakovai.
Teisėsaugos smūgis
Galų gale statybomis Dotnuvoje susidomėjo ir Specialiųjų tyrimų tarnyba. Buvo pradėtas tyrimas, statybos darbai visiškai sustojo. Tuomet buvo sulaikyti „Kauno regiono kelių“ direktorius V. Lisauskas ir jo pavaduotojas Edmundas Kaučikas. Šiems asmenims buvo pareikšti įtarimai dėl piktnaudžiavimo. Taip pat buvo sulaikytas UAB „Tauro ženklas“ vadovas, „Kauno regiono kelių“ tarnybos vadovo sūnus A. Lisauskas. Galų gale įmonė, turėjusi atnaujinti Dotnuvos tiltą, buvo likviduota.
Niekas nenorėjo
Nutraukusi sutartis su „Tauro ženklu“ Kelių direkcija skelbė konkursą, tačiau pradėtų ir nepabaigtų darbų Dotnuvoje niekas nenorėjo imtis. Konkursas šiems darbams buvo skelbtas ne kartą, tačiau norinčių neatsirado. Galų gale konkurse dalyvavo vienas rangovas, jis konkursą ir laimėjo. Tačiau neaišku, dėl kokių priežasčių darbų taip ir nevykdė. Kelių direkcija vėl ne vieną kartą skelbė konkursus šiam objektui sutvarkyti. Ir vis atsirasdavo kažkokių kliūčių, trukdžių. Galų gale paskelbtą konkursą laimėjo ir šiuos darbus įsipareigojo atlikti bendrovė „Kauno tiltai“.