Byrančio kelkraščio bėdą sprendė turgaus lygio diskusijomis
Eglė KUKTIENĖ
Tai, kad rajono tarybos posėdžiuose kone reguliariai vis išryškėja kai kurių politikų nesugebėjimas valdyti emocijų ir atsiriboti nuo asmeniškumų, jau nieko nestebina. Matyt, neturėtų stebinti tokie pat politikų išsišokimai ir komitetų posėdžiuose.
Pastarajame Kontrolės komiteto posėdyje kone kelių remonto ekspertės vaidmenį prisiėmusi valstietė Adelė Štelmokienė taip karščiavosi, kad sunkiai ją suvaldyti ir raminti sekėsi net komitetui pirmininkaujančiam liberalui Sauliui Grinkevičiui.
Galiausiai gyventojų skundo svarstymas dėl Saviečiuose naujai įrengtos Mėklos gatvės atrodė panašesnis į bobučių derėjimąsi dėl agurkų daigų kainos pavasariniame turguje, nei į politikų dalykišką gyventojams rūpimo klausimo spendimą.
Gavo laišką
Nors įtampa Kontrolės komitete augo nuo pat pirmųjų posėdžio minučių, savo apogėjų ji pasiekė ėmus svarstyti Saviečių kaime esančios Mėklos gatvės rekonstrukcijos klausimą.
Į Kontrolės komitetą kreipėsi anonimu norėjęs išlikti minėto kaimo gyventojas, kuris skundėsi, kad gatvė sutvarkyta nekokybiškai, į gyventojų skundus reaguojama pro pirštus, atsakymai neteikiami.
„Prašome patikrinti savivaldybės administracijos veiksmus dėl Saviečių kaimo Mėklos gatvės taisymo darbų.
Informuojame, kad 2020 m. spalio–gruodžio mėnesiais gatvė buvo rekonstruojama. Po rekonstrukcijos buvo matoma, kad šalikelės yra nekokybiškos, nes užvažiavus su transporto priemone lieka vėžės, kai kuriose vietose jos nesiekia metro pločio, šalikelės vietomis jau užpiltos žvyru, kraštai neapželdinti.
Balandžio pabaigoje kreipėmės į merą ir administraciją, vėl vyko tvarkymo darbai bet situacija nesikeičia.
Atsakymo negavome, šalikelėmis negali naudotis nei pėstieji, nes sminga kojos, nei dviratininkai, nei automobiliai“, – taip anonimas rašė Kontrolės komiteto nariams.
Komiteto pirmininkas patikino, kad po to, kai gavo laišką, buvo nuvykęs į minėtą gatvę.
„Iš tiesų ten keistokai atrodo ta gatvė. Šalikelės kelia nuostabą, gatvelė labai siaura, per šalikelę važiuojant, mašina bandė smigt, na, mano supratimu, ten kažkas negerai“, – kalbėjo S. Grinkevičius.
Skundų neturėjo
Situaciją pakankamai smulkmeniškai išaiškino savivaldybės Statybos ir turto skyriaus vedėja Audronė Naujalienė. Ji pabrėžė, kad gatvės rekonstrukcijos projektas, nors ir senas (parengtas 2011 metais), tačiau atitinka visus normatyvus, o projektą rengiant, jį pristatant visuomenei bei vykdant darbus niekas dėl nieko nesiskundė.
O ir dabar skundai keliami dėl vienos gatvės atkarpos. Nors ši gatvė yra labai ilga, kitur tokių problemų kažkodėl nekyla.
„Gatvė yra siaura, tačiau gatvės plotį riboja privačių savininkų sklypai. Visi sklypai yra sumatuoti, jiems priklauso atitinkamas plotas, o gatvei liko gana mažai vietos.
Patys kelkraščiai įrengti tokie, kokie galėjo būti įrengti pagal gatvei skirtą plotą.
Dėl paviršinio vandens nubėgimo griovio kelkraščiai kai kur yra siauresni nei vienas metras.
Gavus skundą, kelkraščiai vietomis buvo sustiprinti, tačiau kol nesuaugs augmenija, tol jie bus tokie“, – informavo A. Naujalienė ir pridūrė, kad daugelyje kaimų yra tokių siaurų gatvių, kaip ir minima Saviečiuose.
Ji taip pat akcentavo, kad gavus gyventojų skundą buvo pasamdytas nepriklausomas techninis prižiūrėtojas, kuris atliko visus asfalto bei kelkraščio tyrimus ir pažeidimų nenustatė.
Šioje vietoje buvo įvykę ir keli savivaldybės atstovų susitikimai su rangovais ir techniniais prižiūrėtojais.
Maža to, skyriaus vedėja tikino, kad anoniminiam skundo rašytojui buvo pateiktas ir atsakymas elektroniniu paštu.
Tikrins ir dar kartą
Kol dar kelio remonto darbams taikomas garantinis laikotarpis, galima tikrinti kelią skersai išilgai ir, radus neatitikimus, reikalauti klaidas ištaisyti.
„Neužilgo šį kelią tikrins dar ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovas. Jis teiks pastabas, o mes, savo ruožtu, imsimės visų veiksmų, kad į jas būtų sureaguota“, – žadėjo A. Naujalienė.
Kilo įtarimas
Tiesa, savivaldybės administracijos atstovai akcentavo, kad nuvykus į vietą kilo abejonių, ar tikrai tas kelkraštis toks jau silpnas, kaip teigia besiskundžiantis anonimas. Jie aiškinosi, ar tik nebus taip, kad gal tiesiog žmonės iš ką tik suberto kelkraščio tikisi daugiau, nei turėtų bei patys jį sąmoningai ar nesąmoningai gadina?
„Su seniūnu nuvažiavome į vietą ir ten, vienoje vietoje buvo matomos akivaizdžios „pagazavimo“ žymės. Kelkraštyje likusi didelė vėžė, o šalimais ant asfalto nuo padangų likęs juodas ruožas.
Turime įtarimų, dėl ko vėžės atsiranda tik vienoje kelio vietoje. Nors gatvė labai ilga, bet kitur tokių bėdų kažkodėl nėra“, – sakė administracijos direktorius Arūnas Kacevičius.
„Mes galvojame, kad tos vėžės gali būti ir nuo sunkiojo transporto. Vietoje padarėme eksperimentą ir, pravažiavus su lengvąja mašina, tokių vėžių kelkraštyje neliko.
Matėme vienoje vietoje ir kelkraščio krašte smarkiai įspaustus žmogaus pėdsakus, kurie rodo, jog buvo sąmoningai kelkraščio kraštas stumiamas žemyn.
Žinoma, gatvė siaura, prasilenkiant joje dviem automobiliams tenka išvažiuoti į kelkraštį.
Tačiau bent jau tada, kai mes buvome, per pusantros valandos gatve nepravažiavo nei vienas automobilis“, – sakė A. Naujalienė.
Užsipuolė visus
Čia savo „kaimietišką“ kultūrą parodė A. Štelmokienė. Ji per kelias minutes sugebėjo užsipulti tiek pačią skyriaus vedėją A. Naujalienę, tiek ją raminti bandžiusią Kontrolės komiteto narę Nijolę Naujokienę, tiek ir savivaldybės administracijos direktorių A. Kacevičių.
Panašu, kad A. Štelmokienei jau tampa kone įprasta visur įžvelgti kitų politikų norą pakenkti kaimui. Be to, šiai politikei būdinga žinoti ir tai, ką neva kiti galvoja.
„Audrone, jūs sakote netiesą. Galiu pakviesti jus į tą gatvę. Prasilenkime abi su lengvosiomis mašinomis – įvažiuosit ir paliksit ten ratą.
O kur pėstiesiems eiti? Kelkraštis nesutvirtintas ir netiesa, kad augalija viską padarys. Augalija griovį sutvirtins, bet ne kelkraštį“, – visų reikalų ekspertės vaidmenį kreipdamasi į savivaldybės Statybos ir turto skyriaus vedėją A. Naujalienę karščiuodamasi prisiėmė tarybos narė A. Štelmokienė.
Tačiau jos kolega S. Grinkevičius bandė ją nuraminti sakydamas, kad vis tik trūkstama augmenija gali lemti kelkraščio nestabilumą.
Tuo tarpu A. Naujalienė neišsigando politikės priekaištų ir nepasidavė auklėjama bei atviru tekstu paragino politikę neišvartyti kitų žmonių žodžių ir nelipdyti jiems savo pačios susigalvotų minčių.
Pasišovė važiuoti kartu
Išgirdę, kad netrukus kelio apžiūrėti atvyks Automobilių kelių direkcijos atstovai, Kontrolės komiteto nariai pasišovė atvykti į šį susitikimą.
Galiausiai problemos nesprendžiančios diskusijos Kontrolės komitete buvo baigtos be apčiuopiamų rezultatų ir nutarta išvadas padaryti tik sulaukus gatvę apžiūrėsiančių Kelių direkcijos specialistų komentarų.
18 Komentarai
Kaip visada. Ten turbūt niekada nesibaigs tie puolimai vienas ant kito.
Visi žino, kas Saviečiuose skundus rašo ir kodėl. Žinom ir kam naudinga tokį triukšmą kelti. Kai kam turėtų būti gėda, kad žarsto žarijas kaimiečių rankom.
Būtent…niekam nekliūna, tik vienam kliūna. Tai gal leidžia tegul sutvirtėt natūraliai, žolei suaugt ir bus tas keklraštis normalus, visur juk taip yra…
Tikrai kliūna ne vienam. Ne visi turi laiko ir noro eiti ieškot teisybės. Kiekvieną kartą su grėbliu „pasitaisom“ šaligatvį prie savo namų. O po rimtesnės liūties su baime stebime – atsidurs šaligatvis griovy ar dar ne. Brokas akivaizdus – normaliai sutvirtintas kelkraštis neturi taip atrodyti – niekur nemačiau, kad einant šaligatviu kojos grimztų į žvyrą. Pagarba netylintiems ir ieškantiems teisybės.
Bloga jau dėl to kelio klausytis.kai buvo žvyras ir duobės net problemų nebuvo padarė asfaltą prasidėjo bėdos patys žmonės nebežino ko nori.
Ir praeiti galima ir pravažiuoti nereikia būti piktiem.
Tik kas jau P. Štelmokiene informuota ir fotografuoja gal ne į politika reikia eiti o į fotografų studija.
Labai gerai atnaujinta Rinkos aikste. Labai patogu skaityt ir graziai atrodo.
Eilinį kartą gėda dėl vienos tetos leksikos. Politikoje esant reikėtų kalbėti iš esmės, spręsti gyventojų reikalus bet ne aklai pataikauti bet kuriam pasiskundėliui. Kodėl vienam namui trukdo tik kelkraštis? Specialiai gadinamas ir asfaltas išvbyrės, tai gal pirma negadink pats, ir nereikės skųstis. O šiaip…amžius, sako, ne riba, bet kai kuriems jau su amžiumi darosi sunku blaiviai mąstyti, kantrybės mažoka. Visą posėdį ardėsi ardėsi, grynai teisingai parašyta, kaip turguje. Ir ten jau mandagesni žmonės, užaugo, o čia kaip sėdėjo tam vežime „kas garsiau rėkia, tas teisus“ ir toliau sėdi, ir dukrelė iš paskos tuo pačiu keliu eina.
Pritariu dėl Politikės ir jos dukros nepasitenkinimu ir viso ko žinojimo.
Ne koks žmonių mentelitetas.
Gėda dėl tokio kelio. Dar labiau gėda dėl tokių politikų.
Tame pačiame kaime Liepų gatvė tokio pat pločio prieš kokius penkerius metus įrengta ir jokios bėdos. Pasiūlysime savivaldybei vienos krypties eismą, nereikės prasilenkinėti, nereikės putotis. O taktoriai – žemės ūkio technika, nėra reikalo plentu važinėti…
Tame pačiame kaime Liepų gatvė tokio pat pločio prieš kokius penkerius metus įrengta ir jokios bėdos. Pasiūlysime savivaldybei vienos krypties eismą, nereikės prasilenkinėti, nereikės putotis. O taktoriai – žemės ūkio technika, nėra reikalo plentu važinėti…važiuokite į didmiestį, pastovėsite kamščiuose ir kaukdami parlėksite į kaimutę, kur per pusdienį trys automobiliai pravažiuoja
…važiuokite į didmiestį, pastovėsite kamščiuose ir kaukdami parlėksite į kaimutę, kur per pusdienį trys automobiliai pravažiuoja
Buvo ta rinka Naujokienes demagogija ar Uspaskicho liaupsem persunkta taip ir liko-šūdas ne laikraštis
nepatinka, gali neskaity, bet bent garsiai nenusišnekėk.
Kai nebėra prie ko kabintis, lieka Aukštikalnis. O Kuktienė gerai rašo, nesprok iš pasiutimo.
O ar buvo ta komisija praėjusi visą gatvę? Ten tas kelkraštis ne tik toje vietoje prastas, jis prastas visoje gatvėje tik toliau gatveje eismas mažesnis, bet baisu užvažiuoti – sminga, nors kelkraštis tam turėtų būti pritaikytas, kad dėl siauros asfalto dangos būtų galimybė saugiai prasilenkti dviems transporto priemonėms. Ties Saviečių vandenvietę kelkraštis keliose vietose išplautas lietaus. Asfalto kokybė irgi kelia abejonių, gatvės gale jau jis su įtrukiais. Įvažiavimai į kiemus papilti žvyru, kuris niekaip nesusiguli. O beto klausimas – į vieną kiemą įvažiavimas išasfaltuotas, ar tai padaryta už privačias lėšas, ar….. kai tuo tarpu kiti tik pažvyruoti……. O be to galėtų komisija pastatyti gatvėje ženklą, kad gatvė baigiasi akligatviu – nes jau ne vienas kartas kai pasiklydęs įvažiuoja didesnis transportas ir apsisukti ner kur, o tada malasi pirmyn atgal kol išvažiuoja….
Pagal nuotrauka, civilizuotam pasaulyje,toks kelkrastis negali buti,cia tik LT normalu.Siaip uz toki darba niekas net pinigu nesumoketu ir reiktu perdaryt.Linkejimai is Europos.
Tame pačiame kaime Liepų gatvė tokio pat pločio prieš kokius penkerius metus įrengta ir jokios bėdos. Pasiūlysime savivaldybei vienos krypties eismą, nereikės prasilenkinėti, nereikės putotis. O taktoriai – žemės ūkio technika, nėra reikalo plentu važinėti…