Kėdainių meras aplinkos ministrui aiškinasi dėl neveiklumo

 Kėdainių meras aplinkos ministrui aiškinasi dėl neveiklumo

Trečiadienio rytą energetikos ministras, laikinai einantis aplinkos ministro pareigas Žygimantas Vaičiūnas į Aplinkos ministeriją išsikvietė Kėdainių rajono merą Saulių Grinkevičių ir bendrovės „Kėdainių vandenys“ atstovus, kad jie paaiškintų, kodėl net dvejus metus nesprendė opios vandenvalos problemos, kuri, pasak ministro, dėl kėdainiškių neveiklumo dabar tapo didele našta jau ne tik Kėdainių rajonui, bet ir visai Lietuvai bei pačiai Europos Sąjungai.

Prieš susitikimą su Kėdainių atstovais ministras Ž. Vaičiūnas atsakė į „Rinkos aikštės“ klausimus.

– Šį rytą pradedate susitikimu su Kėdainių rajono meru. Dėl kokių priežasčių jį iškvietėte į Aplinkos ministeriją?

– Merą išsikviečiau dėl iš esmės jau seniai žinomos problemos – dėl „Kėdainių vandenų“ nuotekų valymo įrenginių.

Ši problema buvo identifikuota prieš dvejus metus – Aplinkos ministerija buvo informavusi savivaldybę ir jau tuomet buvo paprašiusi veiksmų plano ir investicinio projekto, tačiau iki šiol ta problema neišspręsta.

Taigi noriu aptarti šį klausimą su meru, su „Kėdainių vandenų“ atstovais ir išsiaiškinti, kokių veiksmų planuojama imtis, kad problema būtų nedelsiant sprendžiama.

Klausimas yra elementarus, koks turi būti parengtas kompleksinis ir sisteminis veiksmų planas tam, kad tokios problemos nesikartotų.

Rugsėjo mėnesį Kėdainiuose buvo paskelbta ir iki vakar dienos tęsėsi ekstremali situacija. Ir nors ji dabar atšaukta, iš esmės tai problemos neišsprendžia.

[quote author=“ Ž. Vaičiūnas“]Akivaizdu, kad tokio neveiklumo požymių buvo tikrai daug ir turbūt nebuvo ieškoma sprendimų tam, kad problema būtų išspręsta. Mes turime labai elementarią situaciją, kai neišsprendus problemos savivaldybės lygmeniu, dabar ją turime spręsti nacionaliniu lygiu.[/quote]

Svarbu išsiaiškinti paprastą klausimą – kodėl per dvejus metus nesiimta konkrečių sprendimų ir ko nepadarė savivaldybė, ko nepadarė „Kėdainių vandenys“, ko galbūt nepadarė Aplinkos ministerija? Šiandien visa tai noriu išsiaiškinti ir susidėlioti veiksmų planą.

Ir, be abejo, pirmiausia įpareigosiu Kėdainių rajono savivaldybę parengti konkretų planą, kurį savivaldybė galėtų pasitvirtinti ir suderinti su Aplinkos ministerija tam, kad ši problema būtų išspręsta.

– Per kiek laiko Kėdainių rajono savivaldybė turės paruošti šį planą?

– Iš esmės mes turime tokią situaciją, kad ši problema, kuri nebuvo išspręsta savivaldybės lygmeniu, dabar jau tampa ir nacionaline problema, praktiškai europine problema.

Už tai esame gavę Europos Sąjungos inicijuotą teisės pažeidimą. Procedūra inicijuota prieš porą metų.

Tai buvo pirmasis etapas, o dabar jau pereinama į kitą etapą – sausio pabaigoje buvo gautas  papildomas raštas iš Europos Komisijos.

Vadinasi, iš esmės per du mėnesius, skaičiuojant nuo sausio pabaigos, turime Europos Komisijai pateikti konkretų veiksmų planą.

Kovo pabaigai jau turime turėti labai aiškų veiksmų planą, kaip šita problema bus išspręsta.

– Kokias sankcijas Lietuvai gali taikyti Europos Sąjunga?

– Jeigu laiku nebus pateiktas konkretus veiksmų planas, kuriuo patikėtų Europos Komisija, tai iš esmės po to būtų jau kitas etapas – bylos svarstymas Teisingumo teisme, kur būtų skaičiuojamas žalos dydis.

[quote author=“Ž. Vaičiūnas“]Negalima remtis tik vienu argumentu – nepakankamu finansavimu iš Vyriausybės ir taip atidėlioti problemos sprendimą ir prieiti iki tos situacijos, iki kokios buvo prieita.[/quote]

Paprastai tokiais atvejais už kiekvieną pradelstą dieną yra skaičiuojamos baudos dešimtimis tūkstančių. Bet kalbu tik apie bendrąją praktiką, o ne apie šį konkretų atvejį.

Tačiau šiandien reikia pirmiausia padaryti viską, kad ta bauda nebūtų skirta ir šis klausimas būtų išspręstas. Be abejo, svarbiausia, kad nebūtų teršiama gamta.

– O jei Kėdainių rajono savivaldybė dar prieš dvejus metus, kai tik gavo pirmuosius įspėjimus, būtų tinkamai sureagavusi ir parengusi konkretų veiksmų planą, ar Aplinkos ministerija būtų galėjusi svarstyti galimybę prisidėti prie Kėdainių vandenvalos įrenginių rekonstrukcijos skirdama ne 50 proc. reikalingų lėšų, kaip yra numačiusi dabar, o 70 ar 80 proc.?

– Nenorėčiau kaltinti vienos ar kitos pusės, bet, matyt, ne viskas buvo padaryta, kad problema būtų išspręsta.

Pirmiausia reikalingas ne tik konkretus veiksmų planas, bet ir finansiniai įsipareigojimai iš abiejų pusių – tiek iš Kėdainių rajono savivaldybės, tiek ir iš Aplinkos ministerijos bei Vyriausybės.

Investicinis projektas, nors ir buvo parengtas, tačiau finansavimas jam nebuvo užtikrintas.

Tačiau turbūt negalima remtis tik vienu argumentu – nepakankamu finansavimu iš Vyriausybės ir taip atidėlioti problemos sprendimą ir prieiti iki tos situacijos, iki kokios buvo prieita.

Aš manau, kad iš tokių pamokų reikia mokytis.

Iš esmės neatmesčiau jokių variantų, kurie yra galimi, bet pirmiausia, ko man kaip dabar laikinai pareigas einančiam aplinkos ministrui reikia, tai turėti labai aiškią Kėdainių savivaldybės, „Kėdainių vandenų“ viziją ir konkretų investicinį projektą, ką jie ketina daryti, kada ši problema būtų išspręsta ir kokie bus savivaldybės finansiniai įsipareigojimai.

O po to Aplinkos ministerija jau žiūrės, kuo galime prisidėti prie šios problemos sprendimo.

[quote author=“Ž. Vaičiūnas“]Pirmiausia, ko man kaip dabar laikinai pareigas einančiam aplinkos ministrui reikia, tai turėti labai aiškią Kėdainių savivaldybės, „Kėdainių vandenų“ viziją ir konkretų investicinį projektą, ką jie ketina daryti, kada ši problema būtų išspręsta ir kokie bus savivaldybės finansiniai įsipareigojimai. O po to Aplinkos ministerija jau žiūrės, kuo galime prisidėti prie šios problemos sprendimo.[/quote]

– Jeigu Kėdainių rajono savivaldybė susigriebtų ir per numatytą terminą paruoštų konkretų veiksmų planą, kurio reikalaujate, ar Aplinkos ministerija galėtų svarstyti galimybę skirti daugiau nei 50 proc. reikalingų lėšų Kėdainių vandenvalos įrenginių rekonstrukcijai?

– Tikslas yra pačios problemos išsprendimas.

Visiems variantams esame atviri. Dėl to mūsų tikslas šiandien – išsiaiškinti ir aiškiai susidėlioti veiksmus, nustatyti, kur ir kas iki galo nebuvo padaryta tam, kad problema būtų išspręsta.

Visoms galimybėms esu atviras, nes tikslas – išspręsti šią problemą.

– Kaip Jūs vertinate Kėdainių savivaldybės delsimą spręsti šią problemą net dvejus metus? Ar tokiu būdu Kėdainių mero ir jo vadovaujamų valdininkų neveiklumo našta nepermetama Vyriausybei ir visai Lietuvai?

– Taip, mes turime labai konkretų atvejį. Aš dabar negalėčiau pasakyti labai detaliai, bet kiek turiu informacijos, kurią parengė Aplinkos ministerija, akivaizdu, kad tokio neveiklumo požymių buvo tikrai daug ir turbūt nebuvo ieškoma sprendimų tam, kad problema būtų išspręsta.

Mes turime labai elementarią situaciją, kai neišsprendus problemos savivaldybės lygmeniu, dabar ją turime spręsti nacionaliniu lygiu.

Galbūt tokia buvo ir Kėdainių mero, ir savivaldybės tarybos taktika, aš nežinau, man sunku apie tai spręsti, bet iš esmės tokia situacija, kokia yra dabar, tikrai yra netoleruotina ir tie veiksmai, kurių buvo nesiimta per dvejus metus, tikrai neturėtų būti toleruojami toliau.

– Ačiū už pokalbį.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video