Simuliacinis žaidimas: nuo atradimų iki finansinio raštingumo (GALERIJA)

 Simuliacinis žaidimas: nuo atradimų iki finansinio raštingumo (GALERIJA)

Kėdainių profesinio rengimo centre prieš trejus metus įkurtoje Atvirojoje jaunimo erdvėje kasmet įgyvendinami projektai, finansuojami Jaunimo reikalų departamento, sulaukia vis daugiau jaunimo dėmesio. Šiemet įgyvendinamo projekto „Renkuosi veikti“ vienas iš pagrindinių tikslų – verslumo skatinimas bei karjeros planavimo ir asmeninių kompetencijų ugdymas.

Projektui startavus jaunimui buvo organizuojami įvairūs filmų vakarai, žaidimų popietės, draugiškos sporto varžybos, susitikimai su specialistais, kurie suteikia žinių jaunimui aktualiomis temomis. O štai praėjusią savaitę koučingo profesionalų asociacijos treneris Rolandas Juraitis vedė praktinius mokymus, kurių metu remdamasis realaus gyvenimo simuliaciniu žaidimu „Money gym“, mokė jaunimą, kaip planuoti savo išlaidas, uždirbti pinigus bei investuoti.

[quote author=“R. Juraitis“]Žaidimą „Money Gym“ gali žaisti suaugusieji ir vaikai nuo 8 klasės, nes brandžioje paauglystėje jau pradedami kelti asmeniniai tikslai, atsiranda suvokimas apie ateitį bei motyvacija.[/quote]

„Finansinio raštingumo ir verslumo mokymai, taikant simuliacinį žaidimą „Money gym“, buvo tik viena iš veiklų. Atsižvelgiant į jaunimo poreikius, buvo siūloma ir daugiau veiklų jaunimui. Jaunuoliai dalyvavo dviejų dienų stovykloje „Svajonių profesijos link“, skirta jaunimo karjeros planavimui, savęs pažinimui. Vyko grupiniai užsiėmimai apie sprendimų priėmimą, atsakomybę, gebėjimą pateikti save, įvaizdžio formavimą, karjeros planavimo ir valdymo kompetencijas. Siekiant jaunimo užimtumo buvo organizuotos draugiškos sportinės varžybos, filmų socialinėmis temomis peržiūra ir aptarimas, sveikatingumo renginiai, patyriminiai žygiai, piknikai gamtoje.

„Projekto metu vykdomos veiklos turėjo įtakos ne tik pozityviam jaunuolių laisvalaikiui, bet jie taip pat patobulino įvairias kompetencijas, padidėjo jų pasitikėjimas savimi, savivertė, jie mokėsi pritapti prie bendraamžių, bendradarbiauti, dirbti komandoje, siekti bendrų tikslų“, – teigia projekto vadovė J. Šalkauskaitė. Algimanto Barzdžiaus nuotr. Dažnai girdime, kad jaunuoliams stinga mokymosi motyvacijos, todėl daug dėmesio skiriame profesiniam orientavimui, socialinių įgūdžių ugdymui, savęs pažinimui. Kėdainių PRC dirba profesijos mokytojai, kurie konsultuoja jaunuolius, organizuoja praktinius užsiėmimus. Taip pat projekto metu skatinome jaunimo iniciatyvas. Džiaugiuosi, kad vis daugiau jaunuolių išmėgina savanorišką veiklą, savanoriauja įvairiuose renginiuose, vaikų vasaros poilsio ir užimtumo stovykloje“, – pasakojo projekto vadovė Profesinio rengimo centro socialinė pedagogė Justina Šalkauskaitė.

Projekto išskirtinumas

Anot J. Šalkauskaitės, įgyvendinant projektus ankstesniais metais labiau buvo siekiama jaunuolių asmeninių, socialinių, pažinimo kompetencijų ugdymo ir koregavimo.

„Pastebėjau, kad jaunuoliai ateidavo tiesiog pabūti atviroje jaunimo erdvėje, siekdami saugiai praleisti laiką. Atviroji jaunimo erdvė veikia jau trejus metus, tad džiaugiuosi, jog per šį laikotarpį pasikeitė ir jaunimo požiūris: jie nori veiklos, patys turi pasiūlymų. Šiais metais Jaunimo reikalų departamentas, skelbdamas kvietimus teikti projektų paraiškas, numatė, kad projektų veiklomis būtų ugdomi jaunimo verslumo bei darbo rinkai reikalingi įgūdžiai. Todėl kartu su kolegomis galvojome, ką galime įdomaus ir naujo pasiūlyti jaunimui. Manau, mums pavyko“, – sako projekto vadovė.

[quote author=“J. Šalkauskaitė“]Tikiuosi, kad praktiniai mokymai su patyrusiais koučingo lektoriais parodė kaip svarbu planuoti savo laiką, išlaidas, uždirbti pinigus, investuoti, nebijoti rizikuoti ir siekti savo svajonių.[/quote]

Simuliacinės priemonės

Simuliacinio žaidimo „Money Gym“ kūrėjas Rolandas Juraitis, koučingo profesionalas, verslininkas, mentorius teigė, jog šių praktinių užsiėmimų tikslas – paruošti žmones realiam gyvenimui, kad jie gebėtų tvarkytis su savo asmeniniais finansais. Žaidimas yra pagrįstas principais, kurie moko žmogų, kaip teisingai išsiversti su turimomis pajamomis, kaip užsidirbti, kaip sukaupus tam tikrą kapitalą būtų galima pradėti investuoti.  

Simuliacinio žaidimo „Money Gym“ kūrėjas Rolandas Juraitis įsitikinęs, jog žaidimai visada yra patrauklesnė mokymosi forma nei nuobodžios teorinės paskaitos. Algimanto Barzdžiaus nuotr. „Pastebiu tendenciją, jog dauguma Lietuvos gyventojų vis dar baidosi pačių įvairiausių investicinių galimybių. Labai mažai kas investuoja į vertybinius popierius, turtą ar verslą.

Šis žaidimas moko jaunimą galimybių investuoti neakivaizdiniu būdu. Jie susiduria su visais privalumais ir nepatogumais, jie suvokia, jog norint investuoti yra reikalingi ne tik pinigai, bet ir laisvas laikas. Žaidime jie žaidžia su sumuliacinėmis priemonėmis: žaidžia žmogaus gyvenimą, kuris turi pajamas ir tam tikras išlaidas, mokosi suvaldyti pajamas bei jas investuoti, taip pat jie mokosi laiko planavimo įgūdžių. Žaidimas apima ir kitas sritis, tokias kaip svajonės, asmeniniai tikslai, sveikata, šeima. Tad susidurdami su tam tikromis kliūtimis jie turi išlaikyti balansą tarp pajamų, laisvo laiko, šeimos, sveikatos ir asmeninių tikslų“, – pasakojo lektorius.

Žinios, praversiančios ateityje

Kaip ir visuomet, vienos veiklos sulaukia daugiau dėmesio, kitos mažiau. Atviras darbas su jaunimu tuo ir pasižymi, kad jaunuoliai gali patys rinktis veiklą, vadovaujamės savanoriškumo principu. Vieniems jaunuoliams labiau patinka aktyvus laisvalaikio būdas, todėl dalyvauja sportinėje veikloje, kiti renkasi pasyvesnę ar individualią veiklą – pokalbius, diskusijas, kūrybinius užsiėmimus.

J. Šalkauskaitės teigimu, projekto metu vykdomos veiklos turėjo įtakos ne tik pozityviam jaunuolių laisvalaikiui, bet jie patobulino ir įvairias kompetencijas, padidėjo jų pasitikėjimas savimi, savivertė, jie mokėsi pritapti prie bendraamžių, bendradarbiauti, dirbti komandoje, siekti bendrų tikslų.

„Naujos žinios ir įgūdžiai, manau, turės įtakos ateityje siekiant išsilavinimo ar renkantis profesiją. Tikiuosi, kad praktiniai mokymai su patyrusiais koučingo lektoriais parodė, kaip svarbu planuoti savo laiką, išlaidas, uždirbti pinigus, investuoti, nebijoti rizikuoti ir siekti savo svajonių“, – teigė projekto vadovė.

[#gallery=1662#]

Papildė žinių bagažą

Ginas: „Didžiausią įspūdį iš visų projekto dalių man paliko simuliacinis žaidimas „Money Gym“, sukuriantis realias gyvenimiškas situacijas, iš kurių aš labai daug išmokau. Pavyzdžiui, kaip „išlipti“ iš skolų, kaip tiesti gyvenimo kelią, kaip kurti verslą, kaip atsakingai, pirkti, parduoti.

Manau, kad įgytas žinias tikrai sėkmingai pritaikysiu realiame gyvenime. Šis žaidimas ne tik paskatina ir drąsina veikti, bet ir suteikia naujų minčių bei idėjų. Niekada negalvojau apie investicijas, maniau, jog tai tikrai ne man, tačiau po šių užsiėmimų supratau, jog galbūt pasitaikius galimybei man išties pavyktų sėkmingai investuoti.“

Deimonas: „Manau, kad ši projekto dalis man buvo ne tik įdomiausia, bet ir naudingiausia. Sužinojau daug įdomių naujų dalykų, apie kuriuos anksčiau neteko girdėti. Žaidimas išmokė ne tik kaip tapti finansiškai raštingam, bet ir kaip tapti lyderiu, kaip bendradarbiauti su kitais.

Žaidimas suteikia drąsos nebijoti investuoti, jei tik yra galimybė; moko finansinės atsakomybės. Tereikia tiksliai žinoti savo tikslą, turėti potencialo, mokėti planuoti savo laiką.“

Diana: „Nesitikėjau, kad žaidimas gali būti toks įdomus ir tikroviškas. Jis suteikia žinių, neabejotinai praversiančių realiame gyvenime: apie paskolas, palūkanų augimą, verslą, šeimą, skyrybas, vaikus, laiko planavimą, gebėjimą spręsti finansines problemas.“

Projektą finansuoja Jaunimo reikalų departamentas pagal Atvirųjų jaunimo erdvių veiklos finansavimo konkursą.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video