Kokiu transportu geriausia pervežti statybines medžiagas?

 Kokiu transportu geriausia pervežti statybines medžiagas?

2018 m. pirmąjį ketvirtį, palyginus su tuo pačiu periodu 2017 m., statybos leidimų Lietuvoje išduota 56 proc. daugiau. Todėl pastaraisiais metais dar labiau suklestėjo ir krovinių pervežimo verslas. Su augančiu statybų sektoriumi didėja statybinių medžiagų transportavimo poreikis ir visoje ES: į Lietuvą daugiau įvežama, o taip pat ir išvežama statybinių medžiagų.

Statybinių medžiagų pervežimas – viena dažniausiai užsakomų paslaugų. Ir nors patikimų statybinių medžiagų vežėjų skelbimai pateikiami internete, įmonės dažnai pačios svarsto galimybes įsigyti reikiamas priekabas ar puspriekabes.

Renkantis transportą statybinėms medžiagoms gabenti, svarbu įvertinti kelis esminius niuansus:

• kaip dažnai reikės pervežti krovinius;
• atstumai, kuriais bus vežami kroviniai;
• kokio tipo statybines medžiagas planuojama vežti dažniausiai;
• krovinio svoris, gabaritai ir kt.

Įvairių tipų puspriekabės

Populiariausios puspriekabės yra šių tipų: tentinės, bortinės, tralai, refrižeratoriai, savivarčiai ir kt. Labai svarbi jų sandara, kuri gali skirtis: puspriekabių rėmai gali būti vientisi, suvirinti arba sutvirtinti varžtais. Gabenant sunkius krovinius, ekspertai pataria rinktis puspriekabes suvirintais rėmais. Vežant labai didelius krovinius, varžtams, kniedėms tenka didelės apkrovos.

Veikiant aplinkos sąlygoms (drėgmė, keliams barstyti naudojamos druskos ir kt.), prasideda metalo erozija, tad rėmą reikia remontuoti dažniau, jis gali būti ne toks patvarus. Jei vis dėlto pasirinksite varžtais ir kniedėmis sutvirtintą puspriekabės korpusą, pasidomėkite, ar jis pagamintas iš lengvai suvirinamo plieno.

Koks transportas tinka skirtingoms statybinėms medžiagoms vežti?

Birių statybos krovinių pervežimams geriausiai tinka savivarčiai. Jie plačiai naudojami statybų sektoriuje, taip pat ir žemės ūkyje. Statybines birias medžiagas (pvz., smėlį arba žvyrą) galima vežti ir konteineriuose, kurie tvirtinami ant specialių puspriekabių. Šio tipo puspriekabės – mažiau universalios.

Vamzdžiai, rąstai dažniausiai vežami atvirose puspriekabėse ir priekabose, sutvirtintose diržais. Kaip numatoma Statybos taisyklėse „Plastikinių vamzdžių sandėliavimas, transportavimas ir montavimas“ (2003), vamzdžius reikia vežti su kėbulą turinčiais sunkvežimiais arba automobiliais su šoninėmis atramomis, tarp kurių atstumas – 2 metrai. Vamzdžiai už puspriekabės arba priekabos ribų gali būti išsikišę ne daugiau nei 1 m, todėl labai svarbu pasirinkti tinkamo ilgio priekabą/puspriekabę. Taip pat vamzdžių krovinys neturėtų viršyti automobilio borto aukščio daugiau nei 1 m.

Medienai iš kirtaviečių vežti dažniausiai naudojami miškavežiai, o jau apdorotai medienai pervežti galima pasirinkti ir kitokio tipo transportą, priklausomai nuo medienos pakuotės, matmenų, savybių.

Plytoms, čerpėms, cementui maišeliuose ir kitoms statybinėms medžiagoms pervežti plačiai naudojamos tentinės, bortinės ir užuolaidinės puspriekabės. Šių tipų puspriekabės laikomos universaliausiomis, jomis pervežama apie 60 proc. visų krovinių. Šiuo atveju esminis momentas – parinkti tinkamas pakuotes.

Taigi statybinių medžiagų pervežimui galima pasitelkti tiek specialiąsias, tiek universaliąsias krovinines transporto priemones. Norint transportuoti statybines medžiagas, svarbiausia pasirinkti tinkamus automobilius. Svarbu, kad medžiagos būtų pervežamos saugiai, pasiektų kelionės tikslą neapgadintos ir pervežant nekeltų grėsmės nė vienam logistikos proceso dalyviui.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video