Įgriso nemandagus vairuotojas – valdžia problemos neįžvelgia?
Į darbus ir namus viešuoju transportu keliaujantys žmonės patvirtins – labai svarbu ne tik, kaip atrodo pats autobusas ar maršrutinis taksi, bet daug lemia ir vairuotojo elgesys. Paprastai iš vairuotojo tikimasi minimalaus korektiško elgesio bagažo – tvarkingai vairuoti, nepamirštant, kad vežami žmonės, o ne kartoninės dėžės. Jei vairuotojas tylus, nesisveikina, ir apskritai retai išleidžia kokį garsą – tai dažniausiai keleiviams irgi netrukdo. Juk tikrai toli gražu ne kiekvienas įlipęs į autobusą puola sveikintis su vairuotoju. Tačiau ką daryti, jei vairuotojas sau leidžia pakelti balsą, rėkti, nemandagiai replikuoti?
Nebeapsikentė
Štai visai neseniai socialinėje erdvėje žmonės pratrūko – panašu, kad vienas iš „Kėdbuso“ vairuotojų jau kaip reikiant įgrisęs daugeliui žmonių. Kodėl? Mat, kaip sako žmonės, jis nemandagus, neretai leidžia sau pakelti balsą, laidyti įvairias replikas. Maža to, keleiviai skundžiasi, kad toks vairuotojo elgesys nėra vienkartinis – toli gražu, jis trunka daugybę metų.
[quote author=“Kėdainietė Gražina“]Vairuotojas labai šiurkščiai, pakeltu tonu iš mokinuko pareikalavo parodyti moksleivio pažymėjimą. Vaikas susijaudinęs skubėjo ieškoti to pažymėjimo, apsirengęs buvo šiltai, nelabai jam sekėsi taip greitai surasti pažymėjimą. Jam beieškant vairuotojas labai grubiai vaikui liepė trauktis nuo durų, nedėti kuprinės ant sėdynės, ragino „greičiau krapštytis“. Tikrai labai piktas vairuotojas! Su vaikais apskritai tikras chamas, jei su juo pasisveikinsi – niekada neatsakys.[/quote]
Minėtas nemandagusis vairuotojas vairuoja 7-ojo maršruto autobusą, vežantį nuo Kėdainių ligoninės.
Štai kėdainietė Gražina Tutkienė pasakojo, kad toli gražu ne pirmą kartą važiuodama minėto maršruto autobusu susiduria su nemandagiuoju vairuotoju. Pastarasis negražiai elgiasi ne tik su suaugusiais, bet leidžia sau itin arogantiškai ir piktai kalbėti ir su vaikais.
„Vairuotojas labai šiurkščiai, pakeltu tonu iš mokinuko pareikalavo parodyti moksleivio pažymėjimą. Vaikas susijaudinęs skubėjo ieškoti to pažymėjimo, apsirengęs buvo šiltai, nelabai jam sekėsi taip greitai surasti pažymėjimą. Jam beieškant vairuotojas labai grubiai jam liepė trauktis nuo durų, nedėti kuprinės ant sėdynės, ragino „greičiau krapštytis“. Tikrai labai piktas vairuotojas! Su vaikais apskritai tikras chamas, jei su juo pasisveikinsi – niekada neatsakys“, – kalbėjo moteris.
Mėgėjas prispausti
Kita kraštietė Ina Vyšniauskė pasakojo, kad vairuotojas dar ir neatsargus su keleiviais – jam „pasitaiko“ juos durimis prispausti.
„Man kažkada buvo į Vilainius važiuojant… Vairuotojas buvo piktas, iškeikė, dar su durimis prispaudė. Ne stotelėje savo pažįstamą išlaipino, aš irgi norėjau kartu išlipti, nes man patogiau – tai tokių pasekmių sulaukiau!… Tada norėjau grįžus skambinti į autobusų parką, bet jau buvo po darbo valandų, taip ir liko… Dar kelis kartus tas vairuotojas važiavo, elgesys buvo panašiai nemalonus“, – pasakojo moteris.
Paaiškėjo, kad vairuotojo pomėgis prispausti žmones tampa kažkokia tradicija, mat socialinėje erdvėje apie tai pasakojo ne vienas tokių įvykių liudininkas.
„Per vieną nemalonų incidentą, lipant per vidurines duris galinėje stotelėje, vairuotojas uždarinėjo duris ir prispaudė vaikui koją. Tuomet pati paskambinau į autobusų stotį, papasakojau visą situaciją, tad tas vairuotojas kažkuriame reise atsiprašė už tokį savo elgesį“, – pasakojo Aušra.
„7-ojo numerio autobusą vairuoja vienas toks nemalonus vairuotojas. Senyva moteriškė norėjo per priekines duris išlipti, tai jis ant jos rėkė, kad ji gaišina žmones, liepė kitiems jos neišleisti. Tuo metu kita moteris pribėgo iš lauko į duris pabeldė, kad ją vidun įleistų – jis atsakė, kad nėra taksistas, kad visų lauktų“, – pasakojo kraštietė Lina.
Nuobaudų negavęs
Tokių ir panašių istorijų apie vieną konkretų asmenį – nors vežimu vežk. O ką apie tai mano „Kėdbuso“ valdžia? Pasirodo, minėtas vairuotojas per paskutinius metus net nėra gavęs jokios nuobaudos. Štai kovo 6-osios vakarą žmonėms pasipiktinus, kad vairuotojas iškoneveikė jauną vaikiną, paaiškėjo, kad konfliktas kilo, kai vairuotojas nesutiko parduoti bilieto su nuolaida.
„Vairuotojas paaiškinime nurodė, kad konfliktas kilo atsisakius parduoti bilietą su nuolaida, keleiviui (tai buvo jaunas vaikinas), nepateikus dokumento, suteikiančio teisę į nuolaidą. Keleivis pasakė, kad neturi pinigų ir išlipo. Autobuse buvusi keleivė vairuotojui paprieštaravo, sakė, kad vairuotojas turėjo vežti keleivį be bilieto. Vairuotojas vežti keleivių be bilieto neturi teisės.
Minėtam autobusų vairuotojui per paskutiniuosius dvylika mėnesių nebuvo taikomos drausminės nuobaudos“, – komentavo „Kėdbuso“ direktorius Evaldas Cicėnas.
Tiesa, nors ir prašėme, įvardinti nemaloniojo vairuotojo pavardės direktorius nepanoro.
Skundus nagrinėja
Direktorius, tiesa, neslėpė, kad skundų dėl vairuotojų elgesio sulaukiama, tačiau patikino, kad į juos nežiūrima pro pirštus. Tiesa, nepaisant to, kad jau daugybę metų vienas vairuotojas kliūva daugeliui keleivių, direktorius tikina – jis besielgiąs pagal vidaus tvarkos taisykles, ir bausti jo nėra už ką.
„Nusiskundimų iš keleivių sulaukiame, tačiau jie nelieka neišnagrinėti. Darbo drausmės pažeidimai svarstomi komisijos posėdyje. Nepateikus įrodymų, kad vairuotojas neteisus ar nustačius jo netinkamą elgesį, direktoriaus įsakymu gali būti skiriama drausminė nuobauda.
Minimu atveju, vairuotojas elgiasi pagal vidaus tvarkos taisykles ir pareigybės nuostatų reikalavimus. Tvarkos ir elgesio reikalavimai aprašyti darbo tvarkos taisyklėse bei pareigybės nuostatuose ir darbuotojai jais vadovaujasi.
Dėl nusiskundimų keleiviai skambina į dispečerinę tarnybą arba tiesiogiai direktoriui. Gavus pretenziją reaguojame ir atliekame tyrimą. Nustačius trūkumus juos šaliname. Už sukeltus nepatogumus atsiprašome keleivių“, – komentavo E. Cicėnas.
Yra ir mandagių
Nors ir sakoma, kad šaukštas deguto medaus statinę sugadina, visgi žmonės nėra linkę aklai piktintis visais vairuotojais. Kalbai pasisukus apie nemandagius vairuotojus, dalis keleivių visgi rado laiko pagirdi ir mandagius, malonius vairuotojus, arba paprotinti nemandagius keleivius.
„Tikrai ne visi tokie vairuotojai. Malonu važiuoti autobusu, kurį vairuoja toks smulkaus sudėjimo vairuotojas su ūsiukais, dėvintis akinius. Gaila, nežinau nei jo vardo, nei pavardės, bet jis visada tvarkingas, su šypsena, visada palauks, kol keleiviai susės. Labai maloniai aptarnauja – kad tik daugiau tokių! Turime ir moteriškę vairuotoją – taip pat labai maloni“, – pasakojo Gražina Tutkienė.