Į žmonėms svarbius klausimus pažiūrėta pro pirštus?
Didelis ateities Kėdainių projektas – darnaus judumo planas – sulaukė nemažai pastebėjimų ir kritikos paskutiniame rajono Tarybos posėdyje. Tai – strateginio planavimo dokumentas, papildantis savivaldybės teritorijos bendrojo plano sprendinius. Projektas pareikalaus išties nemažos pinigų sumos, taigi numatoma, kad dalis lėšų bus skirta iš Europos Sąjungos fondų, o dalis – pačios savivaldybės indėlis. Tiesa, nepaisant to, kad plane dauguma numatytų sprendinių yra išties inovatyvūs, visgi kai kurie jų pasirodė pertekliniai ar netinkami Tarybos nariams. Tiesa, paaiškėjo, kad į nemažą dalį anksčiau teiktų siūlymų buvo tiesiog pažvelgta pro pirštus.
Eismą draus, tik kaip – neaišku
Vienas iš svarstytų klausimų – sunkiojo transporto eismo uždraudimas Šėtos gatvėje. Nors rajono meras Saulius Grinkevičius tikino, kad pas jį nuolatos vaikšto gatvės gyventojai su parašais, prašantys nebeleisti gatve važinėti sunkiajam transportui, vis dėlto kyla kitas klausimas – o kur kitur važiuoti sunkvežimiams? Juo labiau kad ši gatvė yra viena pagrindinių arterijų, kuria sunkvežimiai pasiekia krašto pramonės rajoną.
[quote author=“Aut. past.“]Mero teigimu, Tarybos posėdis – ne vieta diskusijoms, čia tereikia spausti „taip“, „ne“ arba „susilaikau“.[/quote]
„Gal galima patikslinti Šėtos gatvės klausimą? Ekonomikos ir biudžeto komitete buvo kalbėta, kad ribojimai būtų taikomi tranzitiniam transportui, tačiau mūsų didžiųjų gamyklų transporto judėjimo klausimas lieka atviras“, – kalbėjo Tarybos narys Darius Petrauskas.
Projektą rengusio „Kelprojekto“ atstovas tikino, kad į įmones vykstantys sunkvežimiai su važtaraščiais neturėtų turėti jokių problemų, vis dėlto kai kurie Tarybos nariai suabejojo tokia neaiškia tvarka – juo labiau kad yra įmonių, kurių transportas važiuoja neturėdamas važtaraščių.
Tokiam siūlymui buvo pritarta, taigi galutinis sprendimas dėl eismo ribojimo Šėtos gatvėje turėtų būti priimtas vėliau.
Ir vėl kliūva Didžiosios Rinkos aikštės ženklai
Didžiosios Rinkos aikštėje prieš metus atsiradę eismo ribojimo ženklai po šiai dienai kelia gyventojų, miesto svečių ir vietos verslininkų pyktį. Nepaisant to, kad eismo ribojimo situacija didelėmis aktyvių žmonių pastangomis pagaliau keičiasi, darnaus judumo plane informacija apie eismo ribojimą miesto centrinėje aikštėje buvo palikta. Taryba pareikalavo tokią informaciją išimti.
Kauno gatvės šaligatviai – investicijos į balą?
Nemažai diskusijų sukėlė Kauno gatvės bei šaligatvių rekonstrukcijos klausimas. Ekonomikos ir biudžeto komitetas buvo pateikęs siūlymą Kauno gatvės rekonstrukciją įtraukti į darnaus judumo planą, vis dėlto argumentai Tarybos neįtikino.
Kauno gatvė yra valstybinės reikšmės kelias, tai reiškia, kad šios gatvės priežiūra – ne savivaldybės prerogatyva. Tačiau išaiškėjo, kad artimiausiuose planuose Automobilių kelių direkcija Kauno gatvės rekonstrukcijos nėra numačiusi, o toks prašymas turėjo būti pagrįstas svariais argumentais.
[quote author=“S. Grinkevičius“]Kauno gatvės Automobilių kelių direkcijos strateginiame plane nėra, kada ji atsiras – neaišku. Aišku, galėtume rašyti raštus, bet su tais raštais toli nenueisi. [/quote]
Tiesa, šios gatvės rekonstrukcija politikų vaizduotę audrina jau seniai – kol rajono galva siūlo už savivaldybės lėšas sutvarkyti šaligatvius, Tarybos nariai mano, kad tai būtų greitai nuplauksianti investicija.
„Kauno gatvės Automobilių kelių direkcijos strateginiame plane nėra, kada ji atsiras – neaišku. Aišku, galėtume rašyti raštus, bet su tais raštais toli nenueisi“, – įsitikinęs meras.
Mero požiūris neįtikino rajono Tarybos narių.
„Tos investicijos į šaligatvius praras prasmę. Buvo pasirodžiusi informacija, specialistų vertinimai, kur buvo aiškiai pasakyta, kad dėl lietaus vandens net ir sutvarkius tuos šaligatvius ims rastis duobės. Ir tikrai – kai lyja lietus visas vanduo nuo kalno plūsta žemyn, kaupiasi Kauno gatvėje ir neturi kur subėgti. Ima tada bėgti ant šaligatvių, ardo juos – na ir turime atitinkamas pasekmes. Pirmiausia reikėtų sutvarkyti lietaus kanalizaciją gatvėje, antraip investicija į šaligatvius bus niekinė“, – įsitikinęs Viktoras Muntianas.
[quote author=“N. Naujokienė“]Kauno gatvės atskiros atkarpos reikalauja rekonstrukcijos, ir reikalauja jos greitu metu. Šaligatviai yra tik vienoje šios gatvės pusėje, kitoje pusėje gyvenantiems žmonėms tai kelia problemų, tai nesaugu. Bet pirmiausia pati gatvė tam tikrose vietose reikalauja kapitalinės rekonstrukcijos, ir norint tą pasiekti, reikia bendradarbiauti su valstybinėmis institucijomis. Sakau iš savo patirties – susitarti galima, galima viską suderinti ir tuos procesus paspartinti.[/quote]
Tam, kad pirmiausia turi būti sutvarkyta gatvė, pritarė ir Nijolė Naujokienė, kuri, remdamasi savo ilgamete merės patirtimi, pabrėžė, kad komunikuojant su Automobilių kelių direkcija tikrai galima pasiekti norimo rezultato.
„Kauno gatvės atskiros atkarpos reikalauja rekonstrukcijos, ir reikalauja jos greitu metu. Šaligatviai yra tik vienoje šios gatvės pusėje, kitoje pusėje gyvenantiems žmonėms tai kelia problemų, tai nesaugu. Bet pirmiausia pati gatvė tam tikrose vietose reikalauja kapitalinės rekonstrukcijos, ir norint tą pasiekti, reikia bendradarbiauti su valstybinėmis institucijomis. Sakau iš savo patirties – susitarti galima, galima viską suderinti ir tuos procesus paspartinti“, – tikino N. Naujokienė.
Žinoma, sunku tikėtis, kad tuo diskusija ir pasibaigtų – rajono galva nusprendė, kad su valstybinius kelius prižiūrinčiomis instancijomis bendrauti N. Naujokienė ir turėtų. Ir išties – o kodėl seniai rekonstrukcijos reikalaujančios gatvės tvarkymo darbų paspartinimas turėtų būti rajono galvos reikalas?..
Tarybos posėdis – ne vieta diskusijoms?
Maža to, rajono galvai užkliuvo ir Tarybos posėdžio metu vykusi politikų diskusija svarstomu klausimu.
S. Grinkevičiaus teigimu, Tarybos posėdis – ne vieta diskusijoms, čia tereikia spausti „taip“, „ne“ arba „susilaikau“. Meras išreiškė priekaištus, esą diskusijoms ir siūlymams buvo galybė laiko, tik… apie teiktus pasiūlymus meras nieko nežinojo, arba žinojo tik apie mažą jų dalį.
Tarybos nariai pasijuto visai nesuprasti – mat jie teikė siūlymus. Tačiau jų teikti siūlymai ne tik nebuvo aptarti, bet ir apie juos apskritai buvo pamiršta.
„Aš pats daviau daug pastabų ir siūlymų dėl šio plano, tačiau į nė vieną siūlymą nebuvo atsižvelgta, nė vienas jų net pakomentuotas nebuvo“, – kalbėjo J. Baniota.
Rimgaudas Rimošaitis taip pat pastebėjo, kad siūlymus teikė ne tik Tarybos nariai, bet ir patys gyventojai, tačiau kodėl tai buvo pamiršta, taip ir lieka neaišku.