Skip to content

Valdybos reikia, kad paslėptų abejotinus sprendimus?

 Valdybos reikia, kad paslėptų abejotinus sprendimus?

Kristinos Kasparavičės nuotr.

Rajono tarybos posėdyje didelio dėmesio sulaukė savivaldybės įmonė „Kėdbusas“. Tvirtinant šios įmonės metinę ataskaitą, vieni politikai dūrė pirštu į tai, kad nei direktorių kaitaliojimas, nei valdybos atsiradimas padėties įmonėje nepataisė, kiti politikai gi bandė plauti savo mundurą, aiškindami, kad viską esą sugadino „ana valdžia“. Galiausiai net nuskambėjo netiesioginė prielaida, kad nusamdyta dešimtis tūkstančių kainuojanti įmonės valdyba tebuvo reikalinga esą tam, kad nuimtų atsakomybės naštą nuo nemalonių ir šokiruojančių valdžios sprendimų pasekmių.

Įmonė dirbo nuostolingai, vairuotojų atlyginimai nežavi

,,Kėdbusas“ rajono tarybai pateiktoje savo ataskaitoje nurodo, kad įmonė dirbo nuostolingai ir per praėjusius metus turėjo kone 164 tūkst. eurų nuostolį. Maža to, įmonė pati turi skolų – didžiausią skolos dalį (88,6 tūkst. eurų) sudaro skola už degalus. Per praėjusius metus skola už degalus padidėjo pusšimčiu tūkstančio eurų.

Yra ir pirkėjų įsiskolinimų įmonei, kurie siekia 31,5 tūkst. eurų.

„Kėdbuso“ veiklos pajamos per praėjusius metus sudarė 1,2 mln. eurų, o sąnaudos buvo didesnės, ir siekė 1,4 mln. eurų. Faktinė visuomenei būtinų maršrutų nuostolių kompensacijos suma sudarė daugiau kaip milijoną eurų. Pajamos už keleiviams suteiktas lengvatas arba kompensacija už transporto lengvatomis besinaudojančius keleivius sudaro 56,9 proc. visų bendrovės pajamų.

Įmonėje dirba 79 darbuotojai, kurių amžiaus vidurkis siekia 59 metus. Vidutinis darbo užmokestis prieš atskaitant mokesčius siekia apie 1,8 tūkst. eurų.

Įmonės vadovams per metus išmokėtas 48,7 tūkst. eurų atlyginimas.

Bendrovės transporto parką sudaro 46 autobusai. Vidutinis autobusų amžius per pastaruosius metus sudarė 12,7 metų. Per 2024 m. buvo įsigyti 6 naudoti autobusai už 273 tūkst. eurų, keturi autobusai buvo nurašyti.

Įmonės ataskaitoje teigiama, kad autobusų parkas atsinaujina lėtai, be to, dar išlieka didelė transporto priemonių markių ir modifikacijų įvairovė. Tokia padėtis didina atsarginių dalių sandėlį, ilgina prastovas, susijusias su atsarginių dalių laukimu, apsunkina parko valdymą.

Į būsimą konkursą eis su partneriu, bilietų pardavimas jau perduotas „Kautrai“

Apie tai, kad ne kas kita, o būtent „Kautra“ yra matoma kaip galimas pagrindinis investuotojas į Kėdainių viešąjį transportą, kalbama jau daug metų. Daug metų kalbų, tiesa, kol kas nedavė realios naudos, nes, be kelių „Kautros“ vizitų Kėdainiuose, realių veiksmų taip ir nebuvo imtasi iki šiol.

Paaiškėjo, kad visai neseniai „Kėdbusas“ perdavė bilietų platinimą ne kam kitam, o būtent  „Kautrai“. Tiesa, įmonės l. e. p. direktorius Paulius Kalina sako, kad „Kautra“ jau apie dešimtį metų valdo bendrą kasą daugelyje Lietuvos autobusų stočių ir esą Kėdainių viešojo transporto paslaugas teikianti įmonė atidavė terminuotų bilietų pardavimą „Kautrai“, kad bet kuriuo metu, kai dirba stotis, žmonės galėtų ateiti ir įsigyti bilietą. Planuojama padaryti, kad tą padaryti galėtų ir įmonės, nes iki šiol įmonės ta pačia tvarka negalėjo nusipirkti bilietų.

,,Kėdbusas“ rajono tarybai pateiktoje savo ataskaitoje nurodo, kad įmonė dirbo nuostolingai ir per praėjusius metus turėjo kone 164 tūkst. eurų nuostolį. Maža to, įmonė pati turi skolų – didžiausią skolos dalį (88,6 tūkst. eurų) sudaro skola už degalus.

Aut. past.

Tiesa, įmonės vadovas užsiminė ir apie tai, kad į būsimą viešąjį konkursą gyventojų pavėžėjimui eis ne vieni, o su partneriu.

,,Savivaldybės taryba nusprendė ir pasitvirtino, kad organizuos keleivių vežimą viešųjų pirkimų būdu, nebe vidiniu sandoriu.

Į tą pirkimą „Kėdbusas“ eina dalyvauti su partneriu ir, jei laimėsime konkursą, o tikimės, kad laimėsime, įgyvendinsime ir lūkesčius dėl elektroninio bilieto ir keleivių apskaitos“, – sakė P. Kalina. Tiesa, jis neatskleidžia, kas tas partneris yra arba galėtų būti.

Vis dėlto paklaustas, kaip čia išėjo, kad kelis kartus namo jis pats į Kauną grįžo su tarnybiniu automobiliu, aiškino, kad taip darė dėl to, kad kitos dienos ryte turėjo susitikimus su galimais strateginiais partneriais.

Beje, Kaune viešąjį transportą valdo UAB „Kauno autobusai“, kuri yra savivaldybės valdoma įmonė, tad vargu ar galėtų būti galimu strateginiu partneriu.

Tuo tarpu „Kautra“, nors yra privati Kauno bendrovė, teikianti tarpmiestinio, tarptautinio ir užsakomųjų pervežimų paslaugas, kartu veikia ir kaip viešojo transporto vežėjas Kauno rajone, Druskininkuose, Alytuje, Klaipėdoje ir net aptarnauja kelis maršrutinius elektrinius autobusus Vilniuje.

Kaltinimus, kad taupo šildymo sąskaita, paneigė

„Rinkos aikštę“ dar žiemą buvo pasiekę kai kurių įmonės „Kėdbusas“ darbuotojų skundai apie keistus naujojo įmonės vadovo poelgius. Tokie patys skundai pasiekė ir tarybos narius.

„Jūsų darbuotojai pasakojo, kad griežtai liepėte visiems taupyti. Ir tas taupymas gal nėra blogai, bet darbuotojai sakė, kad neleidžiate jungti šildymo garažuose, autobusuose, autobusų plovimą suretinote, tik sausio pradžioje įvedėte žiemos kuro normas. Darbuotojai pastebėjo, kad kraunat savo elektromobilį, su tarnybiniu transportu grįžtat namo. Ar čia tikrai viskas taip yra?“ – pasiaiškinti paprašė tarybos narys, demokratas Paulius Aukštikalnis.

P. Kalina kai kuriuos dalykus paneigė, bet kai kurie pasirodė esantys visiška tiesa.

„Dėl neleidimo šildyti – tikrai nepagrįstas kaltinimas, žmonės patalpas ir autobusus šildo tiek, kiek reikia.

Žiemos kuro normos seniau buvo įvedamos pagal datą, o mes priėmėm sprendimą įvesti pagal realią lauko temperatūrą.

Dėl plovimo žetonų, buvo pasitarta su technikos vadovu ir buvo sumažintas žetonų kiekis nuo 8 iki 5, nes manome, kad ir su tiek galima nuplauti autobusus“, – vardijo P. Kalina.

Jis nepaneigė ir to, kad kartais savo asmeninį elektromobilį krauna dirbtuvėse esančioje įkrovimo stotelėje, sakydamas, kad jam buvo pasakyta, kad darbuotojai krautis savo elektrines transporto priemones ten gali, tik, kaip ir visi, mėnesio gale už tai turi susimokėti.

Įmonėje dirba 79 darbuotojai, kurių amžiaus vidurkis siekia 59 metus. Vidutinis darbo užmokestis prieš atskaitant mokesčius siekia apie 1,8 tūkst. eurų. Įmonės vadovams per metus išmokėtas 48,7 tūkst. eurų atlyginimas.

Aut. past.

Kirto valdybai ir mero sprendimams, bandyta plauti ir mundurą

Dauguma tarybos narių visgi neturėjo jokių rimtų priekaištų įmonės laikinajam direktoriui, nes ir dirbo jis ne pilnus 2024-uosius metus. Tačiau sprendimai, susiję su įmonės valdymu, jau senokai rėžia akį.

„Kaip žinia, per pastaruosius dvejus metus buvo atleisti du „Kėdbuso“ vadovai, buvo išrinkta ir „Kėdbuso“ valdyba, kurios išrinkimas kainavo 5 tūkst. eurų, o algos nariams per 8 mėnesius atsiėjo 20 tūkst. eurų.

Nepaisant tokių pokyčių, įmonės rezultatai prastėja ir įmonė baigė metus su nuostoliu. Savivaldybės skiriamos lėšos nuostolių kompensavimui kasmet tik didėja.

Gal „Kėdbuso“ valdyba ir buvo išrinkta tik tam, kad dėl tam tikrų sprendimų nebūtų reikalaujama tiesioginių savivaldybės vadovų atsakomybės? Juk labai paprasta pasakyti, kad įmonės vadovą atleido valdyba.

Nekritikuoju direktoriaus, tikiuosi, situacija įmonėje gerės, bet merui linkėčiau, kad prieš darydamas pokyčius savivaldybės valdomose įmonėse, labai gerai įvertintų galimas pasekmes“, – ragino buvęs savivaldybės administracijos direktorius, dabar opozicijos narys demokratas Arūnas Kacevičius.

Čia pat plauti savo munduro puolė ir buvęs meras Saulius Grinkevičius, kuris tikino, kad viską esą sugadino praėjusioji valdžia. 

Bendrovės transporto parką sudaro 46 autobusai. Vidutinis autobusų amžius per pastaruosius metus sudarė 12,7 metų. Per 2024 m. buvo įsigyti 6 naudoti autobusai už 273 tūkst. eurų, keturi autobusai buvo nurašyti.

Aut. past.

„Nenoriu nei girtis, nei kažką, bet 2019 metais, kada baigėsi mūsų kadencija, mes palikome „Kėdbusą“ su nepilnai 300 tūkst. savivaldybės dotacija.

Per praeitą kadenciją, per tuos ketverius metus, per visokias lengvatas ir kitus neprotingus sprendimus, ta dotacija išaugo iki beveik 2 mln. eurų.

Galit įsivaizduoti, kiek buvo padaryta neteisingų sprendimų praeitos valdžios. Buvo paleistos vadelės visiškai ir, deja, mes dabar turim 2 mln. baisią skylę“, – aiškino politikas.

Vis dėlto P. Aukštikalnis jam priminė, kad kaskart, kai buvo kalbama apie šią įmonę, net ir tie patys dabartiniai valdantieji sakydavo, kad jau seniai reikėjo kažką daryti. Klausimas tik, kodėl tada patys nedarė, kai galėjo?

„Mere, nepriimkite kaltinimų dėl praeitos kadencijos. Dotacija turėjo būti didesnė, kalbėjome jau anksčiau, kad dotuoti labiau reikėjo, nes jei ne tai, jau būtų nusibaigęs tas „Kėdbusas“. Jokia verslo įmonė nesiims nuostolingų maršrutų, o mūsų tikslas yra, kad viešasis transportas būtų kuo arčiau mūsų gyventojų net ir nutolusiose, kaimiškosiose seniūnijose“, – atkreipė dėmesį P. Aukštikalnis.

1 Komentaras

  • Vairuotojai jau ir taip bėga. Ir ne tik vairuotojai( stoties viršininkė neišlaikė spaudimo).Išeis pensininkai galės pati administracija sėst ir vairuot.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video