Absurdas mokyklose: net ir matematiką dėsto ne matematikai

 Absurdas mokyklose: net ir matematiką dėsto ne matematikai

Dalyje krašto ugdymo įstaigų kai kurias pamokas veda visai ne tų dalykų mokytojai./ Asociatyvi BNS Luko Balandžio nuotr.

Mokytojų trūkumo problema sprendžiama leidžiant pamokas vesti ir ne specialistams

Kėdainių rajono savivaldybės ugdymo įstaigose vis dar trūksta pedagogų. Štai „Atžalyno“ gimnazija mielai priimtų chemijos bei fizikos ir astronomijos mokytoją, bent po vieną etatą, o jei įmanoma – ir daugiau. Kėdainių r. Vilainių mokykla-darželis „Obelėlė“ norėtų įdarbinti psichologą, o lopšelis-darželis „Pasaka“ – dar vieną auklėtoją. O kol naujų pedagogų nėra iš kur paimti, kai kuriuos dalykus dėsto mokytojai, kurių pagrindinis dalykas yra visai kitas. Kai kuriose mokyklose net ir matematikos ar fizikos moko visai ne matematikos ar fizikos dalykų mokytojai.

Dirba ir studentai

Kaip informavo savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Vilma Dobrovolskienė, krašto ugdymo įstaigose dirba ir studentai.

Štai Vilainių mokykloje-darželyje „Obelėlė“ dailės moko pirmojo kurso ikimokyklinio ugdymo studentė, kuri dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtoja.

Studentė dirba ir Labūnavos pagrindinėje mokykloje. Ji dirba ikimokyklinio ugdymo pedagoge ir studijuoja pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programą antrame kurse.

Šioje mokykloje dar du mokytojai moko matematiką, geografiją ir dailę, nors nėra šių dalykų specialistai. Tiesa, abu turi universitetinį išsilavinimą, pedagogo kvalifikaciją, atitinka reikalavimus dalykiniam pasirengimui.

Dotnuvos pagrindinėje mokykloje vienas mokytojas moko etiką ir teatrą, nors nėra šių dalykų specialistas.

Trūksta mokytojų ir gimnazijose

Su mokytojų stygiumi susiduria ir gimnazijos.

Krakių Mikalojaus Katkaus gimnazijoje matematikos ir geografijos moko ne tų dalykų mokytojai, Josvainiuose – etikos ir dailės moko ne šių specialybių pedagogai. Visgi, sako V. Dobrovolskienė, abu jie pagal reikalavimus dalykiniam pasirengimui gali dirbti.

„Šėtos gimnazijoje istorijos mokytojas nuo rugsėjo 5-osios atsisakė dirbti, nes gavo darbą arčiau namų. Tad kol kas istorijos vaikus moko kito dalyko mokytojas ir yra ieškomas būtent istorijos mokytojas.

Biologiją dėsto mokytojo kvalifikaciją turintis mokytojas, kuris nuo rugsėjo 1 d. dalyvauja biologijos modulio studijose pagal pedagogų perkvalifikavimo studijų programą“, – sakė Švietimo skyriaus vedėja.

LSU Kėdainių „Aušros“ progimnazijoje fiziką dėsto matematikas, o technologijos mokytojas persikvalifikuoja pagal NŠA programą, diplomą įgis spalio mėnesį.

Didelėje dalyje ugdymo įstaigų gyvenimo įgūdžių pamokas dėsto socialiniai pedagogai ar kitų dalykų mokytojai. Jie laukia mokymų, mat nuo 2026 metų tik 250 valandų trukusius mokymus baigę pedagogai galės mokyti pagal gyvenimo įgūdžių programą, kuri kelia didelį vaikų tėvų pasipriešinimą dėl į šią programą įtraukto lytinio ugdymo, kur bus nagrinėjamos  lytinės tapatybės, seksualinės orientacijos bei lytiškumo temos, aktualios tiek mergaitėms, tiek berniukams.

Nagrinėjant lytiškumo temas nebus išvengta klausimų apie homoseksualius, biseksualius santykius ir šie bus pateikiami kaip normalūs ir įprasti santykiai.

44 Komentarai

  • Taigi, situacija tokia, o dar mokytojai streike reikalauja, kad mažintų klases. Jiems patiems su matematika prastai, nes mažinant klases reikės dar daugiau mokytojų. Visai atsilikę nuo realybės.

    • Mums su matematika viskas gerai. Mes nekalti, kad švietimas nusirito iki tokios situacijos. Kodėl turime dirbti nenormaliomis sąlygomis ir dar padidintu krūviu ir gauti sumažintą atlyginimą.

      • Čia ir esmė! Jūs neprivalote! Su milicija, kaip tarybiniais laikais, niekas negąsdins. Švietimas ne nusirito, o vis auga. Jūsų profsąjungos lyderis Navickas pasirašė susitarimą su ministerija dar prieš 5 metus ir ministerija jį vykdo bei privalo įvykdyti iki 2024 rugsėjo. Klausimas kyla, kodėl ministerija turėtų norėti tartis dėl kažko, jei, kaip nutiko dabar, gali dar nesuėjus įvykdymo terminui ponui Navickui kilti noras vėl mesti susitarimus?

        • Jūs liberal koncervatnikas, t.y. naujasis komsomolcas

          • Norėčiau prieštarauti, bet susilaikysiu. Pagrįskite savo nuomonę. Arba bent paaiškinkite, kokie naujojo komsomolco požymiai turėtų būti.

      • Teisingai ir tiksliai.

    • Bet ne mokytojų tai bėda.
      Ne mokytojai sunaikino Pedagoginį.
      Ne mokytojai kalti, kad tokiomis sąlygomis dirbti neateina jaunimas, o senieji išeina.

    • Ponuli prašom prisijungti prie mokytoju ir auklėti 25-30 maištaujančių mokinių bandą visą dieną už 700-800 € į rankas.

      • Tai tikrai nėra būtina, Kėdainių darbo rinkoje kasininkas gauna tiek. Suprantu, kad jums teismas priteisė visą gyvenimą dirbti tai, ką dirbate, bet paprašykite jo, kad leistų persikvalifikuoti ir kai atmes jūsų prašymą, kreipkitės į Konstitucinį teismą dėl tokio sprendimo. Aš jumis tikiu; pirmyn.

        • Mąstytojau, su kuom dar pasiruošęs palyginti mokytojus?…

          • Oi, tikrai nenorėtumėt žinoti. Visgi turbūt labiausiai tiktų žodis degradai. Gradacija yra tam tikri laipsniai, lygiai, todėl mano nuomone pats elgesys yra degradacija, t.y., laipsniškas lygio kritimas. Puikiai pamenu, kaip prieš 5 metus į ministeriją per langus naktį lįsdavo kaip vagys. Taip pat pamenu, kad ponas Navickas pasirašė susitarimą su ministerija ir ministerija iki šiol jį vykdė, o ponui Navickui nėra nuotaikos laikytis to, ką pats pasirašė. Nekvestionuoju, kad reikia gerinti sąlygas, man tiesiog nepatinka būdas, kaip to siekiama. Taip pat ne visi mokytojai tokie, yra ir sveiko proto, besiorientuojančių aplinkoje ir situacijoje.

      • Geriau nepasakyčiau.

        • Jums reikėtų pasigilinti į esmę. Turite suvokti, kad mokytojai- aukštesnės kvalifikacijos reikalaujanti profesija. Pvz. aš mokiausi 5 m. kai dalis tiesiog nuėjo dirbti ir man baigus, jie jau turėjo 5 m. stažą. Ir mokytojas po savaitės gali dirbti kasininku, o kasininkas mokytoju -ne. Darbas sudėtingas, sunkus ( tą pripažįsta buvę ir esamas ministrai), todėl beveik niekas nenori mokykloje dirbti už tokį atlyginimą ( paklauskit bet kurio vyresnių kl. mokinio). Kadangi trūksta mokytojų, buvo gudriai padidintas krūvis ( etatas, kurio nesupranta niekas, dabartinis ministras irgi -yra įrašas), bet pamokos įkainio nepakėlė( 7-10 aur./pamoka/val. – kas už tiek LT dirbtų?). Dabar, dirbant didesniu krūviu (etatu) ir yra šiek tiek didesnis atlyginimas visose ataskaitose. Kaip  būtų ir bet kam, jei dirbtumėte po 2 val./sav. ilgiau. Logiška? Norėtumėte taip dirbti?  Be to etato sandara leidžia direktoriams manipuliuoti. Todėl viena/s  už etatą turi 18 kontaktinių pamokų plus kiti darbai, o kitas už 26 pam. plius kiti darbai- neturi etato. Jums taip patiktų? Jūs manote tai yra gerai? O kaip reaguotumėte,  kai  švietimo ministrė po mėn. trukusio streiko aiškinantis seime pasikviestų Jus ir kolegas pokalbiui į ministeriją, o atėję ten, Jums nurodytų eiti į ovaliąją salę, ją Jums atrakintų, Jūs su kolegomis iš Klaipėdos, Panevėžio ir kt. miestų lauktumėte iki vakaro praleidę visus paskutinius autobusus, eitumėte klausti: o kur gi ministrė? O sargas Jums pasakytų- ji išvažiavo, išėjo pro galines duris. Pakvietė, įleido ir dingo. Ar pasiryžtumėte likti ir nakvoti? Ar pasiryžtumėte laukti pokalbio ir išsiaiškinti? Ar lauktumėte dar 4 dienas? Ar liptumėte per langą, kai dalis, išėjusiųjų trumpam į mitingą prie seimo, grįžo ir rado tyčia užrakintas duris, nors dalis mokytojų ten liko, liko jų daiktai, kompiuteriai? Ministrė po 4 d. su pyragu atėjo tik šeštadienį, atseit, kalbėtis. Bet jau mes nenorėjom su ja bendrauti. Ir pirmadienį ją nuėmė. Dabartinė valdžia taip pat tyčiojasi iš mokytojų, meluoja, manipuliuoja, priešina visuomenę, kaip ir ankstesnės. 60 proc. LT gyventojų mus palaiko. Reikia sisteminių sprendimų. Pinigų yra pačioje švietimo sistemoje, bet neteisingai perskistomi. Be galo daug jau daug metų nueina ten, kur nereikia. Mūsų visų pinigai ištaškomi,  pasisavinami. Tai ar liptumėte per langą?
          P.S. mes- ne vagys. Įsijunkite teelviziją ir juos pamatysite. Apie susitarimą irg, kurį pasirašėme, irgi nežinote. Mums pažadėjo peržiūrėti etatą, bet vėl ,,išdūrė“.

          • Labai daug klausimų, bet ne, kaip vagis tikrai nesibraučiau per langus net į savo namus, jau nekalbant apie kieno nors kito. Dėl daiktų taip pat yra tam tikros institucijos, jei jūsų daiktus kažkas pasisavino. Aš irgi pritariu, kad pinigų yra, tik direktoriai juos naudoja neefektyviai. Vadinasi, turite savo mokykloje streikuoti ir reikalauti iš direktoriaus, o ne iš ministro esamo ar buvusio. „Nuimti ministrą“ lengviausia, o sunkiau rasti kompromisą. Manau , ponui Navickui būtent to ir reikia, o mokytojai pasidavė jo gundymams. Ir man anksčiau atrodė, kad mokytojai turėtų būti galva aukščiau už tą patį ministrą. Visgi streikas vardan streiko, nes galima, yra labai žemas lygis. Turi vykti diskusija, ne reikalavimai.

    • Tai eikit vietoj jų padirbėti. Įdomu, kiek laiko ištrauktunėt.

      • O kodėl turėčiau eiti, jei ten taip jau blogai?

    • Eikit vietoj jų padirbėti. Gal išgelbėsit pasaulį. Tada gal nereikės ir galvoti, kodėl mokytojai streikuoja.

      • Kodėl streikuoja, viskas aišku. Turi per daug finansų ir gali sau leisti nedirbti.

      • Pirmiausia turėtų būti tinkamai mokomi mokiniai, ne vienas žinomas atvejis, kuomet mokinys net skaityti nemoka gerai , bet jis jau 9-je klasėje, kad per egzaminą 9-kas parašo pereitų metų egzamino darbą ir tai su klaidom! Ko streikuoja mokytojai, manau pirmuausia jie privalo dirbti kokybiškai, užuot pildę įvairius raštus. Jų vietoje būtų gėda streikuoti, gal pasidomėtų kaip dirba UAB- ų darbuotojai, neturėdami ne tik 3-jų mėnesių atostogų, netgi mėnesio

    • Koks skirtumas kas dėsto matematiką – ar mokytojas matematikas, ar ,,mokytojas“ Navickas, ar mokytojas Google’as? Vis tiek didelė dalis mokinių jos neišmoksta.

  • nežiūrint į nieką,,nagrinėjant lytiškumo temas,nebus išvengta klausimų apie homoseksualius , biseksualius klausimus ir šie bus pateikiami kaip normalūs ir įprasti santykiai“.Išeina ,kad pasiuskit ar dar kitaip elkitės nesutikdami su elgebetešine politika,bet mes ir toliau aiškinsime šiuos ligotų asmenų iškreiptus santykius kaipo normalius ir dabar kitai likusios visuomenės daliai pavadintus jau normaliais peredastiniais santykiais.Tai koks gi gali būt sutarimas ir kalba,kai ta agresyvioji mažuma ne tik iškrypusi,bet dar ir kurčia daugumos nuomonei?

    • Vidurine baigiau 1974m buvo trys klases po 38_39mokinius didesne puse klasioku sugebejo islaikyti stojamuosius i institutus ,universitetus baigti ir dirbti aukstose pareigose Yra daug destytoju ,gydytoju ,apsigynusiu ivairias disertacijas.tada mokytojas buvo gerbiamas per pamokas buvo tyla ,taip kad pamoka vykdavo darbingai nereikejo vaikscioti pamokos metu ir visaip issidirbineti
      Gal pradekim ivesti pirmiausia mokinio pareiga pamokose mokytis ir klausyti o tada kalbekim apie mokiniu mazinima klaseseJuk gali buti klaseje ir penki vaikai ir nei vienas is ju neisgirs ka kalba mokytojas

      • O naturali kaita. Kuo greiciau pensininkai paliks mokyklas tuo greiciau ivyks postumis . Kuri laika bus blogai bet po to jaunimas ateis su nauju mastymu

        • Natūraliai pensininkams nereikia palikti savo darbų. Tai, kad 30 metų vienoje įstaigoje/įmonėje dirba, yra vertybė. Tas jauniklis ateis metams, kitais kitur bus. Postūmiai mąstančiam protui vyksta kasdien nepriklausant nuo to, koks fiziologinis amžius. Diskriminuojančiai nuskambėjo jūsų komentaras.

        • prajuokinot

          • Toks ir buvo tikslas. Negalima nuolat liūdėti.

        • Su malonumu paliktume tą darbą, bet mokyklų valdžia neturi kuo mūsų pakeisti. Eikite pats vietoj mūsų. Pažiūrėčiau, kiek ištrauktumėte ir kokia po Jūsų eilė susidarytų, norinčių dirbti šį darbą.

          • Tai jei taip nėra tų mokytojų, ar ne logiška manyti, kad sumažinus klases tų specialistų dar daugiau trūks? Kad reikia link to eiti, niekas tuo neabejoja. Abejotini norai, kad tai įvyktų čia ir dabar, ministrui spragtelėjus pirštais. Taip nebūna. Reikia kompromiso, ne konfrontacijos.

    • Vadinasi,kad sutinkate su stumiama peredastine armonikinių dumplių teorija?

      • Aš galiu pakomentuoti, jei dar visiems neatsibodau ir neatrodytų, kad tik aš komentuoju. Visgi politika yra politika, bet niekas nepritars tokiems lozungams, kad viskas yra „normalu“. Čia žurnalistai užsikabino už tos įgūdžių programos ir jos net neskaitė, todėl nelabai yra ką diskutuoti, atsirado pilnas internetas kažkokių gandų, bet reikia ir to. Kaip paerzinti šunį, jei ne su kaulu?

  • tai pagal koncervus padidinkime klases iki 100 mokinių, įveskime nuotolinį privatų mokymasi ir užteks mokytojų,

  • Aš sutinku mokykloje dėstyt mūsų armonikinės partijos ideologiją atitinkantį mokslą apie užpakalio reikalus.Ir kuo didesnę auditoriją man prašau skirti.Sutinku dar užsiimti ir su užklasinei veiklai skirta programa bei vasarinių stovyklų organizavimu.Mėslitos direktoriaus nebaudžiamumas mane įkvėpė netgi daugiau nei masiulio viskio dėžutė.

    • Jus nekaso i r nedomina Lietuvos ateitis.Svarbiausia dabar pataikyt į briukselinės meliodijos taktą ir pasirodyt ,,pažangiu vertybinės jauropos“ subinkaiščiu.Tą sakau pasiryžęs atsakyt už savo žodžius repesyviam VSD aparatui.Redakcija pateiks duomenis.

      • skęstu,ratavok many…Ryte vos nenusikapucinau užėdęs nedavirintų ryžių su kava,o dabar many prigriebė spazmai su antivalstybinias pasisakymais.Jaučiu,kad policija dabaigs mane nesužinojus mano čebatų NR.

        • Nemanau, kad turiu galią ratavoti, bet visgi man susidarė įspūdis, kad antivalstybiškumo nebuvo. Tai, kad tamstos nuomonė nesutampa su oficialia politika, tėra jūsų laisvės reikšti nuomonę išraiška. Kol nėra siūlymų elgtis ne pagal įstatymą, nenubaus nei batų, nei tamstos be batų. Aš irgi turiu ne visada patogią nuomonę, bet čia jau ne visada mano problema.

  • Ir pas mus reikėtų įvest etatą ,,Dežurnyj po stranie“kurį turėjo gerbiamas ir nuostabus Žvaneckis.Bent jau jis,nebijodamas represijų,paviešindavo šalyje vykstančią betvarkę.Šiaip ar taip tai herojiko vardo vertas literatūrinis pilietis!O kur mūsų sąžinės ir pilietiškumo suvokimo grandai?

    • „Nagrinėjant lytiškumo temas nebus išvengta klausimų apie homoseksualius, biseksualius santykius ir šie bus pateikiami kaip normalūs ir įprasti santykiai.“

      Iš kur straipsnio autorė tokią informaciją gavo:)?

      • O kam gauti, jei gali pats parašyti?

  • kai tavo komentarą pusę valandos suka ar spausdint jį..

  • Siandien Tamulis savo feisbuke pasake kalba apie mokytojus. Vsika nuskaite nuo lapelio. Nieko pats nebepralemena. Taip vidkas dirbtina negaliu

  • Bandykite be keiksmų. Gal pavyks.

  • Nu jei cia komentuojantys atspindi bent dali „dirbanciu“ LT „mokytoju“… Nematyt mum Estijos lygio su tooookiais vaaatnikais artimiausia penkmeti .. cia ne 700km siena nuo batkos& putlerio isdaigu pastatyt per pora metu. Humanisma tokie humanoidai supranta kaip silpnuma..

    • Būtent iš mokytojų ir nėra humanizmo, jiems svarbu savo žandukus prikimšti žiemai ir dzin visi aplink. Pamatysite, kaip rytoj rėkaus, kad reikia keisti ministrą, nes šis nelabai jiems tinka arba ne nuotaika su tokiu derėtis. Čia jau seniai visi mąstantys žino, o mokytojai sužinos greitai, su kokiu vadu eina. Luktelkime dieną kitą.

  • Na va, šiandien jau nori į Seimą, su juo derėtis, tad tuoj atsiskleis ir visu gražumu . Įdomu, kaip jausis mokytojai, kai pagaliau supras, koks iš tikrųjų buvo Navicko tikslas. Norėčiau pamatyti tas reakcijas, kai suvoks.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content