Žvyrkelis už asfaltuoto kelio kainą

 Žvyrkelis už asfaltuoto kelio kainą

Netoliese Krakių miestelio esantis Rukų kaimas, panašu, turėjo tapti prestižine gyvenviete. Buvo numatyta, kad palei Rukų ežerą einantis vietinės reikšmės žvyrkelis taps asfaltuotu keliu su įrengtais šviestuvais bei elektros skydinėmis. Tačiau padarius beveik pusę darbo ir ištaškius milžinišką sumą – beveik 37 tūkstančius eurų valdžia apsigalvojo. Pinigai paleisti vėjais, o žvyrkelis ir liks žvyrkeliu.

Paruoštas asfaltuoti

Šis prie pat ežero besidriekiantis keliukas turėjo būti išasfaltuotas. Asfaltavimui pasiruošta, bet... valdžia persigalvojo. Palei ežerą einančio keliuko, vadinamo Ežero gatvele, apžiūrėti vykstame kartu su Krakių ŽŪB vadovu Nikolajumi Danilčenko. Pasipiktinęs, kad rajono valdžia 20 metų nesugeba rasti lėšų Krakių miestelio pagrindinei aikštei sutvarkyti, o palei ežerą besidriekiantį keliuką remontuoja iš pagrindų, nusprendė netylėti.

„Vieną dieną važiuoju, ir prie įvažiavimo į tą keliuką stovi ženklas – Europos Sąjungos lėšomis remiamas projektas. Paklausinėjau – žmonės pradėjo pasakoti, kad jau remontuoja čia viską“, – kalbėjo N. Danilčenko.

Ir išties, keliukas, kuriame vos vienas automobilis telpa, jau paruoštas asfaltuoti. Palei kelią sukalti kuoliukai, pats jis iškeltas ir suformuotas.

„Bet įsivaizduojate, kelią tvarkyti pradėjo nuo kito galo. Kad žmonės nematytų, dėmesio neatkreiptų. Nes važiuojant keliu Krakės–Gudžiūnai viskas matosi juk labai gerai. Tai iš kitos pusės ėmė tvarkyti“, – nuostabos neslėpė Krakių ŽŪB vadovas.

Anksčiau šis keliukas, pašnekovo teigimu, buvo gana geros būklės – paprastas žvyro kelias, kuris buvo prižiūrimas, greideriuojamas, nuolat papildomas žvyru. Nusiskundimų juo iš gyventojų nebuvo girdėti – taip tikina N. Danilčenko.

O dabar, paruošus gatvelę asfaltavimui, aplink matyti iškasti grioviai, grunto, šaknų ir akmenų kalnai sukrauti palei pat ežero krantą. Ir pats kelias vargu ar tinkamas eksploatuoti – minkštas pagrindas pilnas duobių, neišvažiuojančių automobilių išraustų vėžių. Be to, tuo keliuku matėme važiuojantį traktorių – išties ne pati tinkamiausia transporto priemonė tokiam pusiau sulipdytam keliui.

Beveik niekas negyvena

Turbūt kyla natūrali mintis – jei jau kelias tvarkomas iš esmės, gal gyventojų daug, galbūt jiems sunku savo namus pasiekti. Tačiau panašu, kad realybė kiek kitokia.

„Čia niekas negyvena, čia – niekas, du namus kauniečiai nusipirkę yra. Bet visur elektros skydinės, visur šviestuvai sudėlioti, įvažiavimai į kiemą paruošti asfaltuoti“, – lėtai riedant siauriu keliuku ir stebint šalimais esančias sodybas pasakoja N. Danilčenko.

Ir išties matyti, kad daugelis sodybų – negyvenamos, apleistos. Kauniečių nupirktos sodybos taip pat stovi tuščios.

„O čia – Vytauto Kundroto namo pamatai. Sklypas jo“, – į neaiškų šabakštyną rodo Krakių ŽŪB vadovas.

Kai kurie pakalbinti gyventojai manė, kad šis keliukas būtent dėl tokios kaimynystės ir yra remontuojamas – juk kelioms dar šalia jo gyvenančioms senyvo amžiaus moterėlėms, automobilių nevairuojančioms, jis tikrai nėra reikalingas.

Pasiūlė Krakių seniūnas

Ežero gatvelės rekonstrukcija buvo pasiūlyta Krakių seniūnijos seniūno. 2010 m. kovo 26 d. sprendimu TS-61 „Dėl kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų paskirstymo vietinės reikšmės keliams bei gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti 2010 metais“ Kėdainių rajono savivaldybės taryba patvirtino kelio per Rukų kaimą techninio projekto parengimą. Vietinės reikšmės viešojo kelio (Ežero gatvė) per Rukų kaimą Krakių seniūnijoje (Ežero gatvė) rekonstrukcijos techninis projektas parengtas 2010 metais.

Kaip teigiama iš Kėdainių rajono savivaldybės gautame atsakyme, „kelių priežiūros ir plėtros programos objektų sąrašai sudaromi ir teikiami tarybai tvirtinti atsižvelgiant į seniūnų paraiškas. Kelio per Rukų kaimą 2010 metais rekonstravimo projektą rengti (2010 buvo planuojama ūkinės veiklos pastatuose vykdyti veiklą, gyveno daugiau gyventojų) ir 2015 metais rekonstravimo darbus (nes 2010 metais buvo parengtas rekonstravimo techninis projektas) atlikti buvo Krakių seniūnijos seniūno siūlymas“.

Vieni kuria, kiti griauna

Pats Krakių seniūnas J. Dalbokas situaciją nušvietė kiek kitaip, tačiau neslėpė apmaudo, kad idėja sutvarkyti ežero pakrantę neseniai vykusiame Tarybos posėdyje palaikymo jau nebesulaukė.

„Projektas buvo rengiamas labai seniai. Dokumentacija buvo 2010 metais paruošta, o pati idėja dar anksčiau buvo kilusi. Dabar jau nedaug žmonių ten gyvena, bet anksčiau gyveno daugiau (pagal turimus duomenis, 2011 metais Rukų kaime gyveno 45 žmonės – red. past.) be to, tas kaimas ir istorinę vertę turi. Kaimas ir mokyklą turėjo, neseniai 95 metų jubiliejų šventė. O ir tas žvyrkelis nekokios kokybės buvo – juk prie ežero, drėgna, išsimaldavo viskas. Mes vis pažvyruodavom, bet pasitarėm su specialistais, kad reikėtų gerą keliuką padaryti.

Vienu žodžiu, vaizdas, kad pas mus nieko tvarkyti nereikia. Reikia kišti pagalius į ratus, kad nebūtų to grožio. Bandom kurti, o kiti viską stabdo“, – kalbėjo J. Dalbokas.

Pasak seniūno, dabar gatvelės likimas priklauso nuo rajono Tarybos, o susidariusia situacija gyventojai nėra patenkinti.

„Taip, kelias paruoštas asfaltavimui. Pernai pusę kelio visiškai asfaltuoti paruošė, o kita pusė, kai sustabdė tą projektą, taip ir stovi. Ir gyventojai nepatenkinti, ir apskritai – pabaigt reikia tvarkyti tą kelią kažkaip. Su manim niekas nebesikalbėjo daugiau. Tarybos posėdyje, kai priėmė tą sprendimą, kad keliukas asfaltuojamas nebus, aš nedalyvavau – niekas manęs nekvietė. Patys gyventojai lyg norėtų, kad būtų išasfaltuota ten. Juk prie ežero – graži vieta, ir privažiavimai patogūs būtų. Tuo labiau, kad kelis namus ten nusipirko žmonės iš kitų miestų – matyt, jiems kelio nereikia, jie kaip ir nebe žmonės skaitosi“, – ironizavo J. Dalbokas.

Per mažai žmonių

Savivaldybės pateiktame atsakyme matyti, kad šių metų gegužės 6 dieną buvo patvirtintas atsisakomų darbų aktas.

„Gatvėje registruotų, pastoviai gyvenančių gyventojų skaičius sumažėjo iki 9, gatvėje esančiuose ūkinės veiklos paskirties pastatuose veikla nevykdoma, ženkliai sumažėjo eismo intensyvumas, todėl ekonomiškai nenaudinga kloti asfaltbetonio dangą“.

Patvirtinus projektą, po viešųjų pirkimų konkurso rangovai pasiūlė statybos montavimo darbus atlikti už 181 133 eurų. Šiuo metu yra atlikta darbų už 36 440 eurų. Dar šiais metais techniniame projekte numatytas vienas kilometras žvyruoto kelio bus įrengtas ir kainuos apie 100 000 eurų.

Taigi galima suprasti, kad tuos 36 440 eurų, kurie buvo „sukišti“ į žvyruoto kelio parengimą asfaltuoti, galime sėkmingai nurašyti, nes kelias asfaltuojamas nebebus. Panašu, kad dalis atliktų darbų yra nereikalingi. O senas žvyro kelias bus pakeistas nauju žvyro keliu už nedidukę 100 000 eurų kainą.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video