Vidinis ir išorinis SEO – pagrindinės SEO paslaugų paketo dalys

SEO optimizavimas – procesas, sudarytas iš dviejų pagrindinių dalių – vidinio ir išorinio SEO, kurios yra skaidomos į įvairias smulkesnes užduotis. Žinoma, geriausia, jei svetainė, kuriai norima suteikti kuo aukštesnę poziciją pagal tam tikrus raktinius žodžius paieškos sistemoje, būtų visapusiškai ideali. Tai yra išsiskirtų originaliu, vartotoją įtraukiančiu, nuolat atnaujinamu turiniu, kuriame puikuojasi tiksliai panaudotos aktualios raktinės frazės (tai – viena iš vidinio SEO užduočių). O šį turinį skelbiant išoriniuose interneto kanaluose, būtų laikomasi paieškos sistemų keliamų reikalavimų (tai – jau išorinio SEO darbų „laukas“).
Tiesa, tik pats klientas, atsižvelgdamas į turimus tikslus, dėl kurių ir reikalingos SEO paslaugos, priima galutinį sprendimą, ar specialistas atliks kompleksines, tai yra vidinį ir išorinį SEO apimančias paslaugas, ar orientuosis tik į kažkurią vieną sritį. Žinoma, nuo to priklausys ir specialistų teikiamos SEO paslaugos kaina. Bet investuoti tik į vieną iš dalių nerekomenduojama, nes abu faktoriai vienodai svarbūs, norint padidinti svetainės pozicijas paieškų svetainėse. Tad strategiškai atliktas, subalansuotas vidinis ir išorinis SEO yra neatsiejamas nuo sėkmingos, vartotojui patrauklios ir teisingai optimizuotos svetainės.
Vidinis SEO
Jau pats pavadinimas subtiliai nusako, jog vidinis SEO – tai yra darbai svetainės viduje, nuo kurių atlikimo kokybės tiesiogiai priklauso optimizuojamo tinklapio reitingas organinėje paieškoje.
Vidinis SEO prasideda nuo raktinių žodžių analizės. Tai yra frazių, tiesiogiai susijusių su teikiamomis paslaugomis ar parduodamomis prekėmis, potencialų klientą atvedančiomis į Jūsų interneto svetainę. Raktiniai žodžiai turi atitikti svetainės turinį, nebūti sudėtingi ir, svarbiausia, parenkami atsižvelgiant į tikslinių vartotojų grupės įpročius ir poreikius (pavyzdžiui, naudojami nepilni, be lietuviškų raidžių ir pan.).
SEO specialistams į pagalbą skuba įvairūs specialūs įrankiai, kurie leidžia objektyviai analizuoti ir parinkti žodžius, kuriuos vartoja klientas, ieškodamas tam tikros paslaugos ar prekės paieškos sistemoje.
Didelę reikšmę kokybiškai vidinei SEO optimizacijai turi tinkamas turinys (tekstai, aprašymai, antraštės). Turinys turi būti ne tik originalus, tiesiogiai susijęs su interneto svetainėje siūlomomis prekėmis/paslaugomis, bet ir sudominantis jį skaitantį vartotoją bei atitikti reikalavimus apimties (daugiau nei 300-400 žodžių ar, idealiu atveju, ilgesnis nei konkurentų svetainėje esantis tekstas) ir raktinių žodžių panaudojimo atžvilgiu.
Raktinės frazės, kurių rekomenduojamas kiekis yra ne didesnis nei 5 proc. vieno teksto apimties, turi būti natūraliai „įpinamos“ į turinį. Jei turinys patiks lankytojams, jį teigiamai vertins ir paieškos sistemų algoritmai.
Vidinis SEO taip pat apima ir papildomų vidinių svetainės puslapių kūrimą, jų struktūrą bei susiejimą, meta title, description, h1 tekstų tvarkymą, svetainėje esančių nuotraukų ir paveikslėlių optimizavimą, svetainės medžio sukūrimą bei pritaikymą, puslapio užkrovimo spartą, optimizuojamos svetainės pritaikymą mobiliesiems įrenginiams bei kitus techninius darbus, kurie gerina vartotojo patirtį ir padeda svetainei atsidurti pirmuose paieškų sistemų puslapiuose
Išorinis SEO
Priešingai nei vidinis, išorinis SEO – tai darbai, atliekami už svetainės ribų, kurių tikslas yra didinti optimizuojamos svetainės populiarumą, aktualumą, patikimumą bei autoritetą vartotojų akyse. Kalbant paprasčiau, išorinis SEO – tai nuorodų, kurios nukreipia į Jūsų interneto tinklapį sukūrimas bei viešinimas kitose interneto svetainėse.
Tiesa, kalbant apie išorines nuorodos, reikia pabrėžti, jog svarbiausia yra jų kokybė, o ne kiekybė. Atgalinės nuorodos turi būti talpinamos patikimose, kuo aukštesnį reitingą turinčiose svetainėse, o ne abejotinos reputacijos tinklapiuose. Čia pravartu prisiminti elementarią gyvenimišką taisyklę, jog apie žmogų daug pasako aplinka, su kuria jis bendrauja.
Jei nuorodos į Jūsų svetainę bus reklamuojamos žemos reputacijos puslapiuose, savaime suprantama, kad atitinkamą (ir, deja, Jūsų verslui visai nepalankų) požiūrį gali susidaryti ir tikslinė vartotojų grupė.
Išorinis SEO taip pat glaudžiai susijęs su socialiniais tinklais, tinklaraščiais, šiandien itin populiarių vadinamųjų nuomonės formuotojų (influencer’ių) atsiliepimais ir visu kitu, kas gali padidinti puslapio ir prekės ženklo žinomumą, reputaciją ir atvesti vartotoją į Jūsų svetainę.
Akivaizdu, jog lyginti, kas svarbiau – vidinis ar išorinis SEO, nėra prasmės. Norint, jog reitingas internetinės paieškos sistemoje bei išaugęs vartotojų dėmesys džiugintų, būtina skirti dėmesio tiek tam, kas yra svetainės viduje, tiek ir tam, kas ir kaip apie Jus „kalba“ už svetainės ribų.