Sutrikusi geležinkelio pervažos veikla vairuotojus vertė laukti arba važiuoti aplink
Viešojoje erdvėje kėdainiečiai piktinosi, kad Šėtos gatvės geležinkelio pervažoje gerų dvidešimt minučių buvo be reikalo uždarytas eismas – traukinys nevažiavo, o kelio užtvaras automobiliams buvo nuleistas. Vieni vairuotojai laukė, o kiti neiškentė, apsisuko ir važiavo aplink.
Teko palaukti
Kėdainiečiai pranešė, kad atnaujintoje geležinkelio pervažoje Šilainiai–Kėdainiai Šėtos gatvėje sutriko automobilių eismas. Žmonės informavo, kad užtvaras nusileido, tačiau traukinys taip ir nepravažiavo, esą jie laukia jau apie 20 minučių.
Tiesa, kol vieni kantriai laukė, kiti – neiškentė ir kelionę tęsė per miestą.
Visgi nepraėjus nė pusvalandžiui užkarda pakilo ir eismas buvo atnaujintas.
Tačiau kėdainiečiai viešojoje erdvėje kėlė klausimus – kas nutiko pervažoje, kad susidarė tokia situacija. Atsirado žmonių, kurie teigė, kad jau ne pirmą kartą įvyksta toks nutikimas.
Itin retas programinis sutrikimas
„Rinkos aikštė“ susisiekė su geležinkelių atstovais ir paprašė paaiškinti, kas buvo nutikę pervažoje sekmadienį.
„Kėdainių stotyje įvyko itin retai pasitaikantis objektinių kontrolierių koncentratoriaus programinis sutrikimas. Viena iš koncentratoriaus grupės plokščių kontroliuoja sąryšį su pervaža. Dėl šios plokštės programinio užstrigimo nutrūko duomenų perdavimo ryšys dėl to pervažoje susidarė jūsų minima situacija. Nustačius sutrikimą jis buvo operatyviai pašalintas“, – paaiškino LTG grupės komunikacijos partneris Domas Jurevičius.
Šioje geležinkelio pervažoje nuo gegužės pabaigos nebeliko budėtojų – juos pakeitė išmaniosios technologijos.
Aut. past.
Budėtoją pakeitė kameros
Priminsime skaitytojams, kad šioje geležinkelio pervažoje nuo gegužės pabaigos nebeliko budėtojų – juos pakeitė išmaniosios technologijos.
Siekiant užtikrinti transporto priemonių saugumą geležinkelio pervažose, įkurtas pervažų stebėjimo centras. Jame operatorius centralizuotai stebi eismo padėtį septyniose geležinkelio pervažose. Keturiomis kameromis stebima ir Šėtos gatvės geležinkelio pervaža.
„Stebėjimo centre įdiegta 260 tūkst. eurų kainavusi intelektuali vaizdo stebėjimo ir analitikos sistema atpažįsta judančius objektus – žmogų, automobilį, sunkvežimį, paliktus daiktus – fiksuoja automobilių numerius, o objektui sustojus pervažos zonoje, siunčiamas pavojaus signalas operatoriui“, – pateiktame atsakyme cituojamas „LTG Infra“ vadovas Vytis Žalimas.
Stebi dėl saugumo
Kartu su vaizdo stebėjimo sistema operatorius turi prieigą prie eismo valdymo ir ryšių sistemų, su kurių pagalba gali įvertinti padėtį pervažose ir jų prieigose bei komunikuoti su traukinių mašinistais ir eismą valdančiais darbuotojais. Centro operatorius fiksuoja ir pervažų naudotojų pažeidimus bei operatyviai perduoda duomenis teisėsaugai.
Iki šiol visus šiuos veiksmus atlikdavo prie pervažų įrengtuose postuose visą parą budėję budėtojai.
Šėtos gatvės geležinkelio pervažoje budėtojų nebeliko nuo birželio 1 dienos.