Po tragiškų eismo įvykių siūlo grįžti prie baudos balų sistemos, įvesti arešto bausmę

Asociatyvi BNS nuotr.
BNS inf.
Reaguojant į pastarųjų savaičių tragiškus eismo įvykius Vidaus reikalų ministerijoje pristatytos papildomos priemonės – siūloma grįžti prie baudos balų sistemos, arešto bausmės piktybiniams pažeidėjams, taip pat bus siekiama nulinės tolerancijos greičio viršijimui.
Siekiant gerinti eismo saugumo situaciją, siūloma, kad sisteminis pažeidėjas negalėtų gauti paslaugų, kol nebūtų išspręstos problemos.
„Tai yra transporto priemonių registravimo ar kitos paslaugos, prie kurių šiandien gali tokie pažeidėjai prieiti tai, matyt, grįšim prie šito svarstymo ir galvosime apie pokyčius“, – sakė ji ministrė A. Bilotaitė.
Bus diskutuojama ir dėl šalyje anksčiau egzistavusios baudos balų sistemos. Ji buvo panaikinta 2008 metais. Pagal šią sistemą, už tam tikrus pažeidimus, surinkus atitinkamą balų skaičių, asmuo netektų teisės vairuoti automobilį.
Dar viena priemonė, pasak policijos generalinio komisaro Renato Požėlos, būtų laisvės atėmimo bausmės piktybiniams pažeidėjams.
Dar viena priemonė, pasak policijos generalinio komisaro Renato Požėlos, būtų laisvės atėmimo bausmės piktybiniams pažeidėjams.
„Kalbant apie piktybinius pažeidėjus, tikrai kelsime klausimą (…) ar tam tikrais atvejais tokie asmenys neturėtų Baudžiamojo kodekso nustatyta tvarka gauti bausmės tokios kaip areštas, kai jie tam tikram laikotarpiui turėtų būti izoliuojami nuo visuomenės“, – kalbėjo policijos vadovas.
R. Požėla tvirtino, kad bus siekiama nulinės tolerancijos greičio viršijimui.
„Straipsnio, kuris numato atsakomybę už greičio viršijimą, pirmoje dalyje iš esmės numatytas tik įspėjimas, antra dalis, kurioje numatytas greičio viršijimas nuo 10 iki 20 kilometrų per valandą, jeigu tai pirmą kartą per metus, žmogus gauna šešių eurų baudą, – kalbėjo R. Požėla. – Šita bauda yra mažesnė nei valstybės kaštai aptarnauti šitą baudą“.
Dar vienas kelias, kaip būtų galima užtikrinti didesnį saugumą keliuose, yra socialinė reklama.
Bus diskutuojama ir dėl šalyje anksčiau egzistavusios baudos balų sistemos. Ji buvo panaikinta 2008 metais. Pagal šią sistemą, už tam tikrus pažeidimus, surinkus atitinkamą balų skaičių, asmuo netektų teisės vairuoti automobilį.
„Kalbant apie visuomenės informuotumą, tai labai svarbus edukacinis procesas mūsų švietimo įstaigose, būtina su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ieškoti sprendimų, kaip šita dalis edukacijos galėtų būti veiksmingesnė ugdymo įstaigose“, – kalbėjo A. Bilotaitė.
Greičio matuokliai yra viena paveikių priemonių ir pridūrė, kad momentinių sprendimų, kalbant apie eismo saugumo gerinimą, nėra.
„Ypatingai svarbus švietimo elementas, labai svarbu šviesti visuomenę, todėl kad matom, kad vis tik didžiulės problemos kyla iš žmonių neatsargaus vairavimo, alkoholio vartojimo, pasirenkamo nesaugaus atstumo nuo kitų automobilių. Iš tikrųjų yra labai daug tų problemų, kurias reikėtų spręsti būtent švietimo kontekste“, – sakė viceministrė.
Minimus siūlymus aptars Saugaus eismo taryba, vėliau jie keliaus į Saugaus eismo komisiją prie Vyriausybės.
Šiais metais iki balandžio 19-osios įskaitytinai eismo įvykiuose, pirminiais duomenimis, žuvo 48 žmonės, tai yra 20 daugiau negu pernai per tą patį laikotarpį.
1 Komentaras
vėl grįžt prie gąsdinimo ir teroristinių metodų?