Keičiate išmanųjį? Neskubėkite trinti „Smart-ID“ paskyros iš seno telefono

 Keičiate išmanųjį? Neskubėkite trinti „Smart-ID“ paskyros iš seno telefono

Išmanusis telefonas – toli gražu ne vien bendravimo, bet ir darbo įrankis bei pramogų platforma su daugybe kasdienių funkcijų. Radote naujutėlį įrenginį po eglute per praėjusias šventes ar planuojate  nudžiuginti save ar artimą tokia dovana šiemet? Svarbu nepamiršti visų aktualių duomenų bei pamėgtų programėlių, tarp jų – ir „Smart-ID“.

Specialistai primena, kodėl nereikia skubėti ištrinti šio tapatybės nustatymo įrankio iš senojo telefono, ir paaiškina, kodėl šiandien dėl šios programėlės diegimo nebūtina skubėti į banką.

„Smart-ID“ – mūsų šalyje veikiančių bankų klientų pamėgtas saugus asmens tapatybės nustatymo internete ir elektroninio pasirašymo įrankis. Šį sprendimą sukūrusios bendrovės „SK ID Solutions“ duomenimis, asmens tapatybės patvirtinimui jį naudoja daugiau kaip 1,37 mln. Lietuvos gyventojų. Anot Viktoro Kamarevcevo, „SK ID Solutions“ vadovo Lietuvoje, įrankis nuolat tobulinamas, kad klientams juo naudotis būtų kuo patogiau.

Pravers sena paskyra

Kiekvienas „Smart-ID“ naudotojas turėtų įsidėmėti keletą paprastų, bet kasdienybę palengvinančių patarimų.

Norint pradėti naudotis „Smart-ID“ naujame telefono aparate, nereikėtų skubėti trinti šios programėlės savo turimame senajame telefone. Įdėjus seną SIM kortelę į naują telefoną, programėlė nėra perkeliama, o „Smart-ID“ paskyra susiejama su konkrečiu įrenginiu.

„Tad pirmiausia atsisiųskite programėlę „Smart-ID“ į naują telefoną. Vadovaukitės programėlės nuorodomis ir, naudodamiesi savo jau turima paskyra, susikurkite naują, kuria vėliau galėsite prisijungti prie savo interneto banko“, – paaiškino V. Kamarevcevas.

Kvalifikuotas parašas, neišeinant iš namų

Susikurti naują „Smart-ID“ paskyrą prireikia ne tik keičiant išmanųjį įrenginį, bet ir baigiantis turimos paskyros galiojimui. Tai galima atlikti pasitelkus biometrinį asmens tapatybės patvirtinimą, kitaip tariant, susiejant asmens atvaizdą su dokumentu. Į banką eiti nereikia – pakaks pasinaudoti automatine programėlės „Smart-ID“ sistema.

Biometrinio registravimo metu sistema patikrina, ar dokumentą naudojantis asmuo sutampa su to dokumento nuotraukoje esančiu asmeniu – panašiai, kaip tikrintų banko darbuotojas banko skyriuje. Tai leidžia sutaupyti laiko ir jaustis saugiau koronaviruso pandemijos aplinkybėmis.

„Smart-ID“ paskyra, sukurta naudojant biometrinį autentifikavimą, yra lygiavertė fiziniam autentifikavimui. „Tokia „Smart-ID“ paskyra galima naudotis visoms el. paslaugoms pasiekti, su ja sudarytas skaitmeninis parašas yra lygus ranka rašytam ir atpažįstamas visoje Europos Sąjungoje“, – akcentavo V. Kamarevcevas.

Pametus telefoną – duomenų higiena

Nutikus nemaloniai situacijai ir, pavyzdžiui, pametus ar sugadinus telefoną, kuriame buvo įdiegta „Smart-ID“ paskyra, rekomenduojama ją pašalinti – tai galima padaryti prisijungus prie „Smart-ID“ interneto portalo.

Kitas patarimas – pasiskambinti į banką ir pasitarti, kokias papildomas saugumo priemones vertėtų pasitelkti. Ekspertai pataria ištrinti paskyras ir iš turimų nebenaudojamų įrenginių.

„Dabar daug kalbama apie tvarkos svarbą, siūlomos netgi ištisos tvarkymosi metodikos. Kalbant apie asmens duomenis ir modernius įrankius, tvarka, kitaip tariant, duomenų higiena, taip pat labai svarbi. Tad lygiai taip pat, kaip atsisveikiname su buityje nebenaudojamais daiktais, sunaikiname nebeaktualius dokumentus su asmeniniais duomenimis, turime pasirūpinti ir nebereikalingomis paskyromis“, – sakė V. Kamarevcevas.

Tai svarbu ne tik dėl duomenų saugumo, bet ir dėl patogumo. Mat, jei „Smart-ID“ programėlę naudojate tik viename įrenginyje, tačiau turite kelias aktyvias paskyras, kaskart naudodamiesi turėsite atlikti papildomą patvirtinimo veiksmą, pasirenkant įrenginį.

Jei vis dar turite savo senąjį išmanųjį įrenginį, paskyrą paprastai ir greitai pašalinsite jame prisijungę prie „Smart-ID“ programėlės. Kitu atveju galite prisijungti prie „Smart-ID“ interneto portalo ir išjungti nebereikalingas paskyras. Jeigu ir tai dėl kokių nors priežasčių nėra įmanoma, susisiekite su „Smart-ID“ ar jūsų banko klientų aptarnavimo specialistais, kurie patars, kaip pasielgti.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content