Skip to content

Paneigė dešimt populiariausių mitų apie bedarbius ir Užimtumo tarnybą

 Paneigė dešimt populiariausių mitų apie bedarbius ir Užimtumo tarnybą

BNS (Arno Strumilos) nuotr.

Užimtumo tarnyba pasiruošusi padėti žmogui tapti savo karjeros šeimininku. Visgi dar pasitaiko gajų mitų, trukdančių efektyviai naudotis jos paslaugomis. Griauname klaidingus įsitikinimus ir aptariame aktualiausią informaciją.

Mitas #1

Išėjus iš darbo, per tris darbo dienas būtina registruotis Užimtumo tarnyboje

Termino, per kiek laiko reikia užsiregistruoti Užimtumo tarnyboje, nėra. Jei Užimtumo tarnybos paslaugos nereikalingos, registracija nėra privaloma.

Registracija gali būti aktuali, jeigu norite gauti pagalbą įsidarbinant ar persikvalifikuoti; turite teisę į nedarbo socialinio draudimo išmoką (NSDI skiria ir moka „Sodra“ tik registruotiems Užimtumo tarnyboje bedarbiams); siekiate privalomojo sveikatos draudimo (PSD) valstybės lėšomis. Išeinant iš darbo PSD galioja iki darbo santykių pasibaigimo mėnesio paskutinės dienos.

#2

Kol esu registruotas Užimtumo tarnyboje, negaliu išvykti atostogauti svetur

Dėl trumpalaikio išvykimo žmogaus registracija Užimtumo tarnyboje nenutraukiama. Tačiau svarbu iš anksto apie planuojamą atostogų laikotarpį pranešti savo konsultantui. Tai leis tinkamai suderinti susitikimus ir išvengti neplanuotų kvietimų.

#3

Užimtumo tarnyba moka nedarbo socialinio draudimo išmoką (NSDI)

Jokių išmokų ir pašalpų Užimtumo tarnyba nemoka. Jos klientui suteikiamas bedarbio statusas yra vienas iš reikalavimų gauti „Sodros“ skiriamą ir mokamą NSDI.

Norint gauti NSDI, reikia turėti bent minimalų darbo stažą, kuris paprastai yra 12 mėnesių per pastaruosius 30 mėnesių. Ši išmoka skirta padėti žmogui ieškoti darbo, o ne užtikrinti nuolatinį pajamų šaltinį. 

Socialinę paramą (pašalpas) skiria ir moka rajono savivaldybė. O privalomuoju sveikatos draudimu valstybė draudžia bedarbio statusą turinčius Užimtumo tarnybos klientus.

#4

Jei užsiregistravau Užimtumo tarnyboje, gausiu bedarbio statusą

Užimtumo tarnyboje užsiregistravusiam žmogui pagal iš įvairių valstybės informacinių registrų gautus duomenis suteikiamas statusas.

Klientui gali būti suteiktas užimto asmens statusas (kai žmogus dirba), besimokančio asmens statusas (kai žmogus mokosi), darbo rinkai besirengiančio asmens statusas (kai žmogus susiduria su iššūkiais, trukdančiais įsidarbinti) ir bedarbio statusas (kai žmogus ieško darbo), pensinio amžiaus (kai žmogus jau gauna pensiją) arba asmens, praradusio bedarbio statusą.

#5

Gydytojas nedarbingumo pažymėjimą gali išduoti tik dirbantiems žmonėms

Kai suserga darbo ieškantis Užimtumo tarnybos klientas, gydytojas gali jam išduoti nedarbingumo pažymėjimą. Tarnybos konsultantas tokią informaciją mato el. sistemoje.

Nedarbingumo pažymėjimas yra viena iš pateisinamų priežasčių neatvykti paskirtu laiku į numatytą susitikimą su savo konsultantu arba nedalyvauti klientui skirtuose užsiėmimuose.

#6

Registracija Užimtumo tarnyboje – tai laikinos atostogos

Užimtumo tarnyba siūlo darbo paieškos, mokymų, konsultacijų bei kitas paslaugas, o kiekvienas klientas įsipareigojaaktyviai ieškotis darbo ir dalyvauti numatytose veiklose. Pavyzdžiui, aktyvi savarankiška darbo paieška, už kurią klientas turi kas mėnesį atsiskaityti savo konsultantui – kiekvieno bedarbio statusu registruoto žmogaus pareiga.

Jeigu žmogus be pateisinamų priežasčių savarankiškai neieško darbo arba antrą kartą per 6 mėnesių laikotarpį nuo pirmojo atsiskaitymo už savarankišką darbo paiešką pažeidžia tvarką, klientas netenka bedarbio statuso.

#7

Siūlo tik nekvalifikuotą ir prastai apmokamą darbą

Darbdaviai Užimtumo tarnyboje registruoja įvairias darbo vietas – nuo nekvalifikuotų iki aukštos kvalifikacijos specialistų pozicijų. Darbo pasiūlymai yra nuolatos atnaujinami ir skelbiami viešai: Laisvos darbo vietos | Užimtumo tarnyba

Specialistai teikia informaciją apie visas darbo vietas, atsižvelgdami į žmogaus išsilavinimą, patirtį, tinkamo darbo pasiūlymo apibrėžimą bei skatina savarankišką darbo paiešką kitais informaciniais kanalais.

Beje, Užimtumo tarnyboje veikia Aukštos kvalifikacijos atrankų skyrius, kuris dirba tik su aukštą kvalifikaciją turinčiais klientais.

#8

UŽT konsultantai stengiasi įdarbinti bet kur, nes už tai gauna didesnę algą

Pirmiausia Užimtumo tarnybos klientai skatinami aktyviai savarankiškai ieškoti darbo. Aktyvi savarankiška darbo paieška didina tikimybę jį greičiau rasti. Be to, žmogus gali rinktis jam priimtiniausią įmonę ar poziciją. Už savarankišką paiešką klientas turi atsiskaityti, o tai leidžia specialistams vertinti žmogaus darbo paieškos įgūdžius ir teikti pagalbą.

Kol klientai savarankiškai ieško darbo, jiems iki 9 mėnesių teikiami tinkamo darbo pasiūlymai, atitinkantys kvalifikaciją, patirtį, pageidavimą. Įdarbinimo konsultantai už tai jokių priedų negauna.

#9

UŽT paslaugos teikiamos tik kontaktiniu būdu

Užimtumo tarnybos klientai gali pasirinkti patogiausią paslaugų gavimo būdą – kontaktinį, nuotolinį arba mišrų. Be kita ko, klientams rekomenduojama dokumentus teikti prisijungus prie savo elektroninės paskyros –  taupant savo ir konsultanto laiką.

#10

Jei išbraukė iš Užimtumo tarnybos, registruotis antrą kartą negaliu

Termino, kada žmogus gali registruotis pakartotinai po registracijos nutraukimo savo noru, nėra.

Dėl pareigų nesilaikymo ar kitų pažeidimų netekusiam bedarbio statuso, bus suteiktas praradusio bedarbio statusą asmens statusas.

Registracijos trukmė priklauso nuo kliento poreikių: jeigu jam reikalingos paslaugos, jis naudojasi suteiktomis teisėmis ir vykdo numatytas pareigas – jokio termino, kiek jis gali būti registruotas, nėra.

Dėmesio: NSDI moka „Sodra“, ir ši išmoka neturi įtakos registracijos trukmei.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video