MB steigimas su partneriais: ką svarbu aptarti iš anksto?

 MB steigimas su partneriais: ką svarbu aptarti iš anksto?

MB steigimas su partneriais atrodo palankus būdas pradėti verslą, tačiau tai taip pat gali kelti ir tam tikrų rūpesčių. Daugelis partnerių ieško tam, kad galėtų pasidalinti atsakomybe ir išlaidomis, tačiau kai prireikia dalintis uždirbtu pelnu dažnai prasideda konfliktai. Jų išvengti padės išankstinis aptarimas, tad šiame straipsnyje patarsime, į ką svarbu atkreipti dėmesį, kai MB steigiama kartu su partneriu ar keliais.

Įnašų dydis ir kapitalo pasidalijimas

Nors MB steigimas nereikalauja formuoti įstatinio kapitalo, be lėšų nepavyks pradėti jokios veiklos. Tai reiškia, kad su partneriais turite sutarti dėl savo įnašų dydžio. Idealu, jei jie bus vienodi, tačiau praktikoje taip nutinka ne visada. Atsižvelgiant į tai turi būti pasidalinta ir atsakomybė, o vėliau ir pelnas.

Taip pat dažnai pamirštama, kad indėlis į verslą gali būti ne tik finansinis – reikėtų įskaičiuoti ir intelektinę nuosavybę bei darbą. Į tai labai svarbu atsižvelgti, nes daugiau dirbantys partneriai vėliau jaučiasi neįvertinti ir nuskriausti, o tai skatina ne tik vidinius konfliktus įmonėje, bet ir motyvacijos sumažėjimą ar net viso projekto žlugimą.

Kapitalo padalijimas turi tiesioginės įtakos pelno paskirstymui, tad reikėtų rasti visoms šalims tinkamą sprendimą ir suderinti interesus – tai garantija, kad ne tik MB steigimas, bet ir veiklos pradžia bus sklandi ir išvengsite bereikalingų ginčų su kolegomis.

Atsakomybių pasiskirstymas

MB steigimas susijęs ne tik su naujomis teisėmis, bet ir su daugybe pareigų. Viskas bus paprasčiau, jei su partneriais iš anksto pasiskirstysite, kas ir už kokius darbus yra atsakingas. Kažkam teks rūpintis buhalterine apskaita, prisiimti vadovo vaidmenį, taip pat reikės darbo ir vykdant veiklą. Iš pirmo žvilgsnio organizaciniai klausimai gali neatrodyti tokie svarbūs, tačiau juos nuvertinti – didelė klaida. Kadangi šių klausimų sprendimas neneša tiesioginės finansinės naudos, tokios atsakomybės daugelis vengia. Antra vertus, įmonės veikla nesirūpinant finansais, dokumentais ir kitais esminiais dalykais yra paprasčiausiai neįmanoma, tad šią atsakomybę kažkam iš partnerių teks prisiimti.

Valdymo struktūras ir sprendimų priėmimo procesas

Priklausomai nuo partnerių skaičiaus, valdymas ir sprendimų priėmimas gali būti komplikuotas. Pavyzdžiui, viskas paprasčiau jei MB steigimas vykdomas trijų partnerių, tačiau kaip pasiekti sutarimą, kai partnerių yra du ir abu turi skirtingas nuomones? Šį ir kitus klausimus reikėtų aptarti iš anksto kuo aiškiau raštu apibrėžiant valdymo struktūrą ir sprendimų priėmimo procesą, numatant pagrįstus terminus. Tai labai pravers ateityje, nes konfliktų tikrai kils – ne veltui sakoma, kad versle susipyksta net ir geriausi draugai ar giminaičiai. Tai vieni svarbiausių „namų darbų“, kuriuos reikia atlikti prieš steigiant įmonę su partneriu ar keliais.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content