Skip to content

Maisto kainų tyrimas: kuris tinklas laimi velykines lenktynes?

 Maisto kainų tyrimas: kuris tinklas laimi velykines lenktynes?

Vida Press nuotr.

Nors nedidelis kainų augimas toliau tęsiasi, bet matosi, kad prekybininkų konkurencija neleidžia jam įsibėgėti – atskiri tinklai bando prieš šventes kiek daugiau uždirbti, tačiau kiti atsako į tai kainų mažinimu, ypatingai gerai žinomų prekių kainų.

Taigi, nors ir Velykas sutikinėsime uždaryti į narvelius, bet jos bus pigesnės nei praeitais metais. Na, bet apie viską iš eilės.

2021 metų kovo Pricer.LT fiksuojamo vidutinio pigiausių maisto produktų krepšelio kainų analizė rodo, kad:

pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis Lietuvos parduotuvėse palyginus su 2021 vasario mėnesiu kiek paaugo  + 0,72 Eur (1,3 proc.), ir buvo – 4,23 EUR (7,1 proc.) pigesnis, nei praeitų metų kovo mėnesį.

Beveik visi tinklai prieš šventes pasididino pigiausių prekių kainas prieš šventes, nes mano, kad pirkėjai mažiau kreipia į tokias prekes dėmesį.

Padidinęs krepšelio kainą + 0,85 EUR tinklu su pigiausiu krepšeliu toliau lieka Maxima, Norfa, padidinęs kainas + 0,53 EUR, toliau lieka antroje pigiausių prekių krepšelio reitingo vietoje. IKI didina kainą + 0,76 EUR ir atsistoja į trečią vietą. Lidl padidina krepšelio kainą + 0,25 EUR lieka ketvirtoje vietoje.

Rimi didina kainas + 1,08 EUR, lieka penktoje vietoje. E-Rimi didina kainas + 2,11 EUR ir lieka šeštoje vietoje. Barbora mažina krepšelio kainą – 0,53 EUR, bet lieka paskutinėje, septintoje vietoje.

Populiarių ir gerai žinomų Pricer.lt produktų vidutinio krepšelio kainų 2021 kovo mėnesio analizė rodo, kad lyginant su 2021 vasario mėnesiu kainos kyla + 0,05 EUR, 2021 kovo mėnesio žinomų produktų vidutinio krepšelio kaina buvo – 1,53 EUR (3,7 proc.)  mažesnė už 2020 kovo mėnesio krepšelį.

2021 metų kovo mėnesio Pricer.lt žinomų prekių ženklų krepšelio kainų reitingas

Reitinge pigiausiu tampa Barbora, krepšelio kainą sumažinęs – 2,91 EUR. Maxima mažina kainas -2,48 EUR ir atsistoja antroje vietoje. Norfa mažina kainas – 0,99 EUR ir atsistoja į trečią vietą. Rimi padidina krepšelio kainą + 1,69 EUR ir atsistoja į ketvirtą vietą.

IKI didina krepšelio kainą + 2,08 EUR ir atsistoja penktoje, vietoje. E-Rimi didina krepšelio kainą +2,90 EUR ir lieka šeštoje vietoje. Taigi matosi, kad Maxima, Barbora ir Norfa nusprendė pritraukti pirkėjus, naudodami žinomus prekių ženklus, O Rimi ir IKI, nusprendė, kad pirkėjas nebus jautrus kainoms.

Prekės

Iš Pricer.LT stebimų 52 prekių kainų brango 17 prekės, pigo 33 prekės.

Iš viso reikšmingai (10 procentų ir daugiau) brangsta 3 prekes iš 52 stebimų. Labiausiai brangusios prekės – arbata, juoda duona, saulėgrąžų aliejus pigiausi avižiniai dribsniai, pomidorų sultys.

Labiausiai, 10 procentų ir daugiau, pigusių prekių, lyginant su praeitų metų sausiu, yra 17 . Labiausiai pigo malta kiauliena, bananai, ryžiai, Dvaro varškė, pigiausios pomidorų sultys, dešra, kumpis, sviestas.

Kiauliena

Kiauliena po truputį bando brangti, bet kol kas to kainose nejaučiame, nes praeitais metais tai buvo pats kainų pakilimo pikas.

Vištiena

Vištienos kainos kyla ir pasiekė praeitų metų lygį ir pas mus, ir pas mūsų kaimynus lenkus.

Sviestas

Žaliavinės sviesto kainos 391 eurų už 100 kilogramų – tai yra 0,78 EUR už 200g (įprastas pakelis) – tai jau 12 procentų brangiau, nei praeitais metais, bet pigiausias sviestas Pricer LT tyrime vis dar rodo kritimą – 21,3 proc., taigi rekomenduojame nusipirkti ir užsišaldyti, nes po Velykų tikrai matysime kilimą.

Na ir kadangi tyrimą darome prieš Velykas  – palyginsim tinklų (parduodamus) kiaušinius ir jų kainas, bei pirkėjų mylimo Hellmans majonezo kainas.

Galima pasakyti, kad didžiausią pasirinkimą su patraukliausiomis kainomis parodė Lidl (aišku – Rimi parodė tą patį kiekį pasiūlymų, bet kainos pačios didžiausios. Norfa pasirodė, kaip tinklas be kiaušinių – na pardavinėt juos pardavinėja, tačiau nei leidiniuose, nei internetinės reklamose jų nepastebėjome. Gal tikisi, kad pakalbėjus su žurnalistais juos pastebės?

Taigi, galime pasakyti, kad Velykos bus pigesnės nei praeitais metais, bet tinklus šventiniam apsipirkimui rinkitės atidžiau, nes kaip matosi iš kainų kitimo dinamikos – tik Maxima ir Lidl pasiruošę prieš šventes kautis dėl rinkos dalies, visi kiti mano, kad ir be gerų pasiūlymų pirkėjas ateis pas juos. Na, ką – pamatysime, o kol kas neužmirškite prieš apsipirkimą palyginti kainų.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video