Ledų fabrikas ruošiasi šiltajam sezonui
Vienų populiariausių ledų šalyje gamintoja UAB „Vikeda“ intensyviai ruošiasi naujajam sezonui. Šaltojo deserto mėgėjai jau visai netrukus parduotuvėse ras naujų šioje įmonėje sukurtų skanėstų.
Metų pradžia – daug žadanti
Intensyviausią ledų valgymo sezoną bendrovė „Vikeda“ pasitinka džiaugdamasi puikiais rezultatais ir optimistinėmis nuotaikomis. Pastaruoju metu augo įmonės pardavimai tiek Lietuvoje, tiek užsienyje (2015 metais įmonėje buvo pagaminta apie 50 mln. porcijų ledų). O šių metų sausio mėnuo buvo ypatingai džiuginantis, nes produkcijos paklausa augo net trečdaliu.
„Sausis mums buvo ypač sėkmingas, nepatogu ir sakyti, bet pardavimai didėjo net 30 proc. Labiausiai augimą skatino didėjančios eksporto apimtys. Vasario rezultatai kol kas dar nėra galutiniai, bet jau taip pat matome, kad bus neblogi. Ypač džiugina, kad ir Lietuvoje pardavimai šį mėnesį augo lyginant su praėjusių metų vasariu“, – šypsodamasis sako bendrovės „Vikeda“ generalinis direktorius Algirdas Gauronskis.
Bendrovės vadovas paaiškina, kad ši įmonės sėkmė nėra atsitiktinė.
„Turime gerą, aukštos kokybės produktą, kuris pelnė žmonių pasitikėjimą. Todėl seni klientai perka vis daugiau mūsų produkcijos, ir ypač džiaugiamės, kad kiekvienais metais atsiranda naujų mūsų gaminius besirenkančių pirkėjų. Tad nuolat augantys pardavimai nėra stebuklas ar laikinas atsitiktinis šuolis. Tai yra tikslingo ilgamečio visos komandos darbo rezultatas“, – užtikrintai sako A. Gauronskis.
Augantis eksportas
Didelis dėmesys nuolatiniam eksporto dalies didinimui davė žymius rezultatus ir dabar bendrovė džiaugiasi ne tik lyderio pozicija šalyje, bet ir nuolat augančia svetur išvežamos produkcijos dalimi (apie 60 proc. bendrovės „Vikeda“ pagaminamos produkcijos yra eksportuojama).
Pagrindinės kryptys, į kurias iškeliauja Kėdainiuose pagaminti ledai, yra Vakarų Europa ir Šiaurės Amerika. Tokie eksporto rodikliai įgalina įmonę gamybą vykdyti net ir ne sezono metu.
„Į užsienio rinkas išvežamos produkcijos apimtys dabar sudaro tokią dalį, kad net ir žiemos sezonu mes galime intensyviai dirbti, kuo retas Lietuvos ledų gamintojas gali pasigirti“, – sako A. Gauronskis.
Mūsų šalies ledų rinkos specifika nėra palanki gamintojams – šaltuoju sezonu ledų vartojimas ir jų pardavimai drastiškai krenta – lietuviai ledų žiemą nemėgsta. Tuo tarpu kitos panašiose platumose įsikūrusios ar net labiau į šiaurę nutolusios Europos ar Amerikos šalys ledų nesibodi net ir per didžiausius šalčius – ten nepastebima žymaus ledų suvartojimo mažėjimo šiuo metų laiku.
„Tiek Skandinavijoje, tiek Vakarų Europos valstybėse ledai yra paprastas desertas, kurį žmonės valgo ištisus metus. Mėgaujasi jais tiek namuose, tiek gatvėje, tiek kavinėse ir kitur. Ten nejaučiama didelio sezoniškumo. Džiaugiamės, kad pavyko išsikovoti rinkos dalį šiose šalyse – tai mus gelbėja žiemos metu“, – sako A. Gauronskis
Dar vienas džiugus momentas, kad „Vikedos“ ledų fabrikas nėra priklausomas nuo kaprizingos didžiosios rytų kaimynės rinkos, todėl prasidėję politiniai neramumai nė kiek neturėjo įtakos bendrovės pardavimų, o kartu ir finansinės padėties.
Naujienos vasarai
Bendrovė „Vikeda“ šiltajam metų sezonui jau yra paruošusi keletą naujienų. Įmonės technologai sukūrė ir išbandė naujųjų šaltųjų desertų receptūras. Tačiau smaližiams naujienų dar teks kiek palūkėti – jas paragauti bus galima maždaug po mėnesio.
O šiuo metu ledų fabrikas aktyviai ruošiasi naujajam intensyvios gamybos sezonui.
Į bendrovės gamyklos atnaujinimą buvo investuota apie 1 mln. eurų. Už šias lėšas įsigyta nauja gamybinė įranga bei atnaujinta jau turima. Taip pat išsiplėtė fabriko gamybinis plotas.
„Šiuo metu pabaigos link eina dalies fabriko patalpų remontas, atnaujinome kai kurią įrangą, ruošiame linijas naujiems produktams. Ir mažiau nei po mėnesio tikimės pradėti intensyvų gamybos procesą, tarp jų – ir naujųjų mūsų produktų. Kokie jie, kol kas nenoriu atskleisti, bet kaip ir kasmet, žadame pasiūlyti išskirtinių gaminių“, – pasakoja pašnekovas.
Bendrovė „Vikeda“ smaližius planuoja pradžiuginti keturiomis naujomis produktų serijomis.
„Stengiamės nekurti to, kas jau yra rinkoje ar pas kitus gamintojus. Inovatyvumas yra svarbus momentas kuriant naujas ledų rūšis. Tad netrukus pasirodysiančios naujovės nebus tik paprasti ledai. Tai bus naujo tipo gaminys naujo tipo pakuotėje“, – intriguoja A. Gauronskis.