LAKD: daugiau kaip pusė dviratininkų laikosi KET reikalavimų

 LAKD: daugiau kaip pusė dviratininkų laikosi KET reikalavimų

Valstybės įmonė Lietuvos automobilių kelių direkcija, siekdama išsiaiškinti, ar saugiai dviračių ir paspirtukų vairuotojai dalyvauja eisme, šių metų gegužės–spalio mėnesiais stebėjo šių transporto priemonių eismą valstybinės reikšmės keliuose. Išanalizavus duomenis, paaiškėjo, kad 56 proc. dviračių ir paspirtukų vairuotojų laikėsi Kelių eismo taisyklių reikalavimų – važiuodami keliu šviesiu paros metu vilkėjo liemenę su šviesą atspindinčiomis juostomis arba dviračių priekyje buvo įjungti baltos, o gale raudonos šviesos žibintai.

Stebėjimas buvo vykdomas šviesiu paros metu, todėl pagal Kelių eismo taisyklių reikalavimus, dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai, važiuodami keliu, turėjo vilkėti liemenę su šviesą atspindinčiomis juostomis arba būti įjungę dviračio gale raudonos, o priekyje baltos šviesos žibintus, jaunesni nei 18 metų šių transporto priemonių vairuotojai privalėjo būti užsidėję ir užsisegę šalmą.

Vykdant stebėjimą, buvo sutikta daugiau kaip 400 dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojų. Liemenes su šviesą atspindinčiomis juostomis vilkėjo 46 proc. šių transporto priemonių vairuotojų, 10 proc. buvo įsijungę dviračių ar paspirtukų žibintus. Deja, bet tik 19 proc. iš visų sutiktų dviračių ir paspirtukų vairuotojų, kurie buvo jaunesni nei 18 metų, turėjo užsidėję ir užsisegę šalmus.

Kelių eismo taisyklės reglamentuoja reikalavimus ir transporto priemonei. Techniškai tvarkingas dviratis privalo turėti baltos šviesos žibintą priekyje ir raudonos gale, oranžinės spalvos atšvaitus ant ratų stipinų, veikiančius garso signalą, stabdžius.

Stebėjimo metu patikrinus dviračius, paaiškėjo, kad tik 16 proc. šių transporto priemonių yra techniškai tvarkingos. Jei veikiančius garso signalą, stabdžius ar atšvaitus ant ratų stipinų turėjo daugiau nei pusė visų eismo dalyvių, tai dviračių žibintai buvo tik ant 20 proc. dviračių.

Vieniems iš pažeidžiamiausių eismo dalyvių – dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojams – Kelių direkcija primena, kad jie privalo važiuoti dviračių takais, dviračių ir pėsčiųjų takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu. 

Kai dviračių taku ar kelkraščiu važiuoti negalima, pvz., jis yra duobėtas, leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto.

Dalyvaujanti eisme transporto priemonė turi būti techniškai tvarkinga, o eismo dalyviai privalo pasirūpinti savo saugumu: važiuodami keliu šviesiu paros metu jie privalo vilkėti liemenę su šviesą atspindinčiomis juostomis arba dviračių priekyje įjungti baltos, o gale raudonos šviesos žibintus, tamsiu paros metu ir liemenė, ir žibintai yra privalomi. Vyresniems nei 18 metų amžiaus dviračių ir paspirtukų vairuotojams šalmas yra rekomenduojamas, o jaunesni nei 18 metų amžiaus eismo dalyviai, važiuodami dviračiu ar paspirtuku važiuojamąja kelio dalimi, šalmą dėvėti privalo.

Kelių direkcija daug dėmesio skiria dviračių ir paspirtukų vairuotojams. Šiais metais net 102 Lietuvos miesteliuose ir kaimo vietovėse vykusioje saugaus eismo akcijoje „Saugaus eismo stotelės“ daug dėmesio skirta dviračių ir paspirtukų, kurie sparčiai populiarėja ir mažesniuose miesteliuose, vairuotojams, paaiškintos ne tik Kelių eismo taisyklės, bet ir priminta, kokias saugaus eismo priemones jie privalo naudoti.

Lietuvos kelių policijos duomenimis, 2020 m. Lietuvos keliuose žuvo 15, buvo sužeistas 381 dviračio vairuotojas. Per 9 šių metų mėnesius  žuvo 11, buvo sužeisti 359 dviračių vairuotojai.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content