Ar „Kėdbusą“ galimai siekiama sužlugdyti, kad būtų galima jį privatizuoti?
Kol kas vis dar nežinia, kaip Kėdainiuose bus užtikrinamas keleivių pavėžėjimas visuomeniniu transportu. Kėdainiuose vis garsiau reiškiamos nuomonės apie tai, kad „Kėdbusą“ galimai siekiama sužlugdyti, kad galima būtų jį privatizuoti. Rajono valdžia „Kėdbusą“ ir toliau maitina pažadais, kad už kelių mėnesių tragiška bendrovės padėtis keisis, tačiau nusivylę įmonės darbuotojai nebenori tikėti jokiais pažadais ir stebisi, kad valdininkai nemato per dvidešimt metų bendrovėje įvykusių pokyčių. Dar blogiau, kad nesiskaitoma su šios bendrovės darbuotojais – ilgą laiką jie buvo palikti visiškoje nežinioje.
Susitiko tik įsikišus profesinei sąjungai
Tai, kad niekas iš valdžios atstovų ilgą laiką nekalbėjo su „Kėdbuso“ vadovais bei darbuotojais neramino ir pačius darbuotojus.
„Mes gyvename nežinomybėje, nežinome, kaip ir kas čia bus. Mums tik žadėjo ir dabar žada, o kada viskas keisis – nežinia. Mums tik žada ir žada. Gyvename pažadais, o niekas nesikalba“, – po susitikimo aiškino vienas „Kėdbuso“ vairuotojų.
Šaltinių teigimu, neištvėrę tokios padėties įmonėje „Kėdbuso“ profesinės sąjungos atstovai kreipėsi į Respublikinę profesinę sąjungą. Respublikinės jungtinės profesinės sąjungos pirmininkas Arvydas Dambrauskas kartu su UAB „Kėdbusas“ profesinės sąjungos nariais susitiko su Kėdainių meru Sauliumi Grinkevičiumi, vicemere Olga Urboniene, „Kėdbuso“ direktoriaus pavaduotoju (vadovo bendrovė iki šiol neturi) Rimgaudu Rimošaičiu.
[quote author=““]Jei būtų nieko neįvykę per dvidešimt metų, tai dar „Ikarusais“, ko gero, važinėtume. [/quote]
Pokyčių – nepastebėjo?
Rajono vadovas, kalbėdamasis su susirinkusiais sakė, kad dvidešimt metų bendrovė gyveno „nieko nedarydama“. Dvidešimt metų – nieko? Kiekvienam gyvenančiam Kėdainiuose tai skamba tarsi tikras absurdas…
Jei būtų nieko neįvykę per dvidešimt metų, tai dar „Ikarusais“, ko gero, važinėtume. Naujoji rajono valdžia, matyt, kažkaip stebuklingai pamiršo, kad bendrovei vadovaujant ilgamečiam direktoriui Liudvikui Bliūdžiui buvo atnaujintas kone visas autobusų parkas: nupirkta daug „Neoplan“ ir VanHool“ autobusų – nebeliko senų „Ikarusų“. Mieste atsirado žemagrindžių autobusų. L. Bliūdžiaus vadovavimo metu kone kasmet buvo įsigyjama po keletą autobusų. Autobusų parkas buvo atnaujinamas nuolat. Autobusų visuomet pakakdavo. O žiemą, kad nebūtų kam „išvažiuoti į reisą“ – taip išvis nebuvo. Buvo netgi budintis autobusas, kuris esant reikalui, pakeisdavo sugedusį. Taip pat vairuotojams buvo kitaip ir darbo užmokestis skaičiuojamas.
Vadovaujant Pauliui Kalinai – nupirkta nedidelių ekonomiškų ir modernių miesto autobusų. Taip pat bendrovė „finansiškai“ buvo „pakelta ant kojų“.
Stotis – sovietinė ar moderni?
Kažin ar rajono vadovai pastebėjo, kad ir autobusų stotis atnaujinta visiškai. Tai, matyt, irgi menkniekis. Kėdainiečiams šiuolaikiškos autobusų stoties reikėjo ne vien dėl prestižo: pasak rajono savivaldybės Tarybos narės Nijolės Naujokienės, sovietmečio statinys, tarnavęs kėdainiečiams bei miesto svečiams dvidešimt metų, buvo neekonomiškas, šaltas, brangiai kainavo jo išlaikymas.
Kėdainių autobusų stotis dabar viena iš geriausių bei moderniausių šalyje.
Taigi, peršasi išvada, kad ir geriausios bei moderniausios šalyje autobusų stoties valdantieji irgi „nepastebėjo“.
Vos „pratempė“
Savivaldybės vadovai, matyt, pastebi tik tai, ką jie žada… O jie žadėjo! Dar praėjusių metų vasarą buvo žadama tartis dėl „Kėdbuso“ ir priimti atitinkamus sprendimus rajono Taryboje. Tačiau pažadai tęsiasi kone metus. Niekam ne paslaptis, kad per visą „Kėdbuso“ gyvavimo istoriją vairuotojai šitaip bijojo žiemos: „Neturėsime su kuo važiuoti – viskas“.
Pasirodo, vairuotojai sakė tiesą, ir autobusų nesulaukė ne vienas moksleivis, skubantis į mokyklą, ne vienas senjoras, keliaujantis į ligoninę…
Bendrovė žiemą vos „pratempė“. Ar taip nebus ir kitą žiemą? Neaišku… Rajono meras žada, kad problemos bus sprendžiamos per artimiausius du mėnesius. Na, ką, vairuotojai ir keleiviai – laukite…
Tvarka bus!
Rajono meras žada ir tai, kad per artimiausius du mėnesius turėtų paaiškėti, kokia gi ta „Kėdbuso“ ateitis… Taip pat daug kalbėjo ir apie atlyginimus. Tačiau kalbėti apie atlyginimus, kai nėra su kuo dirbti (nėra autobusų), ko gero, šiek tiek naivoka.
Norėjo pirkti…
Kėdainių keleivius vežiojančią savivaldybės įmonę UAB „Kėdbusas“ norėjo pirkti visoje Lietuvoje žinoma Kauno keleivių vežimo bendrovė „Kautra“, savo autobusus siūlė ir viena Vilniaus įmonė.
Kėdainių rajono savivaldybė kol kas nei priėmė, nei atmetė „Kautros“ pasiūlymo. Verslininkai, ko gero, ir paskubino rajono vadovus svarstyti, kas geriau: investuoti į „Kėdbusą“ ar pirkti paslaugas iš „Kautros“ ar kitos įmonės.
Laukia…
„Kautros“ vadovai – generalinis direktorius Linas Skardžiukas ir rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas – Kėdainių rajono savivaldybei pateikė ne vieną pasiūlymą ir išreiškė norą teikti pervežimo paslaugas Kėdainių mieste ir rajone.
„Ilgai derėjomės su Kėdainių savivaldybės atstovais, siūlėme jiems savo paslaugas. Dabar laukiame sprendimo. Tikrai negaliu atsakyti, kada tas spendimas bus. Noriu pabrėžti, kad mes esame pasiruošę bendradarbiauti ir tartis kaip būtų geriau“, – sakė G. Pakusas.
Dalyvautų ir kiti
Šaltinių duomenimis, savivaldybės vadovai buvo susitikę ir su UAB „Saločiai ir partneriai“ atstovais. Jiems buvo pristatytas naujutėlis „ISUZU“ markės autobusas.
„Taip, mes parodėme šį autobusą savivaldybei, tad jei „Kautra“ nenupirktų „Kėdbuso“ – savivaldybės valdoma įmonė galėtų pasinaudoti mūsų pasiūlymu ir įsigyti šių puikių miesto autobusų“, – sakė „ISUZU“ autobusų pardavimo vadovas Vygantas Šulga.
UAB „Saločiai ir partneriai“ atstovaujantys specialistai patvirtino, kad jei savivaldybės įmonė „Kėdbusas“ paskelbtų konkursą autobusams įsigyti – jie būtinai jame dalyvautų.