Kiek sutaupė kelininkai šią žiemą?
Pasibaigus šiltai ir besniegei žiemai, įdomu, kiek pinigų bei druskos, smėlio ir druskos tirpalo sutaupė kelininkai. Nors atrodo, jog iš tiesų taip ir turėtų būti, tačiau, pasak AB „Kelių priežiūra“ Kėdainių padalinio vadovo Tomo Glebavičiaus, situacija yra kiek kitokia.
Sutaupyti nepavyko
„Jei nėra sniego, danga neslidi, tačiau vis tiek atliekame normatyvuose numatytus darbus. Tarkim, atsiranda išdaužų žvyrkeliuose. Tada greideriuojame. Taip pat atkasinėjame pralaidas, genime želdynus ir pan.“, – aiškino pašnekovas.
Jo nuomone, lyginant ankstesnius ir šiuos metus, sutaupyti daug pinigų tikrai nepavyko.
„Mes galbūt nebarstėme tiek daug, kiek įprastą žiemą, bet atlikome kitus darbus, kurie taip pat kainuoja. Todėl tas taupymas nėra toks, kad duotas puodas druskos ir kiek jos sutaupėme, tiek ir turime – tikrai taip nėra, – patikino T. Glebavičius. – Taip, sandėliuose nesunaudota druska stovi ir liks kažkiek kitai žiemai. Tačiau mes pinigus gauname už atliktus darbus ir neturime numatyto konkretaus biudžeto, kurio sutaupytus likučius galėtume pasilikti sau.“
Tokios žiemos neatsimena
Anot Kėdainių skyriaus vadovo, per 13 metų, kiek jis čia dirba, jo atmintyje tokios šiltos ir besniegės žiemos neišlikę. Tačiau, kad ir nebuvo labai šalta šią žiemą, barstyti kelius vis tiek reikėjo.
Anot T. Glebavičiaus, bendrai kelių būklei daugiausia įtakos turi užšalimas ir atšilimas. Tada dangos ardomos labiausiai.
„Vis tik nesakyčiau, kad ši žiema keliams yra palankesnė. Taip, įšalo nebuvo, kuris pavasarį jam išeidinėjant ardo silpnas žvyro dangas. Tačiau asfalto dangos, jos kaip lūžo tose vietose, kur yra silpnos, taip ir lūžta, – kalbėjo pašnekovas. – Labai pasiteisino praėjusių metų kelio Kėdainiai–Krekenava–Panevėžys rekonstrukcija, nes šiemet jam reikėjo mažiau priežiūros.“
[quote author=“T. Glebavičius“]Sandėliuose nesunaudota druska stovi ir liks kažkiek kitai žiemai. Tačiau mes pinigus gauname už atliktus darbus ir neturime numatyto konkretaus biudžeto, kurio sutaupytus likučius galėtume pasilikti sau.[/quote]
Temperatūra artima 0 oC – pavojingiausia
AB „Kelių priežiūra“ komunikacijos vadovė Daiva Stankūnienė patikslino ir pateikė daugiau skaičių, kiek pinigų skirta ir išleista per šią žiemą.
„Kelių priežiūros darbai yra skirstomi į nuolatinius (priežiūra žiemą, apželdintų plotų, kelio zonų švarumo darbai, pažaidų šalinimas ir kt.) ir periodinius (dangos remontas, planuotas kelio pažaidų šalinimas ir kt.)“, – paaiškino bendrovės atstovė.
Pasak jos, 2020 m. AB „Kelių priežiūra“ skirti 76 mln. Eur (2019 m. – 79 mln. Eur) atlikti nuolatinius ir periodinius darbus.
„Valstybinių kelių priežiūra žiemos režimu prasidėjo spalio 15 d. ir tęsis iki balandžio 31 d., tada bus galutiniai skaičiavimai. Šiandien, preliminariais duomenimis, išbarstyta apie 22 tūkst. tonų druskos ir apie 26 tūkst. tonų druskos ir smėlio mišinio, – sakė pašnekovė. – Iki šios dienos buvo nemažai atvejų, kai oro temperatūra buvo artima 0 oC, tokios situacijos vienos iš sudėtingiausių. AB „Kelių priežiūra“ darbuotojai vykdo prevencinius barstymus ir laistymą druskos tirpalu. Atitinkamai Kėdainių rajone apie 340 t ir 760 t druskos/smėlio mišinio bei apie 24 m3 druskos tirpalo.“
Darbas visą parą
D. Stankūnienė pasakojo, kad kelininkų darbas prasideda dar prieš 4 val. ryto, kai kuriuose padaliniuose darbas vyksta visą parą.
„Prieš išvažiuojant barstytuvams į kelius, specialia technika yra patikrinami keliai, fiksuojama jų būklė, analizuojami duomenys, gauti iš Kelių priežiūros valdymo centro. Tada, atsižvelgiant į situaciją, darbus keliuose pradeda barstytuvai, – apie kelininkų darbo kasdienybę kalbėjo įmonės atstovė. – Darbai koordinuojami taip, kad kelių priežiūros procesas nenutrūktų. Kelininkai gerai žino savo regiono pavojingiausius ruožus, todėl šios vietos nuolat stebimos. Žiemos tarnybos budėtojai budi visą parą.“
Pašnekovė pažymėjo, kad druskos yra įsigyjama dar vasarą, jos kiekis paskaičiuotas vadovaujantis praktika. Sutartį su tiekėjais galite rasti cvpp.lt sistemoje.
Visi valstybinės reikšmės keliai yra prižiūrimi, vadovaujantis Kelių priežiūros vadovo I dalimi „Automobilių kelių priežiūros normatyvai KPV PN-19“.