Kėdainiai dar kartą bandys susigrąžinti dalį žaliųjų rodyklių
Prieš kurį laiką Kėdainiuose, kaip ir kituose Lietuvos miestuose, centrinės valdžios nurodymu nuo šviesoforų buvo nukabinėtos žaliosios rodyklės. Žinoma, tai kainavo krūvą pinigų. Tuometinis Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktorius Arūnas Kacevičius dar bandė kovoti su tokiais ne pačiais protingiausiais valdžios reikalavimais ir prašė persvarstyti griežtas taisykles ir bent dalį žaliųjų rodyklių Kėdainiuose palikti, tačiau vietoj kompromisų valdžia tik pateikė grasinimus baudomis. Dabar aiškėja, kad žaliųjų rodyklių nuėmimas daugelyje vietų buvo tikra nesąmonė, tad sostinė jau prakalbo apie siekį bent dalį jų susigrąžinti. Vilniaus pavyzdžiu ruošiasi pasekti ir Kėdainiai. Tuo tarpu valdžios sprendimais besistebintys žmonės vis garsiau kalba apie tai, kad žaliųjų rodyklių nukabinėjimas, o dabar sumanytas vėl jų užkabinėjimas, be abejo, vėl kainuosiantis pinigus, galimai tiesiog buvo dar viena proga kažkam iš to pasipelnyti.
Argumentavo, esą didina avaringumą
Nuo 2020 metų sausio imtos nuiminėti žaliosios rodyklės, ne paslaptis, sukėlė nemažai sumaišties keliuose ir daug nusivylimo tarp gyventojų. Sankryžos, kuriose žaliosios rodyklės leido sukti į dešinę pusę net ir degant raudonam šviesoforo signalui, buvo tikras išsigelbėjimas nuo kamščių.
Pagrindinis keičiančiųjų šį Kelių eismo taisyklių punktą argumentas buvo tai, kad tokiu būdu esą siekiama užtikrinti pėsčiųjų saugumą, mat, žaliosios rodyklės buvimas padidina avaringumą Lietuvos keliuose. Tačiau netrukus pasirodė, kad toks argumentas – niekinis – policija neturi jokių įrodymų, pagrindžiančių žaliųjų rodyklių nesaugumą.
Prašė nenuimti, o vėliau prašė grąžinti
Centrinei valdžiai pareikalavus visuose rajonuose įgyvendinti tokį nurodymą, tuometinis Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktorius Arūnas Kacevičius raštais atakavo Transporto kompetencijų agentūrą, pirmiausia prašydamas pergalvoti, ar tikrai Kėdainiuose reikia naikinti tas rodykles, tačiau agentūra, deja, buvo neperkalbama.
„Kadangi tuomet buvo pasikeitę teisės aktai, agentūra pareikalavo iš miesto seniūnijos, kad kuo greičiau būtų nuimtos rodyklės, todėl tas ir buvo daroma, mat už nurodymo nevykdymą buvo numatytos ir baudos.
Savivaldybė du kartus rašė į agentūrą, prašydama pirmiausia nenuiminėti rodyklių, o vėliau dar kartą bandėme prašyti leisti atstatyti nuimtas rodykles“, – sako tuomet savivaldybės administracijai vadovavęs A. Kacevičius.
Jis priduria, kad po antrojo prašymo agentūra kiek atsileido, ir keliose vietose žaliąsias rodykles grąžinti leido. Be abejonės, aiškumo kelyje tokie rodyklių nuėmimai ir prikabinimai atgal tikrai nepridėjo.
„Kiek girdžiu, kyla tos problemos ir didmiesčiuose, ir kituose miestuose, belieka tikėtis, kad agentūra bent jau dabar sudarys laisvesnes sąlygas.
Mano nuomone, rodyklės sumažina transporto kamščius. Kai kur galbūt tikrai rodyklių buvimas avaringumą gali padidinti – tarkime, jei sankryžoje matomumas blogas, atvažiuojančio transporto negalima laiku pamatyti dėl statinių ar kitų objektų. Tačiau tikrai Kėdainių mieste dar yra vietų, kur rodyklės galėtų grįžti“, – sako A. Kacevičius.
Kreipsis dar kartą
Dabar savivaldybė vėl ketina kreiptis į agentūrą su prašymu grąžinti ir dar daugiau žaliųjų rodyklių. Tačiau, kaip sakė dabartinis savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Muznikas, tai padaryti dabar darbas išties nemenkas, nes agentūra, panašu, reikalauja tiek daug surinktos informacijos, filmuotos medžiagos ir visokio plauko tyrimų, kad tai tikrai užtruks.
„Savivaldybė yra numačiusi keletą vietų, kur tos rodyklės galėtų būti atstatytos, todėl renkame duomenis ir bandysime kreiptis.
Žaliąsias rodykles norint grąžinti, reikia atlikti skaičiavimus, analizes ir pateikti išsamius įrodymus, kad tos žaliosios rodyklės būtinos, reikalingos ir nekelia eismo saugumui jokio pavojaus. Nėra taip paprasta.
Pirminiai skaičiavimai buvo pateikti dar pernai, tačiau to neužteko. Dabar reikia platesnės, išsamesnės informacijos: kiek mašinų pravažiuoja per tam tikrą laiką, kiek kamščių susidaro, reikia ir filmuotos medžiagos.
Įdirbis bus ne dienos ir ne dviejų, bet viliamės, kad per šiuos metus visą informaciją surinksime ir kitų metų pradžioje kreipsimės su prašymu“, – sakė G. Muznikas.
Tiesa, vietų, kuriose norima grąžinti rodykles, administracijos vadovas atskleisti nenori, tačiau prasitarė, kad viena iš tokių – J. Basanavičiaus ir Tilto gatvių sankirta, kur nusukimas į dešinę galėtų būti palengvintas grąžinus žaliąją rodyklę.
Daug žadėti G. Muznikas nenori, nes kol kas nėra aišku, ar surinkti duomenys pasirodys pakankami tiems, kurie sprendimus priiminėja Vilniuje.
Spręsti turi ne Vilnius, o gyventojai
Tuo tarpu kėdainiškis Seimo narys Viktoras Fiodorovas sako, kad keista yra, kai tokius sprendimus priiminėja Vilniuje sėdintys biurokratai. Pasak jo, reikia ar nereikia mieste žaliųjų rodyklių, puikiai nuspręsti gali ir paties miesto valdžia bei gyventojai – juk jie geriausiai mato ir žino eismo ypatumus, judriausias gatves.
„Žalios rodyklės gali grįžti į Kėdainius. Esu įsitikinęs, kad ne vilniečiai, dirbantys Transporto kompetencijų agentūroje, o mes, čia gyvenantys ir dirbantys, turime patys apsispręsti, kaip turi būti organizuojamas eismas. O jei jau kažkas kitas tai daro už mus, turime įrodyti ne vienu ar dviem išsiųstais raštais, o rimtais argumentais tai, kas reikalinga.
Klaipėdos miesto meras Arvydas Vaitkus pranešė, kad miesto gatvių sankryžose bus siekiama sugrąžinti žaliąsias rodykles, kurios buvo panaikintos beveik prieš trejus metus. Vilnius paskelbė, kad pas juos tos rodyklės jau grįžta. Vadinasi, galime ir mes, kėdainiečiai“, – sakė V. Fiodorovas.
8 Komentarai
Ir vėl !??
Kas ten bandė kovoti, nejuokinkit. Nebent bandė taisyti savo aplaidumą, BET TIK PO TO, kai buvo liepta nuimti rodykles, per metus laiko NEDERINTAS su valstybine įstaiga. Dabar tie patys tinginiai skelbia kažką bandysiantys daryti.. Ko nedarėt kai buvo tam skirtas laikas?
Ne dalį, o visas kiek buvo. Kovoja su oro užterštumu, o mašinos degina kurą negalėdamos pasukti, nors akivaizdžiai jokios kliūties nėra. Dar prie savivaldybės perėjos padarykite mygtuką, nes dažnai tenka orą per perėją praleidinėti.
Mygtuko ten specialiai nedaro, nes šviesoforą valdžiažmogiai pasidarė dėl savęs, kad galėtų iš aikštelės išvažiuoti.
Kas ten per kaušai ministerijoj sėdi …
bet šiais bukais manevrais akivaizdžiai demonstruojama ne tik šalies,bet ir pačių savivaldybių ,,nepriklausomybės“fikcija,kuri aiškiausiai parodo kad be Briukselio ,o paskui ir be Vilniaus,,palaiminimo“ mūsų beviltišką padėtį ekonominių ir politinių klausimų ,,savarankiškuose“sprendimuose.Ką čia besikartot su buvusia Maskvos muzika ir režisūra,kai niekieno neverčiami vėl įsikinkėme į naujas plėškes ir bežiūrėdami į vakaruose užtekėjusią saulę ,traukiame jauropinių vertybių kupiną vežimą.Duotu atveju,kaip matom,Vilnius geriau,,žino“ nei mūsų savivaldybė eismo reikalus mieste.Kodėl Fiodorovas kryžium nesigulė lentelių nuėminėjimo laiku,kai dabar papoteriaut taip moka?
Taip ir taškomi visur mūsų pingai, o mes skurstam.
Anonistas nuskurdo?ačiū Dievui