Kėdainių mieste kuriami produktai tampa tarptautiniais prekių ženklais
Šiandien Lietuvoje ne tiek jau daug įmonių, kurios užgimusios kartu su Nepriklausomybe, beveik visus tris dešimtmečius sugeba sėkmingai kopti į vis naujas aukštumas bei išlaviruoti net ir giliausių krizių bedugnėje. Paklaustas, koks tokių ilgaamžių įmonių sėkmės receptas, trisdešimtmečio slenkstį netrukus peržengsiančios įmonių grupės „Vikonda“ vadovas Mindaugas Snarskis neabejoja: „Žmonės. Be žmonių nebūtų verslo. Jų atsidavimas tam, ką daro – jei žmonių akys nedegtų, nieko nesukurtume.
Įmonių atvirumas kiekvienam žmogui ir visam pasauliui. Manau, kad tik į atvirą verslo bendruomenę galima pritraukti didžiausias kūrybines galias turinčius darbuotojus, geriausias idėjas ir drąsiausias inovacijas. Šių jungčių sinergija keičia ir augina verslą, atveria naujas rinkas ir keičia patį pasaulį.“
Tokios „Vikondos“ siekiamos sinergijos tikslingumą patvirtina ir jos įmonių kuriamų produktų įvertinimai – štai ką tik įvykusiuose Lietuvos metų gaminio rinkimuose Kėdainių konservų fabrikas ir DADU ledus gaminanti „Vikeda“ vėl susižėrė aukso medalius.
Įvertino tradicijas ir inovacijas
Abi įmonės yra pelniusios jau net po keliolika aukso medalių, kuriais kasmet Lietuvos pramonininkų konfederacijos konkurse „Lietuvos metų gaminys“ apdovanojami reikšmingiausi, inovatyviausi, rinkoje pripažinimo sulaukę, vartotojų ir ekspertų sektoriaus palankiausiai įvertinti produktai.
Šiemet auksu sutvisko Kėdainių konservų fabriko „Kietojo sūrio užtepėlė su bazilikais“ ir kečupas „Klasikinis“ bei „Vikedos“ DADU ledai su probiotikais „Probioactive aviečių skonio“.
„Šių produktų įvertinimas atspindi rinkos tendencijas – vertinamos inovacijos ir nauji skonių deriniai, bet nenusigręžiama ir nuo tradicijų.
Mūsų įmonėse gaminami produktai orientuoti į sveikesnį pasirinkimą. Didelį dėmesį skiriame ingredientų natūralumui, naujų netikėtų skonių kūrimui ir jau klasika tapusių bei didelio pripažinimo sulaukusių produktų tobulinimui. Kad tai pateisina vartotojų lūkesčius, patvirtina ir ką tik mūsų gaminių pelnyti aukso medaliai“, – sako M. Snarskis.
[#gallery=2252#]
Atviros durys pasaulyje
Tačiau minėtų įmonių Kėdainiuose gaminami produktai mėgstami ne tik Lietuvoje. Jie eksportuojami kone į visus žemynus ir pasiekia net tolimiausias šalis.
„Mūsų „Vikeda“, gaminanti DADU ledus, šiemet labai sėkmingai augo tiek Lietuvos, tiek ir eksporto rinkose. Iki metų pabaigos ledų eksporto pardavimai turėtų siekti apie 60 procentų.
Didžiausią augimą skaičiuojame naujų inovatyvių gaminių kategorijoje, tad ir ateityje keliame sau tikslus būti tais, kurie pirmieji rinkoje pristatys naujus ir išskirtinius gaminius.
Esame nusitaikę į Azijos šalis. Ateinančių metų pradžioje planuojame pasirašyti sutartis su naujais partneriais šiame žemyne, kurie mums padės dar labiau diversifikuoti eksporto rinkas.
Auginsime pardavimus ir arabų šalyse – Dubajuje jau sėkmingai veikia mūsų atstovybė.
Ne ką mažesnį dėmesį skirsime ir bendradarbiavimui su žinomais sporto prekiniais ženklais. Šiemet pradėjome bendradarbiavimą su Kauno „Žalgiriu“ – pradėjome gaminti žaliai baltus ledus. Jau kelis metus bendradarbiaujame su Dortmundo „Borussia“ futbolo klubu – gaminame geltonai juodus ledus. Ateityje, manau, turėsime daugiau tokių neeilinių projektų, mūsų ambicijos neapsiriboja tik Europa, norime eiti ir toliau“, – pasakoja M. Snarskis, džiaugdamasis, kad jo vadovaujamų įmonių produktai jau tampa tarptautiniais prekių ženklais.
Užsienio rinkai – naujas prekinis ženklas
Kėdainių konservų fabrikas, turintis bene ilgaamžiškiausias daržovių konservavimo ir padažų gamybos tradicijas, šiemet su atsinaujinusia vadovų komanda pasitikęs savo 75-ąjį jubiliejų, taip pat kelia ambicingus tikslus ir nepaliauja kasmet sparčiai augti.
„Ateinančiais metais šiai įmonei keliamas tikslas išlaikyti lyderystę Lietuvos rinkoje bei performavus „namų“ rinkos apibrėžimą ir jam priskyrus ne tik Lietuvą, bet ir kitas dvi Baltijos šalis, toliau auginti pardavimų eksporto dalį.
Ateinančių metų pradžioje atnaujinsime Kėdainių konservų fabriko prekinį ženklą, skirtą Lietuvos rinkai, o dar šiemet pristatome naują prekinį ženklą „Kitchen masters“, kuris ir taps mūsų vizitine kortele auginant pardavimus užsienyje.
Kėdainių konservų fabrikui užsienio rinkų durys vis plačiau atsiveria praėjusiais metais investavus ir įdiegus naują majonezo padažų liniją, kuriai šiemet suteiktas A lygio BRC FOOD sertifikatas.
BRC FOOD sertifikatas – tai Didžiosios Britanijos mažmeninės prekybos koncorciumo parengtas, prižiūrimas ir nuolat tobulinamas vienas iš griežčiausių pasaulyje maisto saugos vadybos standartas. Paprasčiau tariant, tai reikalavimų rinkinys maisto gamintojams, siekiant užtikrinti, kad į prekybą patektų tik saugūs maisto produktai“, – sako M. Snarskis.
Didžiausia užduotis – įveikti gamtos iššūkius
„Vikonda“ šiemet augo ne tik dėl gamybinių įmonių augimo, bet ir dėl šiai įmonių grupei priklausančios žemės ūkio bendrovės „Krekenava“ specialistų gebėjimo įveikti gamtos iššūkius.
„Nepaisant to, kad gamta pašykštėjo lietaus, ypač mūsų žemės ūkio bendrovės dirbamame Kėdainių krašte, ši įmonė sugebėjo šiais metais pasiekti geresnius rezultatus nei praėjusiais.
Didžiausias iššūkis dirbant žemės ūkyje – gebėti prisitaikyti prie klimato kaitos. Mes tai darome ieškodami alternatyvių agrokultūrų. Pavyzdžiui, šiemet įmonių grupės „Vikonda“ valdomos žemės ūkio bendrovės „Krekenava“ laukuose jau vešėjo bolivinė balanda, kitą sezoną testuosime kitas kultūras.
Žemės ūkyje, kaip ir gamybos įmonėse, nuolat diegiame inovacijas, investuojame į technologijas, užtikrinančias tvarų ūkininkavimą, saugantį gamtos išteklius. Ypač didžiuojamės, kad mūsų bendrovėje jau 9 metus plėtojama beariminė žemdirbystė, kuri yra įvardijama kaip vienas iš Lietuvos žemės ūkio siekių per artimiausią dešimtmetį“, – sako M. Snarskis.
[#gallery=2253#]
Į 30-metį – su naujais tikslais
Kitais metais trisdešimtmečio jubiliejų švęsianti „Vikonda“, atsinaujinusi ir subūrusi stiprią profesionalų komandą, ateinančiam ilgalaikiam savo gyvavimo etapui tikslų kartelę kelia dar aukščiau.
Įmonių grupės horizontuose – plėtra į artimiausią dešimtmetį sparčiai augsiantį Afrikos žemyną, pardavimų auginimas kitose eksporto rinkose ir nuolatinis inovacijų diegimas dirbant su įmonių veiklos sėkmę užtikrinančiais žmonėmis.
„Ilgalaike prasme turime tikslą ne tik prisitaikyti prie nuolatinės kaitos pasaulio skonių maiste, bet ir būti tais, kurie tą kaitą diktuoja.
Nuolat ieškome būdų, kaip sėkmingai bendradarbiauti tiek su startuoliais, kurie inovuoja maisto gamybos srityje, tiek ir su tais savo sričių profesionalais, priklausančiais tiek Z, tiek ir vyresniajai kartai, kurių akys ir širdys dega noru įgyvendinti kūrybiškiausias idėjas.
Neabejojame, kad ateinančio trisdešimtmečio sėkmės pagrindas bus ne kas kitas, kaip kūrybiškumas“, – įsitikinęs M. Snarskis.