Iš Šeduvos atsklido Prisikėlimo žinia: Pergolesi „Stabat Mater“ – apie skausmą ir viltį

 Iš Šeduvos atsklido Prisikėlimo žinia: Pergolesi „Stabat Mater“ – apie skausmą ir viltį

Organizatorių nuotr.

Didžiojo trečiadienio vakaras Šeduvoje šiemet skambės ypatingai. Festivalio Resurrexit įžangos koncertas, kaip tyla prieš audrą, taps subtilia menine įžanga į Prisikėlimo šventę. Šeduvos Šv. Kryžiaus Atradimo bažnyčioje balandžio 16-osios vakarą suskambės vienas iš ryškiausių baroko muzikos šedevrų – Giovanni Battista Pergolesi „Stabat Mater“. Tai kūrinys, kuris tarsi atsargiai pravėręs Didžiosios savaitės skausmo duris, kviečia į tylų apmąstymą, bet kartu užuomina į būsimą džiaugsmą – Prisikėlimą.

„Stabat Mater“ – tai ne šiaip religinė kantata. Tai giliai emocionali muzikinė drama apie motinos ir sūnaus kančią, apie žmogiško skausmo ir dieviškos ramybės susitikimą. Lotyniškame XIII amžiaus pranciškonų vienuolių sukurtame sekvencijos tekste „Stabat mater dolorosa“ (Stovi motina skausminga) parodomos Švč. Mergelės Marijos kančios dėl nukryžiuoto sūnaus Kristaus.

Giovanni Battista Pergolesi, būdamas vos 26-erių metų, parašė šį savo paskutinį – ir galbūt brandžiausią – kūrinį ligos patale, prieš pat mirtį. Sakoma, kad į šias natas jis sudėjo visą savo gyvenimo liūdesį ir trapumą, bet kartu – nepaprastą grožio pajautimą. Žanas Žakas Ruso netgi yra sakęs, kad šios kantatos įžangos duetas – gražiausia muzika, kokia kada nors buvo parašyta žmogaus ranka. Na, jei jau filosofas sako – kažkas tame yra, ar ne?

Šeduvoje šį jausmų prisodrintą šedevrą atliks dvi puikios solistės – sopranas Simona Liamo ir mecosopranas Nora Petročenko, o vargonų partiją gros Dovilė Savickaitė. Tai atlikėjos, kurios savo patirtimi ir subtilumu geba ne tik perteikti sudėtingas baroko muzikos spalvas, bet ir sukurti ypatingą atmosferą – tą, kai bažnyčioje nebereikia žodžių, o lieka tik muzika ir tyla.

Simona Liamo – tai balsas, kurio skaidrumas ir meistriškumas jau seniai pavergė Lietuvos bei užsienio scenas. Ji geba sujungti senąją muziką su šiuolaikišku jautrumu, kurį jaučia net tie klausytojai, kurie, regis, baroko muziką pažįsta tik iš senų filmų garso takelių. Tuo tarpu Nora Petročenko – tikra baroko ir šiuolaikinės muzikos diva, kurios balsas gali būti ir stiprus, dramatiškas, ir vos girdimai trapus – kaip motinos ašara prie kryžiaus.

Festivalis Resurrexit šiuo įžangos koncertu tarsi pasako: prieš Prisikėlimą visada yra kančia, bet kančioje – jau slypi būsimo džiaugsmo pažadas. Pergolesi „Stabat Mater“ nėra tik religinė meditacija apie Marijos skausmą – tai universali muzika apie kiekvieno žmogaus vidinius išbandymus. Ir apie tylų tikėjimą, kad po tamsiausios nakties visada išaušta rytas.

Taigi, balandžio 16 d., Didįjį trečiadienį, 17.30 val. Šeduvos Šv. Kryžiaus Atradimo bažnyčia taps vieta, kur skausmas virs muzika, o muzika – tylia Prisikėlimo ir artėjančio festivalio „Resurrexit“ pranaše. Ir, kaip sakytų pats Pergolesi – net skausmas gali skambėti gražiai, jei jį išdainuoja širdis.

Visa informacija apie festivalį „Resurrexit“ – festivalio programą, koncertų vietas ir laiką – galite rasti www.polifonija.lt bei socialiniuose tinkluose. Festivalį organizuoja koncertinė įstaiga „Polifonija“. Festivalį finansuoja kultūros ministerija ir Šiaulių miesto savivaldybė.
Prisijunkite prie muzikos šventės – susitikime koncertuose ir kartu kurkime šilumą, garsus ir bendrystę!

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content