Į vizitus pas medikus nepranešę neatvyksta iki penktadalio pacientų

Tikslaus paskaičiavimo, kiek pacientų neatvyksta konsultacijoms, nėra, bet preliminariai apie 10-20 proc. į paskirtą vizitą neatvyksta, iš jų didžioji dalis nepraneša, kad neatvyks./„Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.
Nuolatiniai visuomenės skundai apie ilgas eiles pas gydytojus nėra iš piršto laužti. Kai kada pas norimą specialistą patekti galima tik po kelių mėnesių nuo registracijos datos. Kartais nutinka ir taip, kad kol laukiama eilės pas mediką, spėjama ir pasveikti, o vizitas tampa nebereikalingas. Žinoma, vargu ar tai yra toks scenarijus, kurio sergantieji tikisi. Tačiau panašu, kad kone penktadaliu eiles sutrumpinti galėtų ne kas kita, o patys pacientai.
Neatvyksta ir net nepraneša
Šiaip jau kultūrinės normos reikalauja kaip įmanoma anksčiau pranešti apie pasikeitusius planus asmenims, su kuriais tie planai susiję. Vis dėlto Lietuvoje dar labai daug kam atrodo normalu tiesiog neatvykti vizito pas gydytoją. Ir ne tik pas gydytojus – istorijas apie užsiregistravusius ir „pavedusius“ žmones, kurie taip ir neatvyko vizito, pasakoti valandų valandas galėtų kone kiekvienas paslaugas teikiantis specialistas.
Vis dėlto gydytojų pagalbos reikia ne šiaip sau ir ne dėl savo malonumo, o atlaisvinta vieta gali būti gyvybiškai svarbi kitam žmogui.
Dėl to atsakingas registravimasis pas medikus ir ankstyvas pranešimas apie pasikeitusius planus turėtų būti ne tik kultūriškai savaime suprantamas, bet moralus ir sąmoningas kiekvieno žmogaus poelgis.

„Tikslaus paskaičiavimo, kiek pacientų neatvyksta konsultacijoms, neturime, bet preliminariai apie 10–20 proc. į paskirtą vizitą neatvyksta, iš jų didžioji dalis nepraneša, kad neatvyks. Todėl manome, kad tikslinga ugdyti žmonių sąmoningumą ir imamės prevencinių priemonių informuodami visuomenę, kaip svarbu pranešti įstaigai, kad vizitą atšaukė, nes į laisvą vietą galime pasikviesti kitą pacientą“, – sako VšĮ Kėdainių ligoninės direktoriaus pavaduotoja administravimui Sandra Buinovskienė.
Medikams sumokama, ligoninei – nuostolis
Dar 2021 metais Kėdainių ligoninėje įdiegta trumpųjų žinučių siuntimo sistema, kuria primenama pacientams apie artėjantį vizitą ir prašoma pranešti, jei į vizitą jie visgi neatvyks, naudojama vis dar ne visų pacientų. Kaip paaiškėjo, didžioji dalis, gavę žinutę, ją ignoruoja, nors jiems viso labo tereikėtų parašyti žodį „ne“ ir ligoninės personalas greitai rastų kitą pacientą į negalinčiojo atvykti vietą.
„Dėl užsiregistravusių ir neatvykusių konsultacijai pacientų gydymo įstaiga patiria finansinių nuostolių – paslauga nesuteikiama, negaunamas už ją apmokėjimas, o sveikatos specialistai laukia paciento ir jiems mokamas atlygis už darbą.
Taip pat prailgėja laukimo laikas nuo registracijos iki patekimo pas specialistą, didėja pacientų nepasitenkinimas sveikatos priežiūros paslaugomis“, – sako S. Buinovskienė.
Tiesa, medikai tuo metu ne poilsiauja – paprastai, jei jau pacientas neatvyksta nepranešęs, per tą laiką būna tvarkomi kiti medicinos dokumentai.
Jeigu negalite atvykti į paskirtą vizitą, labai prašome informuokite įstaigos konsultacijų poliklinikos registratūrą, atsakydami į gautą žinutę su priminimu (TAIP/NE).
S. Buinovksienė
Dažniausiai vizitus pamiršta vasarą ir žiemą
Kaip pastebi medikai, pacientai vizitus dažniausiai praleidžia žiemos metu – veikiausiai susirgę peršalimo ligomis, taip pat vasarą.
„Pastebima tendencija, kad žiemos periodu, padidėjus sergamumui gripu ar kitomis virusinėmis ligomis, padidėja ir neatvykstančių pacientų kiekis.
Taip pat ir vasaros periodu – esant geriems orams, žmonės išvyksta atostogauti ir apsilankymų skaičius sumažėja bei neatvykstančių į vizitus taip pat pastebima daugiau“, – sako pašnekovė.
Tačiau yra ir dar viena pacientų grupė, kuri sąmoningai turi registracijas pas kelis medikus dėl vieno ir to paties dalyko. Blogiausia, kad tokie pacientai dažniausiai pasitaiko pas tuos medikus, pas kuriuos patekti ir taip yra sunku. O dėl tokių registracijos žaidimų eilės pas tuos medikus tik dar labiau išauga.
„Taip pat galima išskirti pacientus, kurie būna užsiregistravę pas gydytojus, pas kuriuos laukimo eilės yra keli mėnesiai.
Jie taip pat dažniau neatvyksta nepranešę, tikėtina, pavykus gauti vizitą greičiau kitoje įstaigoje, taip dirbtinai išlaikydami laukiančiųjų eiles“, – sako Kėdainių ligoninės direktoriaus pavaduotoja administravimui.
Gavus žinutę, kad pacientas neatvyks, sistema automatiškai atšaukia registraciją, tuomet registratūros darbuotojas registruodamas naują pacientą gali užregistruoti į atsišaukusio paciento vietą arba jeigu yra laukiančiųjų eilė skambina pacientams esantiems šioje eilėje, taip laukiantis žmogus gali pas gydytoją patekti anksčiau, sutrumpinamos eilės.
S. Buinovksienė
Atšaukus vizitą, registratūra skambina pacientams pati
Kėdainių ligoninė ragina visus pacientus sureaguoti į gautas žinutes apie artėjantį vizitą ir parašyti, ar jie atvyks, ar ne. Juk tai šiais laikais realiai nieko nė nekainuoja.
Gavus pranešimą, kad pacientas neatvyks į vizitą, ligoninės registratūros darbuotojos skambina kitiems pas tą mediką laukiantiems eilėje pacientams ir siūlo atsilaisvinusį laiką.
Taip anksčiau pas mediką gali patekti tie, kuriems toks vizitas, ypač skubus, gali būti gyvybiškai svarbus.
„Pas kai kuriuos gydytojus laukimo eilės siekia ir kelis mėnesius ar netgi registracija jau nebegalima ir pacientai registruojami į laukiančiųjų eilę. Todėl labai svarbu, kad užsiregistravęs pacientas pažymėtų žinutėje, ar atvyks.
Gavus žinutę, kad pacientas neatvyks, sistema automatiškai atšaukia registraciją, tuomet registratūros darbuotojas registruodamas naują pacientą gali užregistruoti į atsišaukusio paciento vietą arba jeigu yra laukiančiųjų eilė skambina pacientams esantiems šioje eilėje, taip laukiantis žmogus gali pas gydytoją patekti anksčiau, sutrumpinamos eilės.
Labai tikimės, kad pacientai bus sąmoningi, atsakingi ir taip prisidės prie efektyvesnio Kėdainių ligoninės sveikatos priežiūros paslaugų teikimo užtikrinimo. Jeigu negalite atvykti į paskirtą vizitą, labai prašome informuokite įstaigos konsultacijų poliklinikos registratūrą, atsakydami į gautą žinutę su priminimu (TAIP/NE)“, – ragina S. Buinovksienė.
3 Komentarai
Galetu pasinaudoti tie,kam vizitas givibiškai svarbus,bet žmogus buvo užregistruotas vizitui tik po dvieju mėnesiu.Tai taip išeina visus registruoja i bendra eile,o jau kas pratemps iki ti vizito-laimės kudikis.
Buvo gan geras siūlymas susimokėti už vizitą iš anksto, o žmogui atvykus ta suma grįžta į e.sveikatos paskyrą. Neatvykus padengiamas gydytojo laikas.
O čia tai kultūrinė norma -kaltinti tik pacientus dėl eiliu! .Kas trukdo tiksliai paskaičiuoti neatvykusius pacientus,o rašote iš lubu-10-20 proc.,o gal tik 1 ar 2 proc .neatvyksta.
Visada buvo 1 ligoninės direktoriaus pavaduotojas,o dabar -2!nors lovu skaičius sumažejo ryškiai,keli skyriai uždaryti..Atlyginimas direktorės kosminis,pažiūrėkite ataskaitoje.Aišku,geriausia apkaltinti pacientus,kad neateina nurodytu laiku,o kodėl negalima prailginti med.personalo darbo laiko.Susirgę ,gelbėkitės pagal savo kultūrines normas!