Skip to content

Lietuvos pašte vėl pertvarkos – skirsto automatizuotai

 Lietuvos pašte vėl pertvarkos – skirsto automatizuotai

„Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

Lietuvos pašte – vėl pertvarkos. Rajono paštuose, taip pat ir Kėdainių pašte, nebelieka skirstytojų, kurios kiekvieną rytą paskirstydavo mobiliems laiškininkams spaudą, laiškus, siuntas. Nuo šiol visas skirstymas atliekamas Vilniaus logistikos centre bei keliuose apskričių paskirstymo punktuose.

Nuo šiol didžioji dalis siuntų bei laiškų, o taip pat ir gyventojų prenumeruojama spauda yra skirstoma automatizuotai. Visas skirstymas tapo centralizuotu. Pašto atstovai tikina, kad ilgainiui skirstymo procesas bus 2–3 kartus spartesnis, gerės pašto paslaugų kokybė, pasitaikys mažiau klaidų, tačiau kol naujoji sistema pradės tinkamai veikti, gali būti ir laikinų nesklandumų.

Kas keičiasi gyventojams?

„Automatizuotas skirstymas yra ilgai lauktas pokytis, kuris leis užtikinti ne tik šiuolaikiškas pašto paslaugas, bet ir geresnę paslaugų kokybę. Tai yra didžiausia Lietuvos pašto investicija per visą Nepriklausomybės laikotarpį – modernių pokyčių naudą pajus kiekvienas. Vykstant dideliems pokyčiams pereinamuoju laikotarpiu gali pasitaikyti laikinų nesklandumų – iš anksto už juos atsiprašome klientų,“ – sako Lietuvos pašto Tinklo direktorius Jonas Sadauskas.

Vienas pagrindinių pokyčių, kurį gali pajusti gyventojai, tai pasikeitęs laiškininkų ar kurjerių pristatomų laiškų, siuntų bei prenumeratos pristatymo laikas – dėl pasikeitusių logistinių procesų jis gali būti šiek tiek vėlesnis.

Perėjus prie automatizuoto skirstymo, itin svarbia sėkmingos laiško ar siuntos kelionės sąlyga tampa teisingas adreso nurodymas, todėl gyventojai raginami naudotis Lietuvos pašto savitarna, kur formuojant siuntas bei laiškus įsivelia mažiau netikslumų, iš karto sukuriamas siuntos lipdukas.

Su kai kuriais nežymiais pokyčiais gyventojai jau spėjo susipažinti anksčiau. Vienas tokių – jau nuo rudens kiekvienas laiškas ar siunta yra žymima lipdukais su BAR kodais, kuriuos ir skanuoja nuo šiol skirstyme pilnai naudojami išmanieji įrenginiai.

Dėl centralizuoto ir automatizuoto siuntų skirstymo nebelieka poreikio regionuose skirstyti siuntas rankiniu būdu, todėl kovo mėnesį Lietuvos paštas atsisveikins su darbuotojais, dirbančiais skirstymo srityje.

Svarbu pastebėti, kad darbuotojų skaičiaus mažėjimas nepalies klientus aptarnaujančių darbuotojų skaičiaus ir jų teikiamų paslaugų kokybės – laiškininkai bei pašto skyriuose dirbantys klientų aptarnavimo specialistai dirbs įprastai.

[quote author=”Aut. past.”]Dėmesio: dėl vykstančių pokyčių gali neženkliai keistis prenumeruojamų leidinių pristatymo laikas.[/quote]

Darbą atlieka išmanūs įrenginiai

Išmaniojo skirstymo programa yra vienas svarbiausių Lietuvos pašto strateginių projektų. 2019 m. rugpjūčio pabaigoje buvo pradėtos naujo Vilniaus logistikos centro statybos – būtent jame vyksta svarbiausi skirstymo procesai.

Iki šio projekto įgyvendinimo, Lietuvos paštas buvo paskutinysis paštas Europoje, kuriame siuntos buvo skirstomos rankiniu būdu.

Naujajame logistikos centre dirba trys skirstymo įrenginiai. Lapkritį buvo nuspaustas pirmojo konvejerio „starto“ mygtukas – juo pradėtos skirstyti siuntos iki 5 kg. Per valandą šis konvejeris gali išskirstyti iki 12 tūkst. siuntų.

Antrasis, įspūdingo dydžio – jam logistikos centre paskirta atskira apie 2 500 kv. m patalpa – konvejeris skirsto siuntas iki 30 kg. Dirbdamas pilnu pajėgumu per valandą šis konvejeris gali išskirstyti 7 tūkst. siuntų, jos ant konvejerio gali judėti net 240 krypčių. Šiuo konvejeriu skirstomos LP EXPRESS siuntos, t. y. tos, kurios keliauja paštomatais bei yra pristatomos kurjerių.

Išmaniais įrenginiais skirstomi ir laiškai – jie skirstomo dviem mašinomis, kurios per valandą gali išskirstyti net 50 tūkst. laiškų.

Skirstymo proceso siuntos bei laiškai važiuoja tam skirta linija, eigoje įrenginys siuntą ar laišką pasveria, pamatuoja tūrį, nuskaito brūkšninį kodą ir nukreipia reikiama kryptimi, pagal numatytą tolimesnį siuntos ar laiško maršrutą – siuntų skirstymo konvejeriai turi po kelis šimtus atvadų, kuriais atkeliauja siuntos, išskirstytos jau iki konkrečią apylinkę aptarnaujančio laiškininko, kurjerio ar paštomato.

Centralizuoti procesai

Išmanieji įrenginiai siuntas bei laiškus leidžia išskirstyti iki galutinio taško – iki laiškininko ar kurjerio, kuris siuntą ar laišką pristato gavėjui.

Toks centralizuotas procesas taip pat yra didelis pokytis. Jeigu anksčiau siunta buvo skirstoma keliuose skirtinguose taškuose, dabar iki galutinio gavėjo adreso ji bus išskirstyta Vilniaus logistikos centre. Dėl to sumažėjo ir tarpinių logistikos taškų skaičius – vietoje visoje Lietuvoje buvusių 40 liko tik 10.   

Kaip dabar atrodo siuntos kelionė?

Pavyzdžiui, Kėdainių gyventojas pašte išsiunčia registruotą siuntą giminaičiui į Klaipėdą. Pirmiausia, siunta iš Kėdainių pašto kartu su visomis kitomis keliauja į regiono logistikos centrą Kaune, ten ji perduodama pervežimui į Vilniaus logistikos centrą. Ten vienu iš konvejerių ji išskirstoma iki galutinio gavėjo adreso, t. y. iki laiškininko, kuris Klaipėdoje aptarnauja gavėjo apylinkę (siunta keliauja į konkretų siuntų maišą, kuriame ir visos kitos tos apylinkės siuntos).

Išskirstytos siuntos pristatomos į Klaipėdos logistikos centrą, iš kurio tiesiai keliauja į pašto skyrių, kuriame laiškininkas tik susidėlioja siuntas pagal maršrutą ir išeina į apylinkę pristatyti siuntą gavėjui.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video