„Linėja transport“ mini 10-ies metų sukaktį: priešaky daug didelių planų

Eglė KUKTIENĖ
Prieš keliolika metų iš emigracijos į Lietuvą grįžusio Gedimino Norkaus mintys buvo tokios, kurias dažnas savo galvoje audžia. Turėti savo įmonę, dirbti sau, kurti darbo vietas ir kitiems – to nori gana dažnas, tačiau įgyvendinti pavyksta ne kiekvienam.
Ar verslo pradžia buvo lengva? Greičiausiai nelabai, tačiau UAB „Linėja transport“ vadovas kukliai sako sunkumų net nebeatsimenantis – svarbiausia džiaugtis rezultatais ir „važiuoti“ pirmyn. Linkėdamas sau ir kolektyvui dar ne vieno gražaus darbinio jubiliejaus, pašnekovas užsimena ir apie solidžius ateities planus.
Pirmieji verslo žingsniai
G. Norkus Lietuvoje kurį laiką dirbo logistikos srityje, o kadangi darbas patiko, sekėsi – pamanė, kodėl gi nepabandžius įkurti įmonės pačiam? Juk patirties, noro ir verslumo dvasios buvo pakankamai. Svarbiausia, netrūko ir supratimo, kad savas verslas reikalaus labai daug darbo ir pastangų.
„Dažnas įsivaizdavimas, kad turi savo verslą ir esi didelis ponas su geresniu automobiliu, yra labai paviršutiniškas. Tai fasadas, o po juo slepiasi daugybė darbo valandų, darbo vakarais, naktimis ir savaitgaliais.
Pirmuosius mano darbo metus jau sunku ir prisiminti, bet negalėčiau pasakyti, kad buvo labai sunku. Pradžia buvo tokia, kad pradėjau dirbti vienas, po to atsirado antras, trečias žmogus, palaipsniui vis plėtėmės, kol tapome tuo, kas esame šiandieną“, – sako įmonės vadovas ir priduria, kad baimių pradedant verslą buvo, tačiau jo gyvenimo moto padėjo tas baimes įveikti.
„Geriau kažką padaryti, net jei ir nepasiseks, negu nedaryti visai ir po to visą laiką gailėtis, kad nepabandei.
O be to, mano didžiausia baimė buvo net ne ta, kaip verslas seksis.
Labiausiai bijojau… išrašinėti sąskaitas faktūras, – juokiasi pašnekovas. – Dabar tai labai juokinga skamba, bet tuomet man tos sąskaitos buvo kažkoks kosmosas“.
Kartu su žmona
2011 metų gegužės 12 dieną G. Norkus užregistravo šį savo verslo pirmagimį – įmonę „Linėja transport“. Pavadinimą sako sugalvojęs kartu su žmona.
„Su pavadinimu buvome strigę labai stipriai. Atsimenu, važiavome kartu su žmona Jurgita Vilnius–Kaunas–Klaipėda autostrada, galvojome įvairiausius pavadinimus, galvoje visokie žodžiai sukosi: autostrada, kelias ir t.t.
Tada kilo galvoje pavadinimas „Litaja“, bet kažkas jame visgi nepatiko, pasitikėjimo nekėlė. Tad begalvojant iš to žodžio išsirutuliojo „Linėja“.
Bėda, kad toks pavadinimas buvo registruotas, tad teko galvoti sudurtinį, ir taip gimė „Linėja transport“,– sako G. Norkus ir priduria, kad pagal įmonės veiklos kryptį esmę geriau atspindėtų pavadinimas „Linėja logistics“, tačiau dėl tuo metu, kai buvo kuriama įmonė, visuomenėje buvusio nepalankaus požiūrio į logistikos įmones, pavadinimą teko šiek tiek pakoreguoti.
„Dabar turime jau ir antrą prekinį ženklą, su kuriuo startuojame. Tai įmonė „Lintrail“, kurios pagrindinė veikla bus puspriekabių nuoma“, – sako pašnekovas.
[quote author=”Aut. past.”] Įmonė jau užregistravo ir dar vieną prekinį ženklą. UAB „Lintrail“ pagrindinė veikla bus puspriekabių nuoma.[/quote]
Auga kolektyvas, auga ir iššūkiai
Per dešimtį metų „Linėja transport“ nepatyrė didelių finansinių duobių. Priešingai – kasmet solidžiai augo, tiek savo darbo apimtimis, tiek kolektyvu.
Pradėjusi nuo vos vieno žmogaus, dabar įmonė turi daugiau kaip pusšimtį darbuotojų. Surinktas jaunatviškas, profesionalus ir inovatyvus kolektyvas, tačiau darbuotojų skaičiui augant neišvengta ir iššūkių.
Keitėsi įmonės struktūra, atsirado padaliniai, skyriai, atsakomybių pasidalijimas. Keitėsi vidinės taisyklės ir darbo organizavimas.
Maža to, įmonė turi tiek darbo ir tiek krovinių, kad susiduria ir su kitokio tipo problema – kartais tų krovinių tiesiog nėra kam vežti.
„Net ir šiuo metu mums trūksta vilkikų. Su mielu noru dar kelias dešimtis vilkikų įdarbintume nors ir nuo kitos savaitės – tiek daug darbo turime.
Kai darbo yra labai daug, atsiranda kitokių bėdų. Tenka kelti kainas arba atsisakyti klientų.
Ir skauda tą daryti, nes su klientais ryšį kuriame ne vienerius metus, o vieną dieną turi ateiti ir sakyti, kad arba pakeliame įkainius, arba nebegalėsime toliau bendradarbiauti.
Išeina toks vos ne savotiškas šantažas, tačiau kai turi vieną vilkiką ir tris krovinius, turi kažkaip suktis iš padėties“, – sako pašnekovas.
Palietė pandemija
Nors logistika paprastai nelaikoma ta verslo sritimi, kuri būtų smarkiai nukentėjusi nuo koronaviruso, sklandaus darbo tikėtis visgi būtų naivu.
Juo labiau kad „Linėja transport“ vienoje iš pirmųjų mūsų krašte buvo fiksuotas koronaviruso atvejis.
„Buvome mes vieni pirmesnių Kėdainiuose, kurie turėjo kovido atvejį biure. Buvo keista, nauja, daug nežinomybės.
Dar visai neseniai su kolektyvu atsiminėme, kad buvo laikas, kai vienkartines kaukes pirkdavome po 1,8 Eur už vienetą. Dabar, kai pagalvoji – kosminė kaina, bet buvo tokie laikai.
Pirmosios pandemijos bangos metu turėjome sustyguoti darbus, įvedėme rotaciją – dalis kolegų dirbo iš namų, dalis iš biuro.
Turėjome vėliau dar kelis ligos atvejus, bet pavyko viską suvaldyti, židiniai nesusidarė.
Buvo atvejų, kai mūsų kolegos sirgo sunkiai ir labai nerimavome, kad tik gerai viskas baigtųsi. Laimė, persirgo kad ir sunkiau, bet lyg be didelių liekamųjų reiškinių“, – pasakoja įmonės vadovas.
Jis pridūrė, kad vairuotojams taip pat teko patirti nemažai streso, kai buvo uždarytos sienos, vilkikai stovėdavo milžiniškose eilėse po kelias paras ir niekas nežinojo, kas toliau bus.
„Rinkoje taip pat vyksta bangavimas. Kai tik pandemija prasidėjo, rodėsi, kad viskas čia gerai – darbo buvo daug, dirbome sklandžiai, o tada staiga viskas baigėsi, prasidėjo štilis.
Buvo daug nerimo, nežinomybės, krovinių trūko. Du mėnesiai nežinomybės.
Vėliau natūraliai viskas vėl atsistatė, kol atėjo antroji koronaviruso banga, lydima „nuostabios“ žiemos. Šaltis, sniegas, ledas – klausimas, kas transporto sektoriui pridarė daugiau žalos: ar ta žiema, ar kovidas“, – neslepia G. Norkus.
Tiesa, pirmieji pavasario mėnesiai buvo kupini darbo, o įmonės darbuotojai sukasi, kaip bitės, planus vykdydami daugiau kaip 100 proc.
Sako „ačiū“
Gediminas Norkus sako, kad nepaprastai didžiuojasi savo komanda. Savo srities profesionalai, augantis ir potencialus jaunimas – su šiais žmonėmis jis tikisi nueiti dar ne vieną dešimtį metų kartu.
„Norėčiau padėkoti visiems kolegoms, kurie šiuo metu yra su mumis, ir tiems, kurie buvo, ir su kuriais mūsų keliai išsiskyrė.
Tiems, kurie nebedirba su mumis, linkime pačios didžiausios sėkmės. O tiems, kurie yra kartu, noru pasakyti, kad labai jais didžiuojuosi.
Linkiu, kad per ateinančius dešimt metų žmonės rastų savo kelią, įgyvendintų savo ir įmonės tikslus.
Mes esame labai neblogoje startinėje pozicijoje naujiems iššūkiams. Manau, kad dar po dešimties metų galime būti dvigubai didesni. Mūsų tikslas – tapti viena lyderiaujančių logistikos įmonių Baltijos šalyse. Sieksime tapti pirmuoju pasirinkimu tarp klientų ir manau, kad šį siekį tikrai galime įgyvendinti“, – kalbėjo G. Norkus.