Skip to content

Auganti žaidimų industrija ir jos vaidmuo kasdieniame gyvenime

 Auganti žaidimų industrija ir jos vaidmuo kasdieniame gyvenime

Daugelis Lietuvos gyventojų mielai praleidžia laisvalaikį virtualiuose pasauliuose kitapus ekranų. Kompiuteriniai žaidimai – dažnėjanti tema kasdienėje aplinkoje, o žaidimų industrija laikoma viena sparčiausiai besivystančių pramogų sektorių pasauliniu mastu. Pikseliuotų ekranų ir ribotų garsų dienos tėra tolima praeitis.

Tobulėjant technologijoms, tobulėja ir vaizdo žaidimai – virtualios pramogos iškeliamos į neregėtą lygmenį. Augant žaidimų rinkai Lietuvoje, svarbu susipažinti su šia fenomenalia rinka, todėl internetinė kompiuterinė žaidimų parduotuvė „Eneba“ pristato trumpą šios industrijos apžvalgą.

Sparčiai auganti rinka

Kompiuterinių žaidimų industrijos plėtra prasidėjo 1971-1974 metais, pasirodžius pirmosioms “Atari” konsolėms bei arkadiniams žaidimams kaip „Pong“. Stulbina tai, kad ši ganėtinai jauna industrija eina koja kojon su kitais, kur kas senesniais pramogų sektoriais.

Prie dar spartesnio augimo prisidėjo ir 2020-ųjų lapkritį debiutavusios rinkos galiūnių „Microsoft“ ir „Sony Interactive Entertainment“ devintosios kartos konsolės – „Xbox Series X“ bei „PlayStation 5“. Išsvajotoji 8K raiška ir 120 kadrų per sekundę greitis šiandien yra išpildyta realybė. Sparčiai besivystant technologijoms ir besiplečiant žaidimų pasirinkimui auga ir rinka.

2020 metais visame pasaulyje buvo fiksuota 2,7 milijardo žaidėjų, tikėtina, šie skaičiai augs ir toliau. Pasaulinę rinką kasmet papildo vis naujesni kompiuteriniai žaidimai, atitinkantys šiuolaikinius technologijų standartus.

Devintosios kartos modelių žaidimų sąrašas kol kas pernelyg siauras, tačiau išplėtotos atgalinio suderinamumo funkcijos dėka žaidėjai gali žaisti aštuntosios kartos žaidimus naujose konsolėse, todėl dabar rinkoje populiariausi PC, “Nintendo Switch”, “Xbox One” bei naujausi „PlayStation 4“ žaidimai. Tobulėjančios technologijos bei vis didesnis vartotojų pasiekiamumas globaliniu mastu žada šviesią ateitį kompiuterinių žaidimų industrijai.

Potencialas augti – didžiulis

Tikimasi, kad kompiuterinių žaidimų industrija ir toliau plėsis įspūdingu tempu, didės žaidimų paklausa. Internacionalinės ir nacionalinės žaidimų kompanijos kuria prekes pasaulinei rinkai, to pasėkoje žaidimus gali įsigyti didžiulė dalis pasaulio gyventojų. Kompiuterinių žaidimų industrijos vertė 2020 m. siekė 159,3 mlrd. JAV dolerių, matomas ženklus 9,3% padidėjimas nuo 2019 m.

Šiandieną spekuliuojama, kad iki 2025 m. kompiuterinių žaidimų industrijos statistinė vertė sieks apie 300 mlrd. JAV dolerių. Skaičiai stulbina, tačiau šios industrijos ateitį užtikrina sėkmingai vykdomos marketingo strategijos, technologinės inovacijos bei milžiniškas susidomėjimas vaizdo žaidimais.

Internacionalinė kūrėjų kompanija „Nintendo“, tikėtina, ir toliau išliks pirmūnė inovacijų srityje. Kol korporacinės žaidimų galiūnės kaip „Sony“ ir „Microsoft“ rungiasi tarpusavyje, „Nintendo“ stengiasi įnešti naujovių į šią industriją, todėl 2017-ais metais kompanijos pristata „Nintendo Switch“ nešiojama konsolė sulaukė kritikų liaupsių bei tapo vienas iš populiariausių žaidėjų pasirinkimų.

Rinkoje vyraujanti konkurencija skatina spartų naujovių vystymąsi, taigi žaidimų aistruoliai žvelgia į ateitį su jauduliu, žinodami, kad galima tikėtis įspūdingų kompiuterinių žaidimų.

Žaidimų rinka Lietuvoje

Lietuva – ne išimtis. Lietuvoje šią pramogos formą vis dažniau renkasi tiek įvairaus amžiaus, tiek įvairaus išsilavinimo žmonės. 2021-ųjų sausio mėnesį „Eneba“ parduotuvė startavo ambicingą projektą – Lietuvos gyventojai dabar gali užsiimti fizinių žaidimų bei įrangos prekyba svetainėje.

Nors nuo fizinių pardavimų pradžios praėjo vos du mėnesiai, jau dabar matomas ženklus, sparčiai augantis lietuvių susidomėjimas vaizdo žaidimais. Auga tiek talpinamų prekių skaičius, tiek jų paklausa.

Rengiami žaidėjų bendruomenės susibūrimai, „eSports“ turnyrai ir daugelis kitų renginių, skirtų žaidimų entuziastams. Lietuviai taip pat novatoriškai panaudoja „YouTube“ platformą užsidirbti iš mylimo hobio, tuo pačiu prisidėdami prie Lietuvos žaidėjų bendruomenės augimo bei vienijimo.

Vis daugiau gyventojų pasiekia žinios apie žaidimų industrija, susidomi tiek jauni, tiek vyresni. Galima prognozuoti, jog kompiuterinių žaidimų industrijos populiarumas Lietuvoje tik įgauna pagreitį, o paklausa ir toliau kils.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video