Skip to content

Maisto kainų tyrimas: gyventi tampa baisiau, bet pigiau

 Maisto kainų tyrimas: gyventi tampa baisiau, bet pigiau

Spalis pas mus atėjo su augančia pandemijos banga, vėl paskatindamas lėtinti gyvenimo tempą. Pavasarinio šuolio metu maisto grandinės dalyviai pasinaudojo situacija „šiek tiek“ pakeldami kainas, o ką matome dabar?

2020 metų spalio Pricer.LT fiksuojamo vidutinio pigiausių maisto produktų krepšelio kainų analizė rodo, kad: pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis Lietuvos parduotuvėse krenta 6 mėnesį iš eilės ir palyginus su 2020 rugsėjo mėnesiu sumažėjo -1,08 Eur (-2 proc.), ir buvo tik 0.01 EUR brangesnis, nei praeitų metų spalio mėnesį. Aišku, iki mažiausių žemumų, kurias stebėjome 2018 gruodį (50,47 Eur) dar trūksta -4,18 Eur (-7,7 proc.).

Sumažinęs krepšelio kainą 0,20 EUR, tinklu su pigiausiu krepšeliu toliau lieka Maxima. RIMI, sumažinęs kainas -2,04 EUR, šoka į antrą pigiausių prekių krepšelio vietą.

„Lidl“, padidinęs kainą +0,02 EUR, lieka trečioje vietoje. „Norfa“ didina krepšelio kainą +0,22 EUR ir atsistoja į ketvirtą vietą. IKI didina kainas +0,54 EUR ir atsistoja penktoje vietoje. E-RIMI -3,17 EUR mažina kainą ir išlaiko šeštą vietą, „Barbora“ nors ir mažina krepšelio kainą 2,89 EUR ir lieka paskutinėje, septintoje vietoje.

Populiarių ir gerai žinomų Pricer.lt produktų vidutinio krepšelio kainų spalio mėnesio analizė rodo, kad lyginant su 2020 rugsėjo mėnesiu, kainos kyla +1,82 EUR (4,7 proc.), 2020 spalio mėnesio žinomų produktų vidutinio krepšelio kaina buvo +2,26 EUR (5,9 proc.) didesnė už 2019 spalio mėnesio krepšelį.

Reitinge pigiausiu tampa „Norfa“, krepšelio kainą sumažinęs -0,99 EUR. „Barbora“ didina kainas +2,52 EUR ir krenta į antrą vietą, kur atsiranda ir „Rimi“, didindamas kainas +1,22 EUR.

„Maxima“ padidina krepšelio kainą +0,62 EUR ir atsistoja į trečią vietą, palikdama e-Rimi penktoje vietoje su -0,37 EUR sumažinta kaina. IKI labiausiai didina krepšelio kainą +7,93 EUR ir krenta į paskutinę, šeštą, vietą.

Ką bendrai galime pasakyti apie krepšelius – matosi, kad tinklai jaučia pirkėjo jautrumą kainoms, todėl pigiausių prekių krepšelio kaina mažėja. Tačiau populiariausių prekių krepšelio produktų kainas kelia dauguma tinklų – matyt tam, kad prieš šventes pasiūlytų pirkėjams daugiau akcijų.

[quote author=”Aut. past.”]Spalio mėnesio analizė rodo, kad lyginant su 2020 rugsėjo mėnesiu, kainos kyla +1,82 EUR (4,7 proc.), 2020 spalio mėnesio žinomų produktų vidutinio krepšelio kaina buvo +2,26 EUR (5,9 proc.) didesnė už 2019 spalio mėnesio krepšelį.[/quote]

Negalima nepaminėti ir „Rimi“. Po gerų 2019 metų, kai tinklas „parodė“ grynąjį pelną, jie nusprendė didintis rinkos dalį. Aišku, kad parduotuvių greitai neatidarysi, tai Rimi stengiasi daryti gana originaliai, stiprindama savo privataus prekės ženklo Basic komunikaciją.

Žinoma, rodyti savo ekonominės klasės prekes reikia, bet tai primena gero dešimtmečio istoriją, kai vienas brangesnių Lietuvos tinklų, po apklausos susirūpinęs savo įvaizdžiu, pastatė savo lentynose daug pigių prekių ir sustiprino jų reklamą.

Išvada po antros apklausos buvo tokia, kad pirkėjas tai suprato, kad tinklas „ne tik brangus, bet ir pardavinėja visokį šlamštą“. Taigi siūlytume pagalvoti „Rimi“ labiau apie savo pasiūlymo vertę. O tai, kad tapote pelningais 2019 metais – tai ne Jūsų sistemingo darbo pasekmė, o žema kaininė konkurencija Lietuvos rinkoje.

Prekės

Iš Pricer.LT stebimų 52 prekių kainų brango 24 prekės, pigo 24 prekės. Brangimo lyderiai – arbata, aliejus. Iš viso reikšmingai (10 procentų ir daugiau) brangsta 10 prekių iš 52 stebimų. 

Labiausiai, 10 procentų ir daugiau, pigusios prekės, lyginant su praeitų metų spaliu, yra 5. Labiausiai pigo bulvės, pienas, šokoladas. 

Kiauliena

Toliau turime stiprų kiaulienos kainų kritimą Europoje dėl eksporto sustabdymo į Kiniją. Kainas dar labiau spaudžia antroji pandemijos banga su stabdomu viešuoju maitinimu.

Tačiau, siūlytume šventėms vieną kitą geresnį ir pigesnį gabaliuką užsišaldyti, nes Vokietija dabar intensyviai derasi su Azijos šalimis, kad importo draudimas būtų atšauktas.

Vištiena

Vištienos kaina Europoje irgi gaudo dar vieną pigimo bangą. Ir nors Lietuvos gamintojai bando kiek pakelti kainas, Lenkijos gamintojai meta jas žemyn, nes dėl tos pačios pandemijos mažėja paklausa viešojo maitinimo sektoriuje.

Sviestas

Sviesto kainos 345 eurų už 100 kilogramų – tai yra 0,69 EUR už 200 g (įprastas pakelis) – tačiau tai yra 5 procentai pigiau, nei praeitais metais ir pigiausias sviestas Pricer LT tyrime rodo net didesnę kritimo dinamiką – 10,7 proc.

Toks bendras vaizdas. Nors pandemijos rodikliai didesni, tačiau pirkėjų panikos nematome – buvo nedideli pakilimai, bet tai daugiau susiję su tuo, kad gyventojai norėjo pasidaryti operatyvines atsargas, kad rečiau reikėtų lankytis parduotuvėse.

Taigi maisto prekių trūkumo nebus – todėl ir nebus pagrindo kelti kainas. Tai labai geras pavyzdys to, kai tik vartotojas pradeda vartoti ir rinktis racionaliau – prekybininkai pradeda stipriau konkuruoti ir kainos krenta.

Norintiems dar labiau sutaupyti, galime patarti pasilyginti savo populiariausių prekių krepšelį tarp visų tinklų ir išsirinkti tą, kurio kainos ir reikiamo asortimento kiekis pats tinkamiausias ir nesiblaškyti tarp kelių parduotuvių savaitinio apsipirkimo metu, kad sumažėtų kontaktų skaičius. Kad būtų įmanoma sau įvertinti, kuri parduotuvė tinkamesnė, kartais pilnam apsipirkimui reikia apsilankyti kito tinklo parduotuvėje – prekybininkai konkuruoja, keičiasi – gali būti, kad kitos parduotuvės bendras pasiūlymas labiau patiks.

Portalas www.pricer.lt kainas užfiksavo spalio 24 dieną Lietuvos prekybos centruose.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video