„Kėdbuso“ laukia neeilinis patikrinimas: keisis ir vadovybė

Kėdainių rajono savivaldybės meras Valentinas Tamulis ir administracijos direktorius Arūnas Kacevičius susitiko su Kėdainių mieste ir rajone keleivių vežimo paslaugas teikiančios bendrovės „Kėdbusas“ direktoriumi Evaldu Cicėnu. Vyrai apžvelgė praėjusių metų bendrovės veiklą, kuri yra kryptingai prastėjanti. Buvo priimtas sprendimas atlikti neeilinį įmonės patikrinimą. Iš pareigų taip pat yra pasiryžęs išeiti ir bendrovės vadovas. Rajono meras sako, kad artimiausiu metu bus sprendžiamas klausimas ir dėl naujojo Kėdainių autobusų parko vadovo.
Reikalingi pokyčiai
Rajono meras V. Tamulis patikino kėdainiečius, kad keleivius Kėdainių mieste ir rajone ir toliau veš bendrovė „Kėdbusas“, tačiau norint teigiamo rezultato bendrovės vadovybėje žūtbūt reikalingi pokyčiai.
„Ši įmonė ir toliau veš keleivius, tačiau galiu pasakyti, kad šioje įmonėje reikalingos permainos. Šiandien direktorius pats pripažino, kad jis šios įmonės nepajėgus „ištempti“.
Jis pats sutinka dėti pareiškimą ir išeiti iš darbo, nes šiuo metu užima dvejas pareigas toje pačioje įmonėje. Jis dirba ir įmonės direktoriumi, ir tiekėju.
Savaime aišku, kad sėdint ant dviejų kėdžių kažkuris darbas turi nukentėti. Aš tikrai matau, kad jis kaip žmogus yra geras, bet dirbdamas tiekėju ir ieškodamas autobusams atsarginių dalių, jis negali skirti pakankamai dėmesio vadovavimui“, – konstatavo V. Tamulis.
Situacija prastėjo
Rajono meras pažymėjo, kad situacija bendrovėje kasmet vis prastėjo. Jis taip pat buvo labai nustebęs, kad net dvylika metų nebuvo keltos autobusų bilietų kainos, nors dėl to bendrovė ir patyrė didžiulių nuostolių.
[quote author=”Aut. past.”]Rajono meras pažymėjo, kad situacija bendrovėje kasmet vis prastėjo. Jis taip pat buvo labai nustebęs, kad net dvylika metų nebuvo keltos autobusų bilietų kainos, nes dėl to bendrovė patyrė didžiulių nuostolių.[/quote]
„Galime palyginti 2018 ir 2019 metus. 2018 metai bendrovei buvo nuostolingi, jie turėjo daugiau kaip dvidešimties tūkstančių eurų nuostolį. 2019 metais nuostoliai dar daugiau išaugo – net keturis kartus.
Kai pradėjome aiškintis situaciją, paaiškėjo, kad paskutinį kartą autobusų bilietų kainos buvo didintos 2008 metais. Reiškia, dvylika metų šis klausimas visiškai nebuvo sprendžiamas. Konkurencinėje kovoje dabar „Kėdbuso“ bilietų kainos atrodo juokingai.
Per dvylika metų nė vienas šios įmonės vadovas neatėjo į savivaldybę ir nesakė, kad kyla darbo užmokestis, kad kyla dagalų kainos, kad bilietų kainos neišvengiamai turi kilti.
Tikrai kažkuriuo metu mes turėsime eiti į rajono Tarybą su šiuo klausimu ir jį svarstyti. Tai neišvengiama“, – dėstė rajono galva.
Problemų daugybė
V. Tamulis patvirtino, kad bendrovė turi ir daugiau problemų. Didžiausios jų – autobusų trūkumas bei neracionalus turimų autobusų naudojimas, mat dažnai į atokius kaimus važiuoja dideli, bet visiškai tušti autobusai.
„Jie prisipirkę įvairiausių markių autobusų. Sako, kad turi šešiasdešimt įvairių autobusų. Trylika iš jų naudojami kaip atsarginiai, nes sunku jiems net atsargines dalis surasti. Dalys imamos iš tų, kurie jau yra nevažiuojantys. Tačiau per metus bendrovė išleidžia per 50 tūkstančių eurų autobusų remontui.
Ir patys „Kėdbuso“ vadovai pripažįsta, kad autobusų trūksta. Reikia ir mažesnių, nes į kaimus dažnai važiuoja dideli pustuščiai autobusai. Reikia tirti srautus. Problemų yra daug.
Nepaisant to, kad šiandien direktorius pristatė praėjusių metų veiklos ataskaitą ir yra pasiryžęs palikti užimamas pareigas, mes kontrolierių paprašysime patikrinti šios įmonės veiklą.
Taip pat bus sprendžiamas klausimas dėl naujojo šios įmonės direktoriaus“, – patikino V. Tamulis.
Problemas pripažino
„Kėdbuso“ direktorius E Cicėnas pripažino, kad situacija nėra gera, kad būtina spręsti tiek užsisenėjusias, tiek einamąsias problemas.
Viena iš didžiausių problemų, pasak vadovo, sena techninė bazė ir autobusų trūkumas.
„Iš tiesų reikėtų galvoti apie bilietų kainų peržiūrėjimą. Didėjo degalų, detalių kainos, mieste mažėjo keleivių srautai. Tai savaime sudaro tam tikrus nuostolius.
Pats opiausias mūsų klausimas yra tas, kad pakėlus minimumą, mes turime indeksuoti ir pakelti mūsų darbuotojams atlyginimus.
Taip pat mums reikėtų įsigyti ir transporto priemonių, kurių trūksta. Šiuo metu labiausiai trūksta vidutinių autobusų, nes senieji autobusai sensta, jie dažnai genda.
Taip pat reikėtų ir mikroautobusų. Jie irgi genda, jų remontas užtrunka ilgiau, todėl negalime išvažiuoti miesto maršrutais, kuriuose reikalingi maži autobusai, turime leisti tokius, kokius turime. Mums taip pat reikėtų ir naujos techninės bazės, nes investuoti į seną pastatą būtų tiesiog bevertis veiksmas“, – kalbėjo E. Cicėnas.