Dėl traukinių keliamo triukšmo užtvarų pastatymo dar teks padirbėti
Kėdainiuose kol kas dar neskubama įrengti akustinių užtvarų, sulaikysiančių traukinių keliamą triukšmą. Paskaičiuota, kad šiame mieste reikėtų maždaug 2,3 kilometrų ilgio užtvarų, kurios turėtų būti pastatytos nuo Kėdainių geležinkelio stoties iki Vilainiuose esančios Elektrėnų gatvės. Jų kaina siektų apie 3 mln. eurų.
Reikės prisidėti ir savivaldybei
Didžiąją dalį Kėdainių geležinkelio užtvaroms reikalingos sumos bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ planuoja gauti iš Europos Sąjungos (ES), tačiau prie šio projekto ketina kviesti prisijungti ir Kėdainių rajono savivaldybę.
Tokiu atveju Kėdainių rajono savivaldybė pagal jungtinės veiklos sutartį taptų AB „Lietuvos geležinkeliai“ partnere.
Jai tektų skirti 15 proc. projektui reikalingos sumos.
Užtvaros Kėdainiams yra būtinos
Kad tokia partnerystė yra būtina ir užtvarų įrengimui reikės rasti lėšų, neabejoja ir kėdainiečių interesams Seime atstovaujantis čia išrinktas Darius Kaminskas.
Jis kartu su savo padėjėju Arūnu Kacevičiumi jau buvo susitikęs su AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovais ir aptarė garso užtvarų įrengimo būtinybę.
„Kėdainių gyventojai jau daugybę metų kenčia nuo traukinių keliamo triukšmo. Tikriausiai niekam jau net nekyla klausimas, ar reikalingos šiame mieste traukinių skleidžiamą triukšmą sulaikančios užtvaros. Visiems savaime suprantama, kad jos yra būtinos.
Į Seimo narį Darių Kaminską kreipėsi kėdainiečiai, prašydami išsiaiškinti, ar realu tikėtis tokių užtvarų pastatymo, tad kartu su juo kreipėmės į AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovus ir aptarėme užtvarų įrengimo galimybes.
Džiugu, kad su mūsų visų požiūriu į šį Kėdainių poreikį sutampa ir „Lietuvos geležinkelių“ vizija. Geležinkelį eksploatuojanti bendrovė jau yra numačiusi įgyvendinti triukšmo užtvarų įrengimo Kėdainiuose projektą, nors ir ne pačiu artimiausiu laikotarpiu.
Dabar svarbiausia, kad Kėdainių valdžios požiūris į šią problemą atitiktų žmonių lūkesčius ir, prireikus prisidėti prie šio projekto savivaldybės lėšomis, nebūtų neriama į krūmus, kaip tai buvo padaryta iškilus būtinybei rekonstruoti Kėdainių vandenvalos įrenginius“, – sako A. Kacevičius, mat „Lietuvos geležinkelių“ atstovai akcentavo, kad užtvaras įrengiant pirmenybė teikiama tiems rajonams, kurių savivaldybės prisideda prie tokio projekto ir savo lėšomis.
[quote author=“A. Kacevičius“]Dabar svarbiausia, kad Kėdainių valdžios požiūris į šią problemą atitiktų žmonių lūkesčius ir, prireikus prisidėti prie šio projekto savivaldybės lėšomis, nebūtų neriama į krūmus.[/quote]
Pirmiausia – didmiesčiuose
AB „Lietuvos geležinkeliai“ visoje Lietuvoje diegia triukšmą mažinančias priemones prie pagrindinių geležinkelio linijų.
Šiuo metu yra rengiamas teikimas ES finansavimui gauti pagal programą „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas (II).“ Pagal šią programą numatyta pirmiausia įrengti užtvaras jautriausiose triukšmui ir tankiausiai apgyvendintose vietose Kaune, Šiauliuose, Klaipėdoje.
„Vėlesniuose Europos Sąjungos finansavimo laikotarpiuose Kėdainiai bus viena iš prioritetinių vietų, kuriose bus svarstomas triukšmo užtvarų įrengimas.
Mūsų bendrovės planuoto įgyvendinti projekto „Antrojo geležinkelio statyba ruože Šilainiai–Kėdainiai“ apimtyje buvo numatyta įrengti traukinių triukšmą mažinančias priemones – bėgių slopintuvus (dempferius) ir akustines užtvaras, tačiau pasikeitus strateginėms ir finansinėms aplinkybėms, projekto įgyvendinimas buvo atidėtas kitam finansavimo laikotarpiui“, – „Rinkos aikštei“ sakė AB „Lietuvos geležinkeliai“ Techninės integracijos departamento direktorius Martynas Gedaminskas.
Pasak jo, poreikis šalyje įrengti triukšmą mažinančias priemones yra labai didelis, o ES skiriamos lėšos yra ribotos, todėl pirmenybė ir yra suteikiama tiems miestams, kurių savivaldybės sutinka finansiškai prisidėti prie projekto įgyvendinimo.
Kėdainių pervažos yra saugios
Akustinių užtvarų įrengimas nuo Kėdainių geležinkelio stoties iki Vilainiuose esančios Elektrėnų gatvės bus viena iš didžiausių investicijų į šiame krašte besidriekiantį geležinkelį, mat jokios kitos geležinkelio pertvarkos artimiausiu metu rajone nenumatoma.
„Nors geležinkelio pertvarkos Kėdainiuose artimiausiu metu nesame numatę, tačiau triukšmo mažinimo klausimus, gerinant geležinkelių infrastruktūrą bei modernizuojant riedmenis, sprendžiame nuosekliai ir kryptingai.
Bendrovė nuolat prižiūri ir remontuoja infrastruktūrą – mažiname sandūrų skaičių, reguliuojame protarpius, ištaisome įdubas, tepame bėgius, valome ir tepame iešmus, šlifuojame bėgius, taip pat kontroliuojame traukinių greitį, investuojame į riedmenų atnaujinimą bei modernizuojame traukinių stabdžių sistemas. Taip pat įgyvendiname elektrifikacijos projektus, kurie leidžia vis daugiau šilumvežių pakeisti elektrovežiais ir sumažinti triukšmo lygį“, – sako M. Gedaminskas.
Pasak jo, Kėdainių rajone saugumo reikalavimus atitinka ir geležinkelio pervažos ties Šėtos gatve, Akademijos miesteliu ir Gudžiūnų geležinkelio stotimi, todėl ir jose jokių papildomų saugumo priemonių diegti neplanuojama.
Dėl Minareto gatvės pervažos – tyli
Beje, Kėdainių rajono savivaldybė dar 2017 metais bendrovę „Lietuvos geležinkeliai“ informavo, jog Minareto gatvės prieigose ketina tvarkyti viešąsias erdves, įrengiant automobilių stovėjimo aikštelę ir kitas priemones. „Lietuvos geležinkeliai“ pasiūlė jai patobulinti šį projektą, tačiau savivaldybė į šį pasiūlymą taip ir neatsakė.
„AB „Lietuvos geležinkeliai“ pasiūlė vietos savivaldybei kartu apsvarstyti galimybę įrengti dviejų lygių sankirtą per Minareto gatvę arba įrengti naują maždaug 200 metrų ilgio gatvės atkarpą, kuri sujungtų pervažos prieigas su gatve – akligatviu, einančiu J. Basanavičiaus gatvės link, tačiau apie savo sprendimus savivaldybė „Lietuvos geležinkelių“ nėra informavusi“, – dar prieš porą mėnesių „Rinkos aikštei“ sakė AB „Lietuvos geležinkeliai“ Techninės integracijos departamento direktorius sakė M. Gedaminskas.