Taksofonai: nuostolingi, nenaudojami, bet vis dar stovi

 Taksofonai: nuostolingi, nenaudojami, bet vis dar stovi

Anksčiau pagrindinė ryšio priemonė būdavo laidiniai namų telefonai arba taksofonai, stovintys miesto gatvėse. Dabar, daugumai gyventojų naudojantis mobiliais telefonais, taksofonai stovi nenaudojami. Juos prižiūrinčios bendrovės „Telia LT“ atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis teigė, jog Lietuvoje didžiausią populiarumą taksofonai buvo pasiekę maždaug prieš gerą dešimtmetį. Tuo metu jų buvo daugiau nei 7,5 tūkstančio. Nuo to laiko naudojimasis taksofonais smuko dešimtimis kartų. Kyla klausimas – kokia ateitis jų laukia? Kodėl nenaudojami taksofonai vis dar stovi?

Veikiančiais taksofonais niekas nesinaudoja

Kėdainiuose šiandien veikia 9 taksofonai, dar 1 jų galima aptikti Kėdainių rajone, o visoje Lietuvoje taksofonų yra apie 900.

Lietuvos Ryšių reguliavimo tarnyba iki metų pabaigos leido sumažinti taksofonų skaičių 409 aparatais.

„Pagrindinė priežastis – žmonės jais nebesinaudoja. Iš beveik pusės „Telia“ taksofonų pernai nebuvo paskambinta nė karto. Dar prieš keletą metų atliktas tyrimas atskleidė, kad taksofonais naudojosi tik 0,9 proc. vartotojų, o iš mieste naudojamų taksofonų per mėnesį statiškai buvo pakalbama vos 12 minučių“, – informavo A. Stasiulaitis.

Paslauga – nuostolinga, bet privaloma

Taksofonų kiekis mažėja Europoje ir visame pasaulyje, o kaip universalios paslaugos jų apskritai nuspręsta atsisakyti jau 9 Europos Sąjungos šalyse. Taksofonai yra nuostolinga paslauga, tačiau teikti ją Lietuvoje įpareigoja Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės bei kiti teisės aktai.

„Taksofonai Lietuvoje jau yra visiška atgyvena, nes pasauliniu mastu esame viena labiausiai telekomunikacijų srityje išsivysčiusi šalių. Sparčiausiu Lietuvoje „Telia“ 4G ryšiu gali naudotis 99 proc. Lietuvos gyventojų, o 3G ryšys dengia absoliučiai visą šalies teritoriją. Lietuvoje jau dabar mobiliųjų telefonų yra daugiau nei gyventojų, o pagal mobiliojo ryšio kainą esame vieni iš konkurencingiausių Europoje“, – teigė A. Stasiulaitis.

Pasak A. Stasiulaičio, taksofonų naudojimas dažnai sukelia ir neigiamų pasekmių, nes jų naudotojai nėra identifikuojami. Iš taksofonų neretai melagingai skambinama į pagalbos tarnybas numeriu 112, dėl ko trikdomas jų darbas.

„Dėl to kritiniu atveju pagalba gali būti nesuteikta tuomet, kai jos tikrai reikia“, – teigė A. Stasiulaitis.

Išeinanti technologija

Pastaruoju metu nauji taksofonai nėra įrengiami ir jų tinklas nėra plečiamas, o tik išlaikomas stengiantis perkelti taksofonus iš vietų, kur jie nėra naudojami, į populiaresnes vietas.

„Taksofonų aparatai nepriima grynųjų pinigų, todėl jais naudotis galima tik kortelių pagalba, kurias galima įsigyti platinimo taškuose – spaudos kioskuose, kitose vietose. Tačiau yra problema, kad tų kortelių pasaulyje niekas nebegamina. Jų turime tik rezerve.

Ateityje šios ryšio paslaugos liks, bet galimai keisis jų funkcijos – galbūt taksofonai taps viešo naudojimo centrais, kur gyventojai galės nemokamai pasinaudoti internetu ar pasikrauti mobiliuosius telefonus, tačiau viena aišku – taksofonai yra išeinanti technologija, kurios nebeliks“, – pasakojo A. Stasiulaitis.

Iš taksofonų galima skambinti vietiniais, tarpmiestiniais numeriais, skambinti į užsienį, mobiliuosius telefonus ir kitus taksofonus. Taksofonai nepriima grynųjų pinigų, todėl jų naudojimui specialias korteles galima įsigyti jų platinimo vietose – spaudos kioskuose ir kitose vietose.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video