Rengiamasi rekonstruoti pėsčiųjų tiltą per Nevėžį

 Rengiamasi rekonstruoti pėsčiųjų tiltą per Nevėžį

Kėdainių rajono savivaldybė ieško statybinės organizacijos, galinčios rekonstruoti Kauno ir Kranto gatves jungiantį pėsčiųjų tiltą per Nevėžį. Projekte numatyta seną, pastarąjį dešimtmetį nė karto neremontuotą tiltą perstatyti iš esmės. Po rekonstrukcijos jis turėtų pasikeisti neatpažįstamai, pakis ne tik konstrukcinė jo dalis, bet ir bus įrengta šiuolaikiška apšvietimo sistema.

Rekonstruojamo tilto projektą kūrė ne vieną prestižinę premiją pelnęs profesorius Jurgis Rimantas Palys kartu su dukra architekte Ieva Palyte-Veilandiene. Pasikeis neatpažįstamai

Pagaliau sužibo viltis Kėdainiams turėti pirmąjį modernų pėsčiųjų tiltą per Nevėžį. Baigus rengti techninį Kauno ir Kranto gatves jungiančio tilto rekonstrukcijos techninį projektą paskelbtas viešųjų  pirkimų konkursas, ieškoma darbus galėsiančio atlikti rangovo. Savo pasiūlymus statybinės organizacijos gali pateikti iki gruodžio 2 dienos, vėliau jie bus vertinami, o su konkurso nugalėtoju pasirašoma sutartis. Jos projekte numatyta, kad tilto rekonstrukcijos darbai turi būti atlikti per metus su galimybe šį terminą pratęsti dar pusmečiui.

Rekonstrukcijos projekte nurodoma, jog senasis pėsčiųjų tiltas bus iš esmės perstatomas, kardinaliai pakis jo išvaizda. Vietoje tiltą laikančių penkių atramų bus įrengiami keturi nauji gelžbetonio taurai. Nuo pavasarinio ledonešio jie bus apsaugoti lakštinio plieno konstrukcijomis. Planuojama visiškai demontuoti ir iš naujo suformuoti kranto atramas, čia pat pastatant gelžbetonio stelas.

Projekte numatyta, jog tiltą laikančias konstrukcijos bus dviejų tipų – gelžbetonio elementai bei iš klijuotos medienos pagamintos santvaros. Prie jų bus tvirtinamos savotiškos stygos – plieno atotampos, ant kurių ir laikysis pagrindinė tilto dalis – paklotas, kuriuo vaikščios žmonės. Jį numatoma padengti rifliuoto profilio, impregnuotomis lentomis.

Tiltas švytės tamsoje

Rekonstrukcijos projekte numatyta įrengti šiuolaikines apšvietimo sistemas, kurios, sprendžiant pagal aprašymą, šiam statiniui suteiks neeilinį žavesį.

Tilto pagrindo, kuriuo vaikščios žmonės, šonuose, po turėklais planuojama sumontuoti šviečiančias,  20 centimetrų aukščio juostas. Pėsčiųjų takas taip pat bus apšviečiamas viršutinėse dalyse sumontuotais ir žemyn nukreiptais LED žibintais.

Tilto santvarų išorėje iš abiejų pusių numatoma montuoti LED juostas, kurios naktį švytėdamos pabrėš tilto kontūrus. Apšviesta bus ir apatinė tilto dalis, numatyta įrengti į atramas orientuotus prožektorius.

Projekto autoriai numatė ir papildomą, proginį tilto apšvietimą, kurio elementai būtų montuojami dabar besidriekiančių kabelių vietoje.

Rekonstruoti ketinta jau prieš dešimtmetį

Remontuoti pėsčiųjų tiltą ketinta jau seniai.

Dar 2007 metais pėsčiųjų tiltą įvertinę bendrovės „Hidroprojektas“ bei Transporto ir kelių tyrimų instituto specialistai konstatavo, jog šio statinio būklė bloga ir jį būtina kapitaliai remontuoti. Labiausiai nusidėvėjusios jį laikančios senų, XIX amžiuje sumūrytų plytų atramos.

„Apžiūros rezultatai leidžia daryti išvadą, kad bendra tilto būklė yra bloga, laikančiosios konstrukcijos nusidėvėjusios, tilto techninis išteklius – išsekęs“, – prieš dešimtmetį konstatavo pėsčiųjų tiltą įvertinę ekspertai.

Turėjo strateginę reikšmę

Dabartinio pėsčiųjų tilto vietoje nuo XVII amžiaus pradžios iki XX amžiaus vidurio stovėjo platus medinis tiltas. Jis buvo pastatytas buvusios perkėlos per Nevėžį vietoje.

Šis tiltas buvo strategiškai svarbus, nes jungė dvi esmines administracines Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės dalis, Žemaitiją ir Aukštaitiją. Šiuo tiltu buvo keliaujama iš Vilniaus į Žemaitiją, iš Kauno bei Karaliaučiaus – į Rygą. Istoriniuose šaltiniuose nurodoma, kad XIX amžiuje šiuo tiltu driekėsi pašto kelias iš Kauno į Sankt Peterburgą.

1958 metais pastačius naują tiltą į pramoninį Kėdainių rajoną, senasis buvo nugriautas. Paliktos tik antroje XIX amžiaus pusėje sumūrytos raudonų plytų atramos. Tais pačiais metais jos apibetonuotos ir pritaikytos dabartiniam pėsčiųjų tiltui.

Tiltas pretenduoja tapti unikaliu laikmečio simboliu

Pėsčiųjų tiltas, po jo rekonstrukcijos turėtų tapti vienu ryškiausių šiuolaikinės architektūros simbolių, puikiai derėsiančiu su istorine Kėdainių senamiesčio architektūra. Kėdainių rajono savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjo Vytauto Kundroto manymu, miestui labai pasisekė, jog šį tiltą ėmėsi projektuoti vienas ryškiausių šalies architektų, profesorius Jurgis Rimvydas Palys. Juolab, kad jo kūrinys iš tiesų unikalus, iš medinių konstrukcijų sudarytas tiltas neturi analogų visoje šalyje.

Pėsčiųjų tilto rekonstrukcijos projektą itin palankiai įvertino ir aštria pilietine pozicija garsėjantis architektūros kritikas bei publicistas Audrys Karalius.

„Lietuvoje nūnai tiltų statoma mažai. Originalios architektūros tiltų – vienetai. Du iš jų, bene geriausi, būtent ir suprojektuoti dalyvaujant J. R. Paliui: M. K. Čiurlionio tiltas per Nemuną Kaune ir Vytauto Didžiojo tilto per Nemuną rekonstrukcija (irgi Kaune).

Tai, ką architektas J. R. Palys (bendraautorė Ieva Palytė-Veilandienė) konstruoja Kėdainiams, būtent ir vertinu kaip autorinę istorinio tilto temos interpretaciją – sąmoningą, motyvuotą, disciplinuotą. Tačiau šiuo atveju naująjį tiltą netgi vadinti „nauju“ didelio noro nėra – nes jis neturi naujumo geno, kai kam atrodančio kaip savaiminė vertybė.
Taigi, nors Kėdainių tiltas ir naujas, tačiau neturi mados dimensijos ir neskleidžia mados propagandos“, – savo redaguojamame portale Pilotas.lt rašė A. Karalius. 

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video