Nori, kad automobilius keistume viešuoju transportu
Kėdainių rajono savivaldybė, atsižvelgdama į Susisiekimo ministerijos reikalavimus yra paruošusi darnaus judumo planą. Tai – strateginio planavimo dokumentas, papildantis savivaldybės teritorijos bendrojo plano sprendinius. Projektas pareikalaus išties nemažos pinigų sumos, taigi numatoma, kad dalis lėšų bus skirta iš Europos Sąjungos fondų, o dalis – pačios savivaldybės indėlis. Tiesa, nepaisant to, kad plane numatyti sprendiniai išties patrauklūs ir inovatyvūs, kaip juos pavyks įgyvendinti – jau kitas klausimas.
Autobusų maršrutų netrūksta?
Pristatant judumo planą, kuris iš esmės apims tik patį Kėdainių miestą, buvo aptartas viešojo transporto klausimas. „Kėdbuso“ duomenimis šiuo metu naujiems viešojo transporto maršrutams poreikio nėra, taip pat nėra poreikio ir esamų maršrutų tankinimui.
Tiesa, tobulinti vis dėlto yra ką – siūloma įrengti dvi naujas viešojo transporto stoteles prie Kėdainių sporto arenos, taip pat sutvarkyti jau esamus paviljonus, įrengti tvarkaraščius, šiukšliadėžes, suoliukus. Iki 2020 metų ketinama sutvarkyti 35 paviljonus.
Tiesa, atkreiptas dėmesys, kad esama „Kėdbuso“ transporto remonto bazė jau yra gerokai pasenusi, tad reikėtų naujos, be to ketinama ir praplėsi patį autobusų parką. 2017-2018 metais planuojama įsigyti 6 ekologiškus autobusus, o 2019-2020 metais – dar 4 autobusus.
Statyk dviratį – važiuok autobusu
Taip pat siūlyta įgyvendinti projektą „Statyk dviratį – važiuok autobusu“. Nors sunku patikėti tokio projekto mažame mieste nauda. Projekto esmė – šalia autobusų stotelių bei kai kurių miesto traukos vietų įrengti dviračių stovėjimo vietas, bėgant laikui jas padaryti kompiuterizuotas – naudojantis lustine kortele būtų galima prirakinti ar atrakinti dviratį, taip pat naudojantis ta pačia kortele važiuoti autobusu. Tikima, kad gyventojai galėtų važinėtis po miestą naudodamiesi tiek dviračiais, tiek viešuoju transportu. Ir nepaisant to, kad dviračių stovai bent jau pradžioje nebus brangi investicija, koks tokio projekto tikslas, kai mieste praktiškai viskas yra čia pat – sunku suprasti
Draus sunkvežimius
Kėdainių miestas kenčia nuo sunkiasvorio transporto. Suskaičiuota, kad net 40 proc. J. Basanavičiaus gatve pravažiuojančių sunkiasvorių automobilių yra tranzitiniai – nepaisant to, kad turi puikius kelius važiuoti aplink miestą, jie renkasi centrinę miesto gatvę kaip greitesnį kelią.
Svarstoma, kad J. Basanavičiaus, Šėtos, Gedimino gatvėse uždraudus sunkiasvorių automobilių eismą ženkliai sumažėtų oro tarša, padidėtų saugumas kelyje bei sumažėtų triukšmas.
Pereisim prie ekologijos?
Kol kas net 62 proc. kraštiečių važinėjasi lengvaisiais automobiliais, 9 proc. naudojasi autobusais ir vos 7 proc. žmonių kelionei renkasi dviratį.
Viliamasi, kad darnaus judumo planas padės padidinti ekologiško keliavimo pasirinkimus. Tiesa, investuoti milijonai skaičius pakeis vos keliais vienetais.
Automobiliais važinėjančiųjų asmenų sumažėti gali iki 56 proc., o važinėjančių dviračiais galėtų padaugėti iki 11 proc. Be to atkreiptas dėmesys ir į besiplečiančią elektromobilių rinką. Nors Kėdainiuose elektromobiliai nėra populiarūs, bėgant laikui jų tik daugės.
Jau dabar yra numatyta 64 tūkst. eurų ES lėšų, už kurias Kėdainiuose galės būti įrengtos dvi elektromobilių įkrovimo stotelės. Siūloma vieną stotelę įrengti ir LEZ teritorijoje – taip atvykusiems investuotojams būtų sudarytas vaizdas, kad Kėdainiai yra pakankamai inovatyvus ir naujovėms pasirengęs miestas.
Daugiau kaip du milijonai gatvės remontui
Darnaus judumo plane numatyta, kad iki 2020 metų pagrindinė J. Basanavičiaus gatvė turėtų būti kompleksiškai pertvarkyta. Tai atsieitų apie 2 200 000 eurų. Visa tai – dėl didesnio saugumo kelyje. Ketinama keisti šviesoforus, įrengti saugumo saleles, atitvarus nuo pėsčiųjų.
Tiesa, J. Basanavičiaus gatvėje jau yra kelios saugumo salelės, o greitis čia retai kada pasiekia didžiausią leistiną. Tačiau ko tik nepadarysi, kad parodytum, jog dirbama vardan pėsčiųjų saugumo.
Preirašai: Iki 2020 metų norime kapitaliai sutvarkyti J. Basanavičiaus gatvę, pakeičiant šviesoforus ir įrengiant dar daugiau saugumo salelių.
Darnaus judumo planas apibrėžia ištisą darbų kompleksą. Jiems finansavimą skirs ir Europos Sąjunga, ir pati rajono savivaldybė.