„Ryto“ progimnazijoje įkurtos gabių vaikų ugdymo grupės

 „Ryto“ progimnazijoje įkurtos gabių vaikų ugdymo grupės

„Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

Nuo šių metų rugsėjo Kėdainių „Ryto“ progimnazijoje veiklą pradėjo 3–4 ir 5–7 klasių Gabių vaikų ugdymo grupės. Užsiėmimuose dalyvauti pakviesti mokiniai, kurie išsiskiria ypatingais gabumais bei talentais.

Dėmesys kiekvienam vaikui

Gabių vaikų ugdymo grupės koordinatorė progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Ramunė Tijūnaitienė pasakojo, jog mintis įkurti šią grupę kilo progimnazijos bendruomenei. Pedagogai atkreipė dėmesį, kad susitelkus į įtraukųjį ugdymą gabūs vaikai lieka tarsi nuošaly.

„Progimnazijoje sudarėme darbo grupę, kurios tikslas – rūpintis gabių vaikų ugdymo poreikiais. Būtent čia ir kilo mintis talentingus mokinius suburti bendrai veiklai, – paaiškino R. Tijūnaitienė. – Nuo rugsėjo pradėjo veikti 3–4 ir 5–7 klasių gabių vaikų ugdymo grupės.

Į užsiėmimus mokiniai renkasi po pamokų: pradinukai – kartą per savaitę, o vyresnieji – kartą per mėnesį kelioms valandoms. Veiklos suplanuotos visiems mokslo metams. Mokiniai save išbando įvairiose lavinančiose, kūrybinėse, komandinėse užduotyse, susitinka su žymiais krašto žmonėmis, dalyvauja edukacinėse išvykose“.

„Ryto“ progimnazijos Gabių vaikų ugdymo grupės užsiėmimuose netrūksta smagių veiklų../Organizatorių nuotr.

Nemenkas iššūkis darbo grupei

Prie Gabių vaikų ugdymo grupės veiklos prisidedantys „Ryto“ progimnazijos pedagogai žinių sėmėsi iš gerąją patirtį skleidžiančių organizacijų, seminarų, mokymų, edukacinių išvykų.

„Kadangi nėra vieningos metodikos, kaip geriausia lavinti gabius vaikus, gabių vaikų ugdymo organizavimo darbo grupei teko nemenkas iššūkis, – sakė R. Tijūnaitienė. – Pedagogai ilgai diskutavo, kaip teisingai lavinti gabius vaikus, į ką atkreipti dėmesį, kaip nenuslopinti mokinio entuziazmo.

Mokytojai sutarė, kad sėkmė darbe su gabiais vaikais pasiekiama ne skiriant didesnį užduočių skaičių, o organizuojant kitokį, patrauklesnį mokymąsi. Svarbu užtikrinti, kad ypatingų vaikų gabumai būtų atskleisti ir visapusiškai ugdomi, o ugdymo procesas būtų sistemingas, atsakingai suplanuotas.“

Susitiko su žurnaliste

Mažiausiųjų – 3–4 klasių mokinių grupė išsirinko ambicingą pavadinimą „TAPK – tyrinėk, atrask, pažink, kurk“. Čia su vaikais dirba keturios pradinio ugdymo mokytojos: mokytoja ekspertė Rasa Rugelienė, mokytojos metodininkės Ingrida Šelekienė, Jurgita Vaitiekūnienė ir vyresnioji mokytoja Daiva Selvenienė.

Į vieną iš ugdymo veiklų mokytojai pakvietė naujienų portalo bei laikraščio „Rinkos aikštė“ atstovę žurnalistę Akvilę Kupčinskaitę, kuri vaikams papasakojo, kaip gimsta laikraštis ir koks yra žurnalisto darbas.

Ji mokiniams vaizdžiai papasakojo, kokį kelią įveikia naujiena, kol iš įvykio tampa straipsniu ir atsiduria laikraščio puslapiuose, atskleidė dinamišką bei margą profesinio gyvenimo kasdienybę.

Drąsūs vaikai žurnalistei pažėrė daugybę įvairiausių klausimų. Mokiniams rūpėjo sužinoti, kiek laiko užtrunka parašyti straipsnį, kur spausdinamas laikraštis, iš kur gaunamas popierius ir kiek leidinio numerių pasirodo per metus. Vaikai smalsavo, ar žurnalistai jaučia scenos baimę ir su kokiais pašnekovais bendrauti įdomiausia.

Vaikai laikraščio „Rinkos aikštė“ žurnalistei drąsiai dalijo interviu ir atskleidė savo svajones./Organizatorių nuotr.

Mažųjų interviu

Susitikimo pabaigoje vaikai turėjo galimybę pamatyti, kaip vyksta interviu ir tapti pašnekovais. Keli mokiniai atskleidė, jog į žurnalistų klausimus atsakinėja nebe pirmąsyk.

Mažieji drąsiai pasakojo, kokios užduotys ir veiklos Gabių vaikų ugdymo grupėje jiems labiausiai patinka, kaip sekasi „Ryto“ progimnazijoje ir dalijosi ateities svajonėmis.

Užsiėmimuose dalyvaujantys vaikai išsiskiria įvairiausiais gabumais: žavisi matematika ir galvosūkiais, kryžiažodžiais ir daile, groja pianinu, violončele ar skina medalius sportinių šokių, karatė varžybose, mėgsta kurti, būti scenoje, rūpintis gyvūnais ir gamta.

Mokiniai jau dabar matuojasi svajonių profesijas. Vieni su įkvėpimu kalbėjo apie rizikingą policijos ar netgi „Aro“ pareigūno darbą, pasiaukojantį kario, gydytojo, mokytojo kelią, kiti norėtų pasinerti į meną – dailę, muziką, dainavimą, šokį ar aktorystę. Greta šių planų ne viena mergaitė atskleidė trokštanti tapti kirpėja ir kurti šukuosenas.

Vaikų širdys taip pat pilnos meilės gyvūnams bei mūsų planetai. Komandines užduotis ir matematiką mėgstančios Faustos svajonė bei kasdieniai pomėgiai itin išsiskyrė iš jos bendraamžių. „Norėčiau tapti gamtininke, – tarė mergaitė. – Man labai smagu vaikštinėti laukuose ir stebėti, tyrinėti gamtą.“

4 Komentarai

  • Gryna nesąmonė

  • Bent taip gabius ir mokytis norinčius vaikus bus galima išgelbėti!

  • Taip tik norima apeiti įtraukų ugdymą.

  • Gabūs mokiniai visada buvo nustumti, jų poreikiai nepatenkiti. Gal čia šviesa tunelio gale. Pagarba direktorei.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content