Kalbų mokykloje – svečiai iš trijų užsienio šalių

 Kalbų mokykloje – svečiai iš trijų užsienio šalių

Svečiai iš Latvijos, Suomijos bei tolimosios Islandijos drauge su projekte dalyvaujančia Kėdainių kalbų mokyklos komanda ne tik kaupė žinias, bet ir puikiai leido laiką kultūrinėse veiklose./Kėdainių kalbų mokyklos nuotr.

Visą savaitę Kalbų mokykloje viešėjo būrys svečių iš trijų užsienio valstybių – 21 mokinys ir 6 mokytojai iš Latvijos, Suomijos bei Islandijos. Tai tarptautinio „Nordplus Junior“ projekto „Meilė vandeniui tvyro ore“ komandos. Šiame projekte taip pat dalyvaujanti Kėdainių kalbų mokyklos komanda svečiams parengė įvairių veiklų bei pramogų gausią programą.

Dėmesys vandeniui

Kaip pasakoja Kėdainių kalbų mokyklos projektų vadovė Erika Aleknavičienė, jau trečius metus vykdomo tarptautinio projekto dėmesys fokusuojamas į vieną svarbiausių žmogui gamtinių resursų – vandenį.

„Visos temos, užduotys bei veiklos yra susijusios su vandens tema. Projekto metu kalbame apie vandens tausojimą, ekologiją, švaraus geriamojo vandens naudą žmogaus organizmui ir apskritai – apie vandens reikšmę gamtai, planetos ateičiai.

Bandome su projekto dalyviais ieškoti sprendimų, ką galime padaryti dėl mūsų rytojaus, kad ateityje nepritrūktume švaraus geriamojo vandens“, – pristatė pašnekovė.

Turiningos veiklos

Tarptautinio projekto dalyviai sužinojo ir pamatė, kaip Kėdainių mieste valomos nuotekos./Kėdainių kalbų mokyklos nuotr.

Projekto dalyviai susitiko su Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialiste, kuri papasakojo apie vandens taršos grėsmes, paaiškino, kodėl vanduo toks svarbus žmogaus organizmui ir pateikė formulę, kaip apskaičiuoti kiekvienam individualiai reikiamą per parą išgerti vandens kiekį.

Būrys svečių drauge su Kalbų mokyklos komanda aplankė ir UAB „Kėdainių vandenys“ filialus.

„Sužinojome, kaip Kėdainių gyventojus pasiekia geriamasis vanduo. Nuvykę į nuotekų valymo filialą, pamatėme, kaip vanduo yra valomas, kaip pašalinamos atliekos.

Taigi vaikai susipažino ne tik su teorine medžiaga, bet ir savo akimis pamatė visus procesus, – naudinga išvyka pasidžiaugė E. Aleknavičienė. – Taip pat piešėme įvairius plakatus, ruošėme maketus, supažindinome svečius su kitų užsienio kalbų pagrindais – mokiniai turėjo galimybę išmokti italų kalbos pagrindų ir netgi italų ženklų, kūno kalbos.

Vyko kultūrinės edukacijos, išvykos. Parodėme svečiams mūsų mažą, tačiau įspūdingą senamiestį, lankėmės muziejuje, vaišinomės agurkiniais ledais. Paskutinę viešnagės dieną keliavome į Klaipėdą, aplankėme Jūrų muziejų, delfinariumą, parodėme savo Baltijos jūros pakrantę.“

Dirbdami komandose moksleiviai ruošė kūrybinius maketus bei pristatymus./Kėdainių kalbų mokyklos nuotr.

Įdomi patirtis

Projekte „Meilė vandeniui tvyro ore“ dalyvaujančios Kėdainių kalbų mokyklos mokinės Miglė Mieliauskaitė bei Ūla Vanckavičiūtė atskleidė, jog projekto metu įgytos žinios gerokai praplėtė akiratį.

„Anksčiau švaraus vandens tema ir problemomis ne itin domėjausi, o dalyvaudama projekte atradau daug įdomios informacijos ir supratau, kad vandenį – tokį gyvybei svarbų resursą – mes nepakankamai vertiname“, – kalbėjo Ūla.

Pavasarį projekto dalyviai susitiko Islandijoje. Miglė pasakoja, kad ši kelionė paliko daug įspūdžių.

„Islandijoje lankiausi pirmą kartą. Drauge su projekto dalyviais vykome į muziejus, matėme daug gamtos, rengėme įvairius pristatymus vandens išsaugojimo, tvarumo, ekologijos temomis. Taip pat islandai akcentavo, kad jų šalyje labai švarus gėlas vanduo, – pasidalino Miglė ir atskleidė, kas jai įsiminė labiausiai. – Islandijoje labai draugiški žmonės, o gamta – tiesiog įspūdinga.“

Kėdainių kalbų mokyklos mokinės Miglė Mieliauskaitė (kairėje) ir Ūla Vanckavičiūtė: „Dalyvaudamos projekte ne tik sužinojome daug nauja apie vandenį, bet ir lavinome užsienio kalbos bei bendravimo įgūdžius.“/Akvilės Kupčinskaitės nuotr.

„Šioje šalyje buvo išties nuostabu. Atrodė kaip Marsas – tarsi visai kita planeta“, – nusišypsojo Ūla.

Merginos džiaugiasi dalyvaudamos projekte – tai atvėrė daug galimybių lavinti ne tik užsienio kalbos, tačiau ir bendravimo, darbo komandoje įgūdžius su bičiuliais iš skirtingų užsienio šalių.

„Dalyvauti tokiuose projektuose mokiniams reiškia išlipti iš savo komforto zonos. Tad ne kiekvienas pasiryžta, – pastebi E. Aleknavičienė. – Reikia labai daug pasitikėjimo savimi, nebijoti pakeisti kultūrinę aplinką bei įveikti kalbos barjerą.“

Toliau – į Suomiją

Viešnagė Kėdainiuose – trečiasis projekto dalyvių susitikimas. Pirmasis visų projekto partnerių vizitas buvo į Latviją 2023 m. rugsėjo mėnesį. Šį pavasarį, kaip minėta anksčiau, komandos lankėsi Islandijoje, o kitų metų pradžioje numatytas finalinis projekto vizitas į Suomijos miestą Tamperę.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video