JAV vyksta „bulvyčių fri krizė“, tuo tarpu Lenkijoje – McDonald‘s triumfuoja!

 JAV vyksta „bulvyčių fri krizė“, tuo tarpu Lenkijoje – McDonald‘s triumfuoja!

Nors JAV didžiausias bulvių fri tiekėjas mažina gamybą ir atleidžia darbuotojus dėl sumažėjusios paklausos, Lenkijoje McDonald‘s restoranai džiaugiasi rekordais.

Didžiausia Šiaurės Amerikos bulvyčių fri gamintoja dėl mažėjančios paklausos uždaro gamyklą ir atleidžia darbuotojus, o „McDonald’s“ Lenkijoje kovoja su žaliavų kainų šuoliu. Nepaisant to, užkandinių tinklas praneša apie rekordinį pelną, kurį užtikrina veiksminga kainodara ir pasitikėjimas prekės ženklu.

Prieš kelias dienas žiniasklaidoje pasirodė žinia, kad didžiausia Šiaurės Amerikos bulvyčių fri gamintoja ir pagrindinė „McDonald’s“ tiekėja „Lamb Weston“ uždaro vieną iš savo gamyklų ir atleidžia beveik 400 darbuotojų. Priežastis? Perteklinė gamyba, kai paklausa maža. Pastaraisiais metais kainos restoranuose augo sparčiau nei parduotuvėse, todėl klientai ėmė mažiau lankytis greitojo maisto tinkluose.

Dostawca frytek dla giganta zamyka fabrykę i zwalnia

Kokia padėtis Lenkijoje? „McDonald’s“ taip pat jaučia spaudimą dėl kylančių žaliavų, ypač bulvyčių, kainų. Iš „McDonald’s Poland“ finansinės ataskaitos sužinome, kad 2023 m. įmonė kovojo su gerokai išaugusiomis sąnaudomis.

2023 m. labai padidėjo medžiagų ir pakuočių kainos. Jautienos, paukštienos, bulvių, bandelių, sūrio ir salotų kainos daro didelę įtaką įmonės pelningumui. 2023 m. paukštienos ir sūrio kainos buvo maždaug 8 % didesnės, bandelių – 7 % didesnės, o bulvyčių – net 23 % didesnės, palyginti su vidutinėmis 2022 m. kainomis. Iš viso 2023 m. vidutinis svertinis medžiagų sąnaudų padidėjimas sudarė apie 13 %, nurodė vadovybė.

 Lenkijoje „McDonald’s“ fiksuoja rekordinį pelną

Nepaisant sąnaudų spaudimo, „McDonald’s Poland sp. z o.o.“ grynasis pelnas siekė 444,5 mln. zlotų, t. y. 16 % daugiau nei pernai, dėl labai gerų pardavimų, kuriuos palaikė veiksminga kainų politika ir stipri prekės ženklo pozicija bei pasitikėjimas.

2023 m. pabaigoje Lenkijoje veikė 546 „McDonald’s“ restoranai, iš kurių daugiau kaip 90 % valdė 97 franšizės gavėjai.

Veiklą „McDonald’s“ Lenkijoje pradėjo 1992 m., atidarydama pirmąjį restoraną Varšuvoje.

Neproporcingai didelė infliacija kartu su sveikos mitybos tendencijomis gali būti pavojingas derinys greitojo maisto tinklams ir bulvyčių fri pramonei apskritai.

80 % JAV skrudintų bulvyčių suvartojama greitojo maisto tinkluose.

Didžiausias greitojo maisto tinklas „McDonald’s“ sudaro 13 % visos didžiausio bulvyčių fri gamintojo „Lamb Weston“ produkcijos.

Per pastaruosius 10 metų „McDonald’s“ padidino kainas 100 %, palyginti su 49 % pramonės vidurkiu…

Pirmieji paklausos mažėjimo požymiai jau matomi..

Tai gali tapti rizikingu domino efektu, kuris gali paveikti ne tik konkrečias bendroves, bet ir vieno svarbiausių žemės ūkio produktų – bulvių – augintojus ir tiekimo grandines.

Itin didelė rinkos koncentracija susijusiuose ekonomikos segmentuose gali kelti pavojų visai vertikaliai sričiai.

Šaltinis: Ivo Petroff, International Retail

CNN: amerikiečiai maištauja prieš „McDonald’s“ ir greitojo maisto tinklus. Dėl to kenčia tokie bulvyčių fri tiekėjai kaip „Lamb Weston“

Lamb Weston (LW) akcijos šiemet atpigo 35 %

Didžiausia Šiaurės Amerikoje bulvyčių fri gamintoja „Lamb Weston“, viena pagrindinių tiekėjų greitojo maisto tinklams, restoranams ir maisto prekių parduotuvėms, uždaro gamyklą Vašingtono valstijoje. Praėjusią savaitę bendrovė paskelbė, kad, reaguodama į mažėjančią klientų paklausą, atleis beveik 400 darbuotojų, t. y. 4 % visos darbo jėgos, ir laikinai sumažins gamybos linijas.

Bulvių pasiūla yra perteklinė, o paklausa mažėja. Pastaraisiais metais kainos restoranuose augo sparčiau nei maisto prekių parduotuvėse, todėl klientai atsisakė greito maisto restoranų tinklų.

Pasak Lamb Weston, apie 80 % Jungtinėse Valstijose suvartojamų bulvyčių gaunama iš greitojo maisto restoranų tinklų. Žmonės vis rečiau ruošia gruzdintas bulvytes namuose.

„McDonald’s“, bandydamas privilioti klientus, pradėjo siūlyti 5 dolerių vertės komplektus. Tačiau šie pasiūlymai nepadeda „Lamb Weston“, nes žmonės pasirenka mažesnes bulvyčių porcijas.

„Daugelyje šių reklaminių patiekalų pasiūlymų vartotojai keičia vidutines bulvytes į mažas bulvytes“, – sakė ‚Lamb Weston‘ generalinis direktorius Tom Werner.

„Lamb Weston“ didžiausias klientas „McDonald’s“ sudaro 13 % pardavimų. Kai „McDonald’s“ nesiseka, nesiseka ir „Lamb Weston“.

O „McDonald’s“ patiria sunkumų. Praėjusį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, mažiausiai metus veikiančių JAV restoranų pardavimai sumažėjo 0,7 %, nes tinklą lankė mažiau klientų.

Lamb Weston“ duomenimis, klientų srautas į greitojo maisto tinklus praėjusį ketvirtį sumažėjo 2 %, o ankstesnį ketvirtį – 3 %, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Žiūrėkite, kaip „McDonald’s“ klientai kritikuoja aukštas maisto kainas

Šaltinis: Nathaniel Meyersohn, CNN

Źródło informacji

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video