SPAR, Real, Tesco, Frisco, Stokrotka… Perėmimų banga Lenkijos rinkoje

 SPAR, Real, Tesco, Frisco, Stokrotka… Perėmimų banga Lenkijos rinkoje

SPAR Lenkijoje: ginčas dėl licencijos, Piotro ir Pawelo perėmimas, franšizės gavėjų maištas

2018 metų pradžioje Olandijos tinklo operatoriumi buvo “Bać-Pol” iš Žešuvo. Tačiau platintojas pateko į finansines bėdas. Tada horizonte pasirodė “SPAR GROUP” iš Pietų Afrikos. Paaiškėjo, kad investuotojas gali būti suinteresuotas ir bankrutuojančio Piotr i Paweł perėmimu.

2019 m. vasario mėn. „Spar International“ nutraukė pagrindinę „Spar“ prekės ženklo franšizės sutartį su „Bać-Pol“.

Tada „Spar Polska SA“ įpareigojo teisininkus iškelti bylą prieš subjektus, susijusius su „The SPAR GROUP LTD“, įsikūrusiu Pinetaune (Pietų Afrika), dėl veiksmų, draudžiamų Lenkijoje pagal Kovos su nesąžininga konkurencija įstatymą.

2020 m. vasarį „Spar International“, „Spar Group“ ir „Spar Polska“ pasirašė susitarimą, patvirtinantį, kad „Spar Group“ yra išskirtinis „Spar“ prekės ženklo operatorius Lenkijoje.

Anksčiau, 2019 metų spalio pradžioje, „Spar“ grupė pasirašė susitarimą įsigyti didžiąją „Piotr i Paweł“ tinklo akcijų dalį už simbolinę 1 euro sumą. Mažiau nei po dviejų mėnesių Varšuvoje ji atidarė savo pirmąją “Eurospar” parduotuvę. Viso tinklo prekės ženklo keitimas buvo baigtas 2021 m. spalį. Bendrovė planavo per penkerius metus Lenkijoje sukurti 400 parduotuvių tinklą. Jos statybos pagrindas turėjo būti 66 “Piotr i Paweł” parduotuvės.

Tačiau Lenkijos rinka šiam mažmenininkui pasirodė per sunki. Nusikelti tikslai nepasiekti, nepadėjo bendradarbiavimas su degalinių tinklu „Avia“, kūrusiu būtiniausių prekių parduotuves. Be to, kilo ginčų su franšizės gavėjais – dalis jų “SPAR” nusprendė nutraukti sutartis dėl pirkimo tikslų nepasiekimo. Taigi pirkliai įkūrė įmonę „Chorten Południe“, taip prisijungdami prie Podlasie Chorten Group.

Šiuo metu “SPAR” Lenkijoje turi apie 200 mažmeninės prekybos parduotuvių, tris platinimo centrus ir vieną gamyklą, įskaitant “Kuchnia Polki”. Ar GK specjał atgaivins ženklą? Greitai sužinosime.

Štai kiti įdomūs įsigijimai, įvykę mažmeninės prekybos tinklo rinkoje Lenkijoje:

Nuolaidų tinklą „Plus“ perėmė Jeronimo Martinsas

2007 m. gruodį “Jeronimo Martins”, Portugalijos mažmeninės prekybos milžinė ir tinklo „Biedronka“ savininkas, paskelbė apie „Plus Discount“ tinklo Portugalijoje ir Lenkijoje įsigijimą. Turtą pardavė “Tengelmann Warenhandelsgesellschaft”. Sandorio vertė buvo įvertinta 320 mln.

„Plus Discount Supermercados“ įsigijimas įvyko Portugalijoje per antrinę įmonę „Pingo Doce“, o Lenkijoje – per Jeronimo Martins Dystrybucja. Įsigijimas apėmė visus „Plus“ darbuotojus, o parduotuvės Lenkijoje pakeitė pavadinimą į „Biedronka“.

„Real“ parduotuvės eina į „Auchan“

Pirmasis „Real“ prekybos centras buvo atidarytas Lenkijoje 1997 m. Po 15 metų tinklas buvo parduotas. Sutartis tarp „Auchan Group“ ir „Metro AG Group“, užbaigianti „Real“ parduotuvių integraciją Lenkijoje, buvo pasirašyta 2014 m. vasario 6 d. Jame buvo numatyta sąlyginė 57 „Real“ prekybos centrų Lenkijoje integracija. Sujungus dvi bendroves, „Auchan“ galiausiai turėjo valdyti 78 prekybos centrus Lenkijoje.

2015 m., Konkurencijos ir vartotojų teisių apsaugos tarnybos sprendimu, „Auchan“, perkantis „Real“ tinklą iš „Metro Group“, buvo įpareigotas parduoti 8 prekybos centrus, kad nepažeistų koncentracijos taisyklių. 2015 m. „Rella Investment“ perėmė aštuonių prekybos centrų valdymą Čeladėje, Legnicoje, Valbžyche, Žešuve, Balstogėje, Ščecine, Belsko-Białoje, Elke ir Sosnoviece iš „Auchan“ ir valdo juos su “bi1” prekės ženklu (išskyrus vietą Sosnoviec). Ženklas “b1” priklauso „Schiever Group“ Prancūzijoje, kuri taip pat valdė du „Auchan“ prekybos centrus Lenkijoje ir valdo dalį objektų, kuriuose veikia „Auchan“ prekybos centrai.

“Netto” perka “Tesco”

„Tesco“ tinklo pradžia Lenkijoje siekia 1995 m. Tuo metu vietiniai prekybos centrų tinklai: „Minor“, „Madex“ ir „Savia“ buvo nupirkti už maždaug 54 mln. PLN. Pirmasis “Tesco” prekybos centras buvo atidarytas po trejų metų. 2021 metais jau prastos finansinės būklės Didžiosios Britanijos milžino Lenkijos filialą nupirko nuolaidų tinklo „Netto“ savininkas iš Danijos. Priimta 301 parduotuvė ir du platinimo centrai, o sandorio vertė buvo įvertinta 900 mln. PLN.

Paskutinės parduotuvės su „Tesco“ pavadinimu nustojo veikti 2021 m. spalio 27 d. Po metų, gegužę, tinklo integracija buvo baigta. Beveik 250 parduotuvių pakeitė iškabas. Į šį procesą investuota 750 mln. PLN. Prekybos tinklas “Netto” Lenkijos rinkoje veikia jau 28 metus. Šiuo metu joje yra daugiau nei 660 parduotuvių ir dirba daugiau nei 9 tūkst. žmonių.

Savininko pasikeitimas “Żabkoje”

2017 m. „CVC Capital Partners“ paskelbė, kad per savo fondus iš „Mid Europa Partners“ įsigijo „Żabka Polska“. „Żabka“ pardavimas yra didžiausias sandoris Lenkijos mažmeninės prekybos rinkos istorijoje ir didžiausias išstojimo iš privataus kapitalo fondo Lenkijoje sandoris. „Żabka“ buvo įkurta 1998 m.  „Mid Europa“ portfelyje buvo 6 metus.

Šiandien “Żabka Polska” turi daugiau nei 10 tūkst. parduotuvių, taip pat aktyviai įsigyja. Praėjusiais metais jis baigėsi įsigyjant Rumunijos platintoją “DRIM Daniel Distributie”. Neseniai šioje šalyje atsirado pirmosios parduotuvės su prekės ženklu „Froo“. Anksčiau bendrovė savo portfelį papildė maitinimo įmonėmis “Maczfit” ir “Dietly.pl”.

“Frisco” ir “Arhelan” “Eurocash”

2019 metais du “MCI” fondai pasirašė sutartis, pagal kurias iki 2020 metų birželio pabaigos iš viso parduos 55,59% savo akcijų “Frisco.pl” akcijų “Eurocash”. Bendra suma – 128,63 mln. PLN. „Eurocash“ yra parduotuvės akcininkas nuo 2014 m. „Frisco SA“ valdo internetinį prekybos centrą “frisco.pl” ir yra vienas ilgiausiai veikiančių internetinių prekybos centrų, užimantis didžiausias Lenkijos elektroninių maisto prekių rinkos dalis.

2021 m. spalį „Eurocash“ gavo besąlygišką Konkurencijos ir vartotojų apsaugos tarnybos sutikimą vykdyti koncentraciją, kai „Eurocash“ perima „Arhelan“ kontrolę. Tai įvyko užbaigus “Arhelan” vidinio tinklo restruktūrizavimo procesą, kuris apėmė: “Arhelan” teisinės formos pertvarkymą į ribotos atsakomybės bendrovę; jos nekilnojamojo turto perleidimas atskiram subjektui ir “Arhelan” akcijų perleidimas vieninteliam akcininkui, o tai yra viena iš išankstinių sandorio sąlygų, kai “Eurocash” įsigijo 49 % “Arhelan” akcijų (ir galiausiai 50 % akcijų) ir „Arhelan“ bendradarbiavimas su „Eurocash“ grupe, įskaitant „Arhelan“ ir „Eurocash Franczyza“ franšizės sutartį.

Sutartis taip pat apibrėžė “Arhelan” ir “Eurocash” grupės bendradarbiavimo principus, įskaitant tikslinę “Arhelan” veiklą “Delikatesy Centrum” tinklo franšizės struktūrose su “Polskie Sklepy” “Arhelan” ir “Delikatesy Centrum” logotipais.

“Topaz” perka “Eden” prekybos tinklo akcijas

2015 metais PHU “Topaz” įsigijo 100 proc. akcijų „SH Eden“, kuri tuo metu valdė per 930 franšizės parduotuvių.

Kaip žadėjo “Topaz”, “Eden” parduotuvės vis dar veikia po jų reklama.

Remiantis svetainėje esančia informacija, ji turi maždaug 950 filialų.

Lietuviai perima “Stokrotkos” prekybos centrus

2017 metų pabaigoje „Stokrotkos“ tinklo savininkas „Emperia Holding“ pasirašė investicijų sutartį su „Maxima grupe“. Lietuvos įmonė paskelbė norinti perimti visas įmonės akcijas ir investuoti į Lenkijos prekybos tinklo plėtrą. Ji pasiūlė 100 PLN už akciją, t. y. 1,2 mlrd. PLN visai bendrovei. „Maxima Grupė“ Lenkijoje veikia nuo 2012 m. per 30 „Aldik“ prekybos centrų tinklą. 2018 metų pabaigoje „Aldik“ tinklas buvo integruotas ir filialai pakeitė pavadinimą į „Stokrotka“.

Naujasis savininkas daugiausia dėmesio skyrė organinei plėtrai ir įsigijimams: 2021 metais “Stokrotka” pasirašė sutartį perimti 9 maisto prekių parduotuves iš netoli Varšuvos veikiančios PPHU „JRTWM – Krawczyk“, o po metų – 14 Mazovijos vaivadijoje veikiančių maisto prekių parduotuvių. . Šiandien tinkle yra daugiau nei 900 parduotuvių ir prekiaujama internetu.

Nelaimingas „Małpki Express“ perėmimas

2015 m. gegužės 8 d. Amerikos fondas „Forteam“ iš “Czerwona Torebka” nupirko 100% „Małpka SA“ akcijų už siaubingą 362,3 mln. PLN sumą, o tai reiškia, kad 1 iš 300 tinklo vietų pirkimo kaina sutampa. agentūros formulę, buvo maždaug 1,2 mln. PLN. Atsiskaitydama už sandorį, „Forteam“ pardavė savo „Czerwona Torebka“ akcijų paketą (16,18 proc.). Pačiame susitarime nurodoma, kad šalys žino, jog norint pasiekti šios įmonės lūžio tašką, reikalingas tolesnis didelis finansavimas. Tačiau situacija pribloškė naująjį investuotoją, o ginčas tarp ženklo pardavėjo ir pirkėjo tęsiasi iki šiol.

Jis susijęs su tinklo pardavimo garantijos sutartimi ir šiuo metu yra 100 mln. Mariusz Świtalski pateikė rašytinį pareiškimą, kad jis asmeniškai turi šiai sutarčiai įvykdyti reikalingą turtą. Tačiau kai 2018 m. „Forteam“ bandė parduoti „Małpka Express“, ji negalėjo gauti kainos, lygios arba didesnės už minimalią pardavimo kainą, nepaisant to, kad dalyvavo investicinis bankas, kuris vykdė pardavimo procesą. Mariusz Świtalski taip pat nepasinaudojo pirmojo pasiūlymo teise ir nepirko “Małpkos” už garantuotą kainą.

2023 metų kovo pabaigoje teismas „Forteam“ ieškinius atmetė. 2023 metų lapkritį Poznanės teismui buvo pateiktas “Forteam Investesment” atstovų apeliacinis skundas, taip pat Mariusz Świtalski ir “Sowiniec Group” atstovų atsiliepimas į apeliacinį skundą. Nėra jokių požymių, kad ši byla greitai baigsis.

Naujienų šaltinis

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video