Mokyklas ir mokytojus būtina išlaisvinti nuo nereikalingų darbų
habil. dr. prof. Vilija Targamadzė
Kas jau kas, o biurokratai, ko gero, nepajudinami. Jų dėka mokyklose stiprėja eutrofikacija. Būtina išlaisvinti mokyklas ir mokytojus nuo nereikšmingų darbų. Jų misija nėra aptarnauti biurokratus. Turi būti atvirkščiai. O Vyriausybė privalo dirbti racionaliai ir skubiai. Deja…
Mokyklų vadovų asociacijos ir jų profsąjunga neapsikentę kreipėsi į Švietimo mokslo ir sporto ministeriją (ŠMSM). Buvo sudaryta darbo grupė prie Vyriausybės, bet jau daugiau nei metai, o rezultato dar nėra.
Sausio mėnesį Seimo Švietimo komitete grupės vadovė premjerės patarėja pristatė tarpinę ataskaitą – grupė iš vienos pumpuravosi į penkias (pagal dokumentų specifiką), bet jokių apčiuopiamų rezultatų ir vėl nėra.
O juk tikrai nėra taip sudėtinga peržvelgti, įvertinti privalomus nurodymus vertingumo ir naudingumo požiūriu. Aišku, tam reikia ne tik kompetencijos, bet ir mokyklinio gyvenimo supratimo.
Po vadovų kreipimosi išnagrinėjau nemažą dalį mokykloms primetamų pildyti dokumentų. Ir kas tik jiems jų nesiunčia – ŠMSM, Nacionalinė Švietimo agentūra, Finansų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, savivaldybės ir dar, ir dar…
Tikrai nemaža dalis jų yra pertekliniai ir kai kurie net nedera su mokyklos paskirtimi.
Nepasitikima mokyklomis, jų vadovais ir mokytojais, švietimo pagalbos specialistais.
Dar daugiau – Vyriausybė (kartu ir ŠMSM su pavaldžiomis institucijomis), savivaldybė turi krauti ant jų pečių biurokratinę naštą. KONTROLIUOTI IR DAR KARTĄ KONTROLIUOTI. Toks keistas mąstymas.
Pamirštama – kūrybinių galių dusinimas neišlaisvina, o ir mokytojas nėra vergas.
Išvada aiški – perteklinė biurokratinė našta ne tik atitraukia mokyklų vadovus, mokytojus, švietimo pagalbos specialistus nuo pagrindinio darbo, bet ir dusina mokyklas. Vyksta demotyvacija.
Ir taip norima pritraukti mokytojus, švietimo pagalbos specialistus į mokyklas?
Tai kodėl reikia krauti ir krauti visokius klausimynus, formas, rengti jų pildymui metodikas, etc.? O kad atitraukiama nuo mokyklos misijos ir mokytojų paskirties, nesvarbu. Netgi „pamirštama“, kad mokykloje nėra tam darbui skirtų žmonių.
Kodėl nedūsta privačios mokyklos? Joms nėra užkrauta tokios didelės naštos. Sudarytos išskirtinės sąlygos.
O valstybinėms – eutrofikacija (kilo iš graikų kalbos žodžio, reiškiančio „gerai pamaitintas, išpuoselėtas“). Tai pelkėjimas, kurio pasekmė yra neišvengiamas deguonies trūkumas ir dusimas.
1 Komentaras
Šimonytė, pagal įgytą naują vyriausybinės asenizatorės titulą,matyt tą savo moteriškos lyties patarėją pakeis šurajevu,kuris savo pavyzdžiu gyvai demonstruos lytinių organų čiulpimo versijas su perspektyva ir toliau kelt tokios kultūros edukacijos lygį.