5 patarimai, kaip lengviau pasirūpinti buhalterine apskaita

Buhalterinė apskaita – svarbi kiekvieno verslo dalis, tačiau ji tikrai gali sukelti nemenką galvos skausmą vadovui. Daugybė reikalavimų ir terminų reikalauja daugybės laiko, o pastaruoju metu priimti pakeitimai verčia apskaitai skirti dar daugiau dėmesio. Šiame straipsnyje dalinamės keliais paprastais patarimais, kurie leis pamiršti apie vargus dėl apskaitos ir sumažinti jai reikalingus laiko bei finansinius išteklius.
1. Sudarykite buhalterinės apskaitos paslaugų sutartį
Norint išvengti vargo ir streso dėl apskaitos, vienas geriausių sprendimų yra sutarties su patikima buhalterine įmone sudarymas. Profesionali komanda pasirūpins jūsų įmonės buhalterine apskaita ir jums, kaip vadovui, nereikės dėl to sukti galvos. Be to, tai daugeliu atvejų yra gerokai pigesnė alternatyva nei buhalterio samdymas, tad dar ir sutaupysite.
2. Apskaitos programų naudojimas
Mažos įmonės apskaitos tvarkymui vis dar naudoja skaičiuoklės lenteles, tačiau tai yra labai neefektyvu. Investuoti į apskaitos programos licenciją išties verta, nes taip buhalterine apskaita bus galima ne tik greičiau pasirūpinti, bet ir sumažinti klaidų riziką. Jei turite MB ir apskaita rūpinatės savarankiškai, programa gerokai sumažinti laiko kaštus. O samdančioms buhalterį įmonėms programa gali padėti sumažinti darbo krūvį, tad pakaks ir dalinio etato. Tai galimybė sutaupyti.
3. Visada palaikykite tvarką
Buhalterinė apskaita ir tvarka yra labai glaudžiai susiję. Ir priešingai, netvarka yra didžiausias apskaitos priešas, tad visus dokumentus laikykite tvarkingai: popierinius segtuvuose ir aplankuose, elektroninius – atitinkamuose kataloguose. Buhalterinius dokumentus reikėtų archyvuoti taip, kad jie būtų greitai pasiekiami ir lengvai surandami. Tai leis sumažinti apskaitai reikalingus laiko kaštus ir klaidų riziką. Be to, prireikus visada bus galima lengvai pasiekti dokumentus ar panaudoti juose esančius duomenis ataskaitoms paruošti.
4. Atidžiai stebėkite pinigų srautus
Smulkioms įmonėms buhalterinė apskaita gali sudaryti nemenką finansinę naštą, todėl reikia atidžiai įvertinti visus aspektus. Dažniausiai labiau apsimoka samdyti apskaitos įmonę, tačiau jums taip pat reikės pasirinkti apmokestinimo būdą. Paprastai apskaitos įmonės siūlo fiksuotos kainos planus arba galimybę mokėti už paslaugas pagal darbų kiekį, kuris dažniausiai vertinamas dokumentų skaičiumi. Tinkamesnės paslaugų apmokestinimo alternatyvos pasirinkimas gali padėti nemažai sutaupyti.
5. Neapleiskite buhalterinės apskaitos
Net jei jūsų įmonei pagal veiklos formą nėra numatyta reikalavimo buhalterine apskaita rūpintis kiekvieną mėnesį, geriausia vis tiek tai daryti. Apleistos buhalterinės apskaitos tvarkymas kainuos brangiai, be to, gali kilti problemų dėl pasimetusių dokumentų, duomenų ar kitos informacijos trūkumo. Taip pat negalima praleisti ir svarbių terminų, nes jų nesilaikymas gali užtraukti tam tikras sankcijas arba užkirsti kelią pasinaudoti lengvatomis. Jei buhalterine apskaita savo įmonėje rūpinsitės nuolat, išvengsite streso, kai reikia skubiai pateikti dokumentus.