Idiotas už vairo – dvigubas idiotas

 Idiotas už vairo – dvigubas idiotas

Naudodamasi proga, kad jokia krikščioniška šventė neįpareigoja manęs rašyti vien tik gražius dalykus, grįžtu prie žmonų skirstymo – šį kartą apie vairuotojus. Šiltasis metų laikas patrauklus tuo, kad dienos šviesios, matomumas geras, kelias neslidus. O ir saulei maloniai šildant norisi kažkur išvažiuoti, pakeliauti – keturiais arba dviem ratais.

Ir štai aptarsiu labai aktualią temą – idiotus vairuotojus. Rašau kursyvu, kad žmonės, nežinantys, kad lietuvių kalboje žodžiai turi daugiau negu vieną prasmę, neįsižeistų.

Kas yra idiotas vairuotojas?

Sėdėsena: įkritęs į savo automobilio sėdynę tiek, kad vos pakaušis kyšo pro langą. Esant reikalui pakelia smakrą, kad nužvelgtų, kas darosi kelyje. Iš esmės vairuodamas naudojasi viena ranka, kurią baisiai kietai užsimeta ant vairo. Tokį vairavimo modelį pasiskolinęs iš pačių kiečiausių holivudinių filmų, kur blogiukai vairuoja nerealiai prabangias mašinas. Saugos diržo neprisisegęs, nes yra girdėjęs, kad šis tik pablogina situaciją avarijos metu.

Startas: toks vairuotojas prieš pajudėdamas dar gerai pagazuoja – virsta dūmai, o atleidus sankabą padangos svyla. Gražu. O jei dar duslintuvas prakiuręs – koks garsas! Visos moterys po kojomis krenta.

Įtaisų naudojimas: idiotas vairuotojas nežino, kad automobilyje yra posūkio svirtis. Legenda byloja, kad kai kuriuose naglesniuose automobiliuose tokio dalyko apskritai nėra. Taip pat neretai tokio vairuotojo automobilyje nėra trumpųjų šviesų, tik priešrūkinės ir ilgosios. Priešrūkinės tinkamos naudoti dienos metu, o ilgosios – vakare. Ilgąsias dar galima panaudoti pamačius pakrūmėj tykančius policininkus – pamirksėti kelio broliams, kad neužkibtų.

Vienas svarbiausių įtaisų tokio vairuotojo automobilyje – garso aparatūra. Svarbu, kad rusiškas popsas šniokštų net pro uždarytus langus.

Greitis: greitis, kaip toje dainoje, turi būti velniškas. Reikia greitai pajudėti, greitai stabdyti, greitai atlikinėti manevrus. Kitaip pasirodysi, kaip koks netikęs mokinukas, pirmą kartą mamos mašiną vairuodamas. O jei spaudi gazą iki dugno, įrodai visiems, kad esi žiauriai kietas vairuotojas, nes norint greičio pedalą iki dugno paspausti reikia tikro talento.

Prieš atliekant staigų manevrą toks vairuotojas laiko apsidairymui negaišta. Negaišta laiko ir posūkio parodymui – jei koks iš paskos besivelkantis žmogelis nemato, kad kietas vairuotojas prieš jį – jo bėdos.

Be greičio viršijimo labai svarbu yra įrodyti kitiems, kad greitis, kuriuo jie važiuoja – gerokai per mažas, o tiksliau sakant apskritai kitų žmonių nervus ir laiką ėdantis. Todėl reikia panaudoti auklėjamųjų veiksmų paketą: priartėti prie pat važiuojančiojo nugaros, atkakliai sukinėti vairą, bandant parodyti, kaip skubi, mirksėti ilgosiomis šviesomis, nepamirštant gausiai naudoti garso signalą. Dar patartina grūmoti, garsiai keiktis, o kai vargšelis lėtai važiuojantis pagaliau susipranta pasitraukti – aplenkiant jį dar mesti niekinantį žvilgsnį ir parodyti trijų pirštų kombinaciją. Na o kaip gi kitaip tie žmonės vairuoti išmoks?

KET išmanymas: eismo taisykles mokosi ir jų paiso tik tie, kas svarbesnių darbų gyvenime neturi. Vairuoti išmokti tik vairuodamas gali, o čia tos KET taisyklės tik trukdo. Todėl jeigu iš juostos, iš kurios važiuoti galima tik į dešinę, pajudi tiesiai, geriausia imtis puolimo taktikos, ir pravažiuojant piktai nužiūrėti visus kitus vairuotojus.

Auksinės taisyklės – elgtis kelyje remiantis savitarpio pagarba – geriau iš viso nežinoti. Kai nėra ką gerbti kelyje, tokia taisykle ir nesivadovauji. T. y. nežiūri aplink, neužleidi visą amžinybę laukiančio automobilio, nepraleidi viešojo transporto, kurį praleisti, tarp kitko, mieste yra privalu. Nerodai posūkių, užkišinėja kokiam lėtesniam vairuotojui. O jei pamatai šviežią vairuotoją su klevo lapu – būtinai reikia kuo mandriau jį aplenkti ir staigiai kirsti per stabdžius – tegul mokosi viščiukas, kokios karo kelyje taisyklės.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video