NAUJIENOS

Visos kategorijos
Per šių metų pirmuosius tris mėnesius palyginti su praėjusiu laikotarpiu beveik 14 procentų padaugėjo kreipimųsi į  Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.   / Algimanto Barzdžiaus nuotr.

Lietuvos vartotojai tampa reiklesni prekių ir paslaugų kokybei

www.rinkosaikste.lt - 14:06 Gegužės 14d. 2019

Vartotojai vis aktyviau domisi savo teisėmis ir dažniau konsultuojasi su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT). Tokios tendencijos išaiškėja, analizuojant užklausų statistiką.

Vien per šių metų pirmuosius tris mėnesius palyginti su praėjusiu laikotarpiu beveik 14 procentų padaugėjo kreipimųsi į šią tarnybą, kuri vartotojams ir verslininkams suteikė apie 5,5 tūkst. konsultacijų. Toms sritims, kuriose vartotojams kilo daugiausiai klausimų ir problemų, tarnyba ateityje skirs didesnį dėmesį.

„Džiugina tai, kad didėja Lietuvos žmonių teisinis išprusimas, jie aktyviai domisi ir gina savo teises, – pažymi teisingumo ministras Elvinas Jankevičius. – Vartotojų reiklumas prekių ir paslaugų kokybei padeda stabdyti galimus gamintojų ar paslaugų tiekėjų piktnaudžiavimus, ugdo vartojimo kultūrą, skatina visuomenės teisinio švietimo plėtrą“.

Pirmame šių metų ketvirtyje vartotojai rečiau teikė prašymus išspręsti su verslininkais kilusius ginčus, jiems labiau rūpėjo gauti konsultaciją ar informaciją jiems rūpimais klausimais. Palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu išnagrinėtų ginčų skaičius sumažėjo 11 proc. Daugiau nei pusė vartojimo ginčų buvo išspręsti taikiai, apie 20 proc. reikalavimų buvo patenkinti arba patenkinti iš dalies, dar 20 proc. atvejų skundai buvo atmesti, kaip nepagrįsti.

Džiugina tai, kad didėja Lietuvos žmonių teisinis išprusimas, jie aktyviai domisi ir gina savo teises. E. Jankevičius

Daugiau kaip trečdalį išnagrinėtų vartojimo ginčų sudarė pretenzijos dėl avalynės, drabužių kokybės. Prekyboje internetu vartotojams dažniausiai rūpesčių kėlė sutartu laiku nepristatomos prekės, nevykdymas įsipareigojimas grąžinti sumokėtus pinigus, priskaičiuotos nenumatytos išlaidos ir kt.

Tarnybos direktorės Neringos Ulbaitės teigimu, reaguojant į daugybinius skundus dėl prastos avalynės kokybės, buvo surengti susitikimai su prekybininkais ir kartu ieškoma būdų, kaip rasti taikius sprendimus, kad vartotojams nereikėtų kreiptis į tarnybą.

Paslaugų srityje daugiausiai nusiskundimų gauta dėl neįvykusių ar nekokybiškai suorganizuotų renginių, kelionių organizatorių, skrydžių bendrovių veiksmų, teikiant galimai klaidinančią informaciją apie kelionių sąlygas, nemažai vartotojų nusiskundimų sulaukta ir dėl prastos statybos darbų kokybės.

Užklausų statistikos analizė parodė, kad vartotojai atidžiai vertino prekybos centrų nurodomas kainas bei taikomas akcijas ir nurodydavo galimo klaidinimo atvejus. Pastebėta, kad po VVTAT rekomendacijų bei įmonėms taikytų poveikio priemonių tokio pobūdžio vartotojų pranešimų mažėja.

0 Skaityti komentarus / komentuoti

Komentuoti

Naujienų portalo www.rinkosaikste.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau rodo komentaro autoriaus IP adresą ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus redakcija.ra@gmail.com. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn. Skelbdami savo nuomonę, jūs sutinkate su taisyklėmis.
Griežtai draudžiama www.rinkosaikste.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.rinkosaikste.lt kaip šaltinį.

SKELBIMAI

touched by digitouch!