NAUJIENOS

Visos kategorijos
Penktadienio popietę į Nevėžio upę ties pėsčiųjų tiltu nuleista vytinė pavadinimu „Vėtra“ .  / Algimanto Barzdžaus nuotr.

Į Nevėžį nuleistas laivas dar neplauks

www.rinkosaikste.lt ir Kėdainių rajono savivaldybės inf. - 14:40 Gegužės 24d. 2019

Penktadienio popietę į Nevėžio upę ties pėsčiųjų tiltu nuleista kėdainiečio Dariaus Petkevičiaus statyta vytinė. Naujas laivas pavadinimu „Vėtra“ pagamintas nepriekaištingai, tačiau juo plaukti Nevėžio upe kol kas nėra galimybės, kadangi dar yra neišspręstų problemų – buriniam laivui plaukioti jokioje upėje nėra pakankamai vietos. Tai įmanoma daryti tik mariose, kai moki valdyti burę ir yra tinkamas vėjas.

Su Kėdainių rajono savivaldybės vadovais ir LR Seimo nariu Dariumi Kaminsku greta laivo įsiamžino ir mūsų krašte šiandien viešintis LR Ekonomikos ir inovacijų ministerijos ministras Virginijus Sinkevičius.Vandens kelio nėra

Norint plaukti Nevėžio upe dabartiniam laivui reikalingas elektrinis arba benzininis prikabinamas variklis. Tačiau ne tik tai. Svarbiausia – vandens kelias. Nuo Nevėžio žiočių į Nemuną iki slenksčio prie Skongalio gatvės 57 km ilgio laivybos kelias yra. O toje vietoje kur yra prieplauka – laivyba šiuo metu draudžiama. Norint pasiplaukioti, reikėtų papildomų 3 km iki geležinkelio tilto. Tad tuo dabar rūpinamasi VĮ Vidaus vandens kelių direkcijoje. Laivas, kuriuo jau būtų galima plaukioti, taip pat turi būti užregistruotas.

Plaukti negali

Laivą plukdyti gali tik kapitonas, turintis laivavedžio pažymėjimą. Tačiau kol nėra vandens kelio, plaukti laivu nebus galima net jį nuleidus ir įsigijus variklį bei suradus tinkamos kvalifikacijos kapitoną. Laivas tegali puošti krantą.

Vytinės statybos išlaidos yra vos daugiau kaip 12 tūkst. Eur.

Į laivą tilps iki 12 žmonių. Vytinės ilgis 12,70 m ir 2,85 plotis. Laivui sunaudota beveik 10 kubų pušų medienos. Pušis naudojama dėl to, kad tai lengva mediena. Net 40 litrų pušies deguto – dervos iš Suomijos – buvo sunaudota impregnuoti medinėms laivo lentoms. Kadangi degutas yra tirštas kaip medus, jį reikia skiesti. Tam buvo naudojama dar beveik tiek pat linų aliejaus. Derva ir linų aliejus nuo seno naudojamos medžiagos laivų statyboje. Pakulos, kurių prireikė 10 kilogramų, naudojamos kaip sandariklis. Dar buvo sunaudota apie 60 kg didžiųjų vinių.

48 Skaityti komentarus / komentuoti

Komentuoti

Naujienų portalo www.rinkosaikste.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau rodo komentaro autoriaus IP adresą ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus redakcija.ra@gmail.com. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn. Skelbdami savo nuomonę, jūs sutinkate su taisyklėmis.
Griežtai draudžiama www.rinkosaikste.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.rinkosaikste.lt kaip šaltinį.

SKELBIMAI

touched by digitouch!