GYVENIMAS MARGAS

Visos kategorijos

Sportas – kančia? Jį pakeisti galite maloniomis alternatyvomis

rinkosaikste.lt - 10:32 Balandžio 25d. 2018

Vedžiojant šunį galima nueiti net 5000 žingsnių, o tiek pat laiko siurbiant kambarius sudeginti beveik 100 kalorijų. Skamba neblogai, tačiau ar to pakanka ir mankštą galima pamiršti?

Anot sporto medicinos gydytojo Kęstučio Linkaus, mankštos visiškai atsisakyti nereikia, nes ji turi savo paskirtį. Mankštos metu stiprinamos tam tikros raumenų dalys, atliekant jėgos pratimus stiprėja silpnieji raumenys, o, tarkime, kenčiant nugaros skausmus, tai gali būti ir gydymo priemonė. Tačiau bet koks fizinis aktyvumas yra naudingas, o kai kuri veikla gali būti puiki alternatyva neturintiems laiko apsilankyti sporto salėje.

„Fizinis aktyvumas gali būti kelių rūšių: tai namų ruoša ir kiti darbai, rekreacija – važinėjimas dviračiu, žaidimai, žygiai, kasdienis keliavimas – jei į darbą važiuojama dviračiu, paspirtuku ar einama pėsčiomis ir, žinoma, struktūruota fizinė veikla – treniruotės, varžybos. Tai keturi pagrindiniai banginiai, turintys savo privalumų ir funkcijų“, – sako K. Linkus.

Įdomu tai, kad, pasak gydytojo, spontaninis aktyvumas yra naudingesnis už suplanuotą. „Jei žmogus valandą per dieną aktyviai sportuoja, o kitas 23 valandas laiką leidžia pasyviai, organizmui tai nebus naudinga. Reikia visą dieną būti aktyviam – palipti laiptais, atsistoti nuo kėdės ir pajudėti. Pagrindinis tikslas yra mažinti pasyvaus laiko trukmę“, – pažymi specialistas.

Aukso viduriukas visiems – ėjimas

Gydytojo teigimu, intensyvus fizinis aktyvumas kasdien turėtų trukti mažiausiai 20-30 minučių. Į jį neįskaitoma namų ruoša ar kitoks lengvas judėjimas. Tai gali būti bėgimas ar spartus ėjimas, treniruotė.

„Bėgimas kai kuriems gali būti per intensyvi ar net žalojanti veikla, jei organizmas neparuoštas. Laikausi principo, kad geriau mažiau nei perspausti. Geriausia yra profilaktika, todėl ėjimas visiems žmonėms yra idealus. Ypač pagyvenusiems jis yra pats geriausias vaistas nuo lėtinių ligų, nerimo, nemigos“, – mano K. Linkus, kuris į tokius renginius kaip ėjimo varžybos ragina įtraukti kuo daugiau senjorų.

Tuo tarpu tiems, kurie mankštintis, sportuoti vengia ar sako neturintys laiko, sporto medicinos gydytojas K. Linkus taip pat turi patarimą.

„Atraskite mėgstamą veiklą. Galbūt mėgstate šokti, eiti į žygius ar keliauti? Net jei yra sveikatos problemų, trūksta jėgų, fizinį aktyvumą reikėtų priimti kaip vaistą. Tai yra tam tikra terapija, gydymas, kuris naudingas visam organizmui ir gali duoti didelį pokytį bendrai savijautai. Vieni prieš miegą išgeria tabletę, o jūs vietoje to eikite pasivaikščioti“, – pataria gydytojas.

0 Skaityti komentarus / komentuoti

Komentuoti

Naujienų portalo www.rinkosaikste.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus redakcija.ra@gmail.com Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn
Griežtai draudžiama www.rinkosaikste.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.rinkosaikste.lt kaip šaltinį.

SKELBIMAI

touched by digitouch!