GYVENIMAS MARGAS

Visos kategorijos
Tarptautinėje keliaujančioje tekstilės meno parodoje „Azija–Europa IV“, Janinos Monkutės-Marks muziejaus-galerijos kuratorė, tekstilininkė A. Fedaravičiūtė-Jasiūnė pristatė savo magistro diplominį darbą „Penicillium digitatum“, sukurtą 2017 metais.  / Džestinos Borodinaitės nuotr.

Daug įvairių tekstilės technikų – vienoje vietoje (FOTOGALERIJA)

Džestina BORODINAITĖ - 13:20 Spalio 06d. 2020

Įpusėjęs ruduo į Janinos Monkutės-Marks muziejaus-galerijos erdves atnešė ketvirtąją  tarptautinę keliaujančią tekstilės meno parodą „Azija–Europa IV“, spėjusią pabuvoti Tournai gobelenų muziejuje Belgijoje, Vokietijos tekstilės muziejuje Krefelde ir Droninglundo meno centre Danijoje.

Dalyvauja 36 menininkai

„Azija–Europa IV“ ekspozicijoje dalyvauja 36 autoriai. 18 jų – iš Azijos (Japonija, Pietų Korėja ir Kinija), kita pusė menininkų – Europos šalių kūrėjai (Belgija, Vokietija, Danija, Prancūzija, Lenkija, Vengrija, Ispanija, Liuksemburgas, Slovakija, Suomija, Latvija, Lietuva, Švedija, Šveicarija ir Italija).

„Parodos kuratorė Marika Szaraz, atrinkdama kūrinius ekspozicijai, didelį dėmesį skyrė menininkų darbų meistriškumui, panaudotoms tekstilės technikoms, ieškojo darbuose šiuolaikiškumo ir unikalumo.

Anot jos, pagrindinė parodos koncepcija – atskleisti Europos ir Azijos tekstilės menininkų skirtingumą, turtingą bei kūrybingą vaizduotę per jų specifinių kultūrų prizmę.

O Azijos menininkų tradicijos labai skiriasi nuo vakarietiškų, kaip ir pastarosios nuo rytietiškų“, – parodos esmę pristato J. Monkutės-Marks muziejaus-galerijos kuratorė Asta Fedaravičiūtė-Jasiūnė.

Originalumas ir unikalumas

Ekspozicija parodos lankytojams suteikia galimybę pamatyti daug įvairių tekstilės technikų, susipažinti su medžiagomis, kurias pasitelkiant tokios technikos yra išpildomos, atrasti daugybę unikalių, originalių ir novatoriškų požiūrių, kurie kone kiekvieną meno mylėtoją gali nustebinti.

„Kiekvienas menininkas, kurdamas darbą, pasitelkia savo fantaziją ir kūrybiškumą. Norėdami išreikšti save, vieni panaudojo pynimą, rišimą, mezgimą ar audimą, kiti atrado unikalias, autorines technikas, vieni autoriai dirbo su popieriumi, siūlais, įvairiais pluoštais, kiti naudojo netradicines medžiagas: duonos riekes, kiaulių žarnas, įvairių formų plastiko ir metalo ar kitokias detales.

Dalis autorių kurtų kūrinių skirti specialiai šiai parodai, kitų – anksčiau sukurti darbai, tačiau, nepisant to, kiekvienas jų puikiai papildo vienas kitą ir padeda sukurti harmoningą dermę“, – užtikrina A. Fedaravičiūtė-Jasiūnė.

Lydi sėkmė

Visos keturios „Azija–Europa“ ekspozicijos buvo sėkmingos, mano A. Fedaravičiūtė-Jasiūnė. „Tai rodo tarptautinės parodos dalyvių domėjimasis, kada vyks kita ekspozicija“, –ilgalaikiu projekto sėkmingumu bei neblėstančiu kūrėjų susidomėjimu pasidžiaugia kuratorė.

Tęsia pradėtą darbą

Dabartinė tarptautinės keliaujančios tekstilės meno parodų „Azija-Europa“ kuratorė M. Szaraz sutiko išsaugoti pirmų dviejų parodų kuratorės Erny Piret pradėtą darbą ir sėkmingai jį tęsią iki šių dienų.

Primoji paroda – Kaune

Pirmoji „Azija-Europa“ tekstilės meno paroda buvo suorganizuota 2009 metais ir pristatyta Kaune.

„Pastebėję ekspozicijos unikalumą, kiek įmanydami stengėmės tą parodą pristatyti ir Kėdainių miestui.

Deja, tąkart kėdainiečiams pavyko parodyti tik pusę menininkų darbų, tačiau džiaugiamės, jog pirmoji pažintis su japonų menininkų kūrybą padėjo užmegzti gražią draugystę ir su pačia Kakuko Ishii, kuri tuo metu buvo atsakinga už japonų autorių atranką „Azija–Europa“ ekspozicijai.

Kai buvo organizuojama „Azija–Europa II“, tąkart mūsų muziejaus-galerijos erdvėse nugulė nebe dalis, o visa parodos ekspozicija. Vėliau džiaugėmės ir trečiąja tarptautine keliaujančia paroda.

O dabar muziejuje galerijoje – jau ir „Azija–Europa IV“, pristatoma tik Kėdainiuose. Po ekspozicijos pristatymo čia menininkų kūriniai grįš pas jų autorius“, – pasakoja A. Fedaravičiūtė-Jasiūnė.

„Penicillium digitatum“

Tekstilės menui neabejinga A. Fedaravičiūtė-Jasiūnė labai džiaugiasi, jog ši paroda ir ją pačią paskatino nesėdėti sudėjus rankų.

Kuratorė patenkinta, kad jau antrą kartą yra kviečiama dalyvauti šioje neeilinėje, aukšto lygio parodoje.

Ekspozicijoje A. Fedaravičiūtė-Jasiūnė pristato savo magistro diplominį darbą „Penicillium digitatum“, sukurtą 2017 metais.

Pavaizdavo pelėsį

„Džiaugiuosi, kad kuratorė pastebėjo mano kūrybą. E. Piret dėka savo darbą pristačiau parodoje „Azija–Europą II“, Marika Szaraz ekspozicijai taip pat atrinko mano darbą.

Jame vaizduojamas ant gendančių apelsinų augantis pelėsinis grybas, kurį su mikroskopo pagalba išdidinus 23 tūkstančius kartų atsiveria nuostabus melsvą gėlę primenantis ornamentas.

Panaudojant šiuolaikišką techniką ir pateikus gautą rezultatą kitame amplua, tikriausiai kiekvienam neigiamas asociacijas sukeliantis pelėsinis grybas tampa estetiškai graži, išraiškinga detalė“, – savo eksponuojamą darbą pristatė kūrėja.

„Lengvos baimės“

Kompiuterinio siuvinėjimo technika atliktam darbui menininkė naudojo DMC medžiagą, mašininio siuvinėjimo siūlus, floresuojančius, kitaip sakant, tamsoje šviečiančius, siūlus bei plastiką.

Lina Ringelienė tarptautinėje tekstilės meno parodoje pristato autorine technika atliktą darbą „Lengvos baimės“.

Menininkės manymu, jos darbas į ekspoziciją paimtas dėl jo netradiciškumo.

„Japonai tekstilės meną vadina pluošto menu ir sieja jį nebūtinai su siūlu ar audiniu. Jie praplečia šią sąvoką. Tekstilėje japonai panaudoja įvairius pluoštus, tai – popierius plastikas, net keramiką kartais jie supranta kaip pluoštą.

Mano darbas sukurtas iš netradicinių medžiagų – kiaulės žarnų, plunksnų ir rašalo. Galbūt tai ir patraukė M. Szaraz dėmesį.

Didžiausia baimė man, kaip menininkei, buvo didžiulis nerimas dėl po parodas keliaujančio labai trapaus, lengvai linkstančio kūrybinio darbo. Tačiau viskas pavyko puikiai ir sėkmingai, ir tai džiugina“, – mano kūrėja.

Atrodo kitaip

Parodos atidarymo metu L. Ringelienė dalyvavo ir kitose erdvėse organizuotose šios parodos pristatymuose bei pastebėjo, kad skirtingose erdvėse eksponuoti darbai atrodo vis kitaip.

Unikali tarptautinė keliaujanti paroda, globojama Kėdainių rajono savivaldybės mero Valentino Tamulio, veiks iki lapkričio 7 dienos.

0 Skaityti komentarus / komentuoti

Komentuoti

Naujienų portalo www.rinkosaikste.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau rodo komentaro autoriaus IP adresą ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus redakcija.ra@gmail.com. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn. Skelbdami savo nuomonę, jūs sutinkate su taisyklėmis.
Griežtai draudžiama www.rinkosaikste.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.rinkosaikste.lt kaip šaltinį.
Taip pat skaitykite
img

Kėdainiuose – menui neabejingos kūrėjos  iš visos Lietuvos

Kuriantys gražesnį pasaulį
09:09 Spalio 02d. 2020
img

Mano darbas yra įdomus – kas dieną vis kažkas naujo

Kuriantys gražesnį pasaulį
10:01 Rugsėjo 23d. 2020
img

Respublikiniuose dailės konkursuose įvertinti ir kėdainiečiai

Kuriantys gražesnį pasaulį
12:58 Rugsėjo 22d. 2020
img

Geraširdžių kėdainiečių dovanos pasiekė nuskriaustus šunelius

Kuriantys gražesnį pasaulį
09:25 Rugsėjo 17d. 2020
img

Aleksandrui Dambrauskui – Adomui Jakštui – 160

Kuriantys gražesnį pasaulį
14:33 Rugsėjo 14d. 2020
img

Senjorės laisvalaikis – lauko treniruoklių aikštelėje

Kuriantys gražesnį pasaulį
10:58 Rugpjūčio 31d. 2020
img

Savaitė, kupina nuotykių ir džiaugsmo

Kuriantys gražesnį pasaulį
09:01 Rugpjūčio 28d. 2020
img

Vyras filologijoje ir pedagogikoje – privalumas ar trūkumas?

Kuriantys gražesnį pasaulį
16:16 Rugpjūčio 13d. 2020
img

Kėdainiuose startavo vasaros stovykla!

Kuriantys gražesnį pasaulį
13:23 Rugpjūčio 03d. 2020

SKELBIMAI

touched by digitouch!