GYVENIMAS MARGAS

Visos kategorijos
Maistas neturėtų būti pagalbininkas kovoje su liūdesiu ar kitomis emocijomis.   / Asociatyvi nuotr.

Stresas ir maistas: emocinio valgymo pavojai

www.rinkosaikste.lt - 11:10 Balandžio 06d. 2017

Išgyvendami stresą, neretai mėginame jį „suvalgyti“. Tačiau dideli kiekiai, galbūt, gardaus, tačiau nesveiko maisto mums nepadeda. Maistas neturėtų būti pagalbininkas kovoje su liūdesiu ar kitomis emocijomis. Tačiau, jeigu to išvengti nepavyksta, specialistai siūlo rinktis bent jau sveikus ir malonumo hormonų gamybą skatinančius produktus.

Lengvas, bet pavojingas malonumas

Psichologė Asta Petrulienė teigia, kad būdami blogos nuotaikos, maisto griebiamės todėl, kad taip galime greitai ir lengvai pasiekti malonumą.

„Noras valdyti ar malšinti emocijas maistu, pirmiausia kyla dėl to, kad valgymas – vienas greičiausiai pasiekiamų malonumų. Daugelis mūsų mėgstame valgyti ir taip save nuraminti. Su emociniu valgymu susiduriame kai esame liūdni, apimti depresinės nuotaikos – juk daugelis sako, kad į šaldytuvą eina ieškoti nusiraminimo.

Tyrimai rodo, kad užklupus emociniam valgymui, dažniausiai renkamės kaloringą maistą. A. Petrulienė

Mes prisivalgome, prikišame skrandį ir trumpam pajuntame palengvėjimą. Bet tai nėra gerai, nes emocinis valgymas turi ir savo pasekmes – netrukus atsiranda kaltės, nepasitenkinimo jausmas. Tokiu būdu šalia liūdesio atsiranda dar daugiau negatyvių emocijų ir galiausiai situacija tampa blogesnė nei buvo iki tol“, – sako A. Petrulienė.

Papildomos kalorijos – papildomos bėdos

Psichologė pastebi, kad užklupus liūdesiui, dažniausiai griebiamės sotaus, kaloringo ir nesveiko maisto, kuris ilgainiui gali tapti organizmo negalavimų priežastimi.

„Tyrimai rodo, kad užklupus emociniam valgymui, dažniausiai renkamės kaloringą maistą. Tai būna kas nors labai riebaus, saldaus, ar labai sūraus ir aštraus. Visa tai sukelia sunkų sotumo jausmą. Dažnai tai būna nesveikas, greitas maistas. Bandom pasiteisinti, kad tiesiog taip save palepinam, nuraminam, tačiau už to slypi emocinis valgymas. Ir tada atsiranda minėtos papildomos neigiamos emocijos, o taip pat viršsvoris, virškinimo sutrikimai, problemos su skrandžiu“, – teigia pašnekovė.

Sveikai „suvalgyti“ stresą

Jeigu jau užsimojote „suvalgyti“ stresą, vertėtų dažniau rinktis vaisius ir daržoves. Daug žalių daržovių vartojantys žmonės mažiau rizikuoja susirgti depresija. Špinatai, pankoliai, kopūstai, salotos – šiose daržovėse yra folio rūgšties, ji padeda gamintis vadinamiesiems laimės hormonams.

Emocinis valgymas pasižymi tuo, kad mes automatiškai, nesusimąstydami dedame maistą burnon. Todėl skatinčiau žmones, kai jiems liūdna ir sunku, sustoti ir sau sąžiningai atsakyti – ar man tikrai norisi to maisto, ar aš esu tikrai alkanas? A. Petrulienė

„Yra netgi atskiras sąrašas produktų, kurie duoda dvigubą naudą: yra nekaloringi ir turi medžiagų, kurios gerina nuotaiką, padeda kovoti su stresu, liūdesiu.

Daugelis dietologų rekomenduoja liesesnę ir mažiau kaloringą mėsą, žalias daržoves. Salotos, kopūstai, špinatai, paprikos, apelsinai, kiviai turi vitaminų C ir A – tai labai stiprus antioksidantas, kuris padeda organizmui susidoroti su stresu.

Taip pat minimi riešutai, kurie turi Omega-3 riebiųjų rūgščių. Riešutai ir sėklos mažina cholesterolio kiekį kraujyje, saugo nuo susirgimų, tiesa, jie kaloringi, bet mes jų daug nesuvalgysime“, – sako A. Petrulienė.

Sąmoningas valgymas

Jeigu jau užsimojote „suvalgyti“ stresą, vertėtų dažniau rinktis vaisius ir daržoves. A. Petrulienė

Sąmoningumas – štai kas geriausiai padeda išvengti emocinio valgymo keliamų problemų. Prieš dėdamiesi ką nors į burną, sustokite ir paklauskite savęs: „ar aš tikrai to noriu?“

„Emocinis valgymas pasižymi tuo, kad mes automatiškai, nesusimąstydami dedame maistą burnon. Todėl skatinčiau žmones, kai jiems liūdna ir sunku, sustoti ir sau sąžiningai atsakyti – ar man tikrai norisi to maisto, ar aš esu tikrai alkanas? Keisti mitybos įpročius reikėtų nuo stabtelėjimo ir pagalvojimo: „o kaip aš po to jausiuosi?“

Taigi, reikia stiprinti sąmoningo valgymo įpročius ir su neigiamomis emocijomis kovoti kitais – efektyvesniais ir sveikesniais būdais“, – tvirtina psichologė.

0 Skaityti komentarus / komentuoti

Komentuoti

Naujienų portalo www.rinkosaikste.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau rodo komentaro autoriaus IP adresą ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus redakcija.ra@gmail.com. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn. Skelbdami savo nuomonę, jūs sutinkate su taisyklėmis.
Griežtai draudžiama www.rinkosaikste.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.rinkosaikste.lt kaip šaltinį.
Taip pat skaitykite
img

Savaitgalis laimingų žmonių mieste

Gyvenkime pozityviai
1
14:31 Liepos 31d. 2018
img

Dėl gerų santykių stengtis reikia nuolatos

Gyvenkime pozityviai
14:45 Liepos 17d. 2018
img

Kūnas ir psichika: įsiminkime džiaugsmingas akimirkas

Gyvenkime pozityviai
14:33 Liepos 10d. 2018
img

Ar tikrai žmogų veikia mėnulio pilnatis?

Gyvenkime pozityviai
13:44 Birželio 29d. 2018
img

8 požymiai, kad tuoj pratrūksite

Gyvenkime pozityviai
15:16 Gegužės 09d. 2018
img

10 kritinių klaidų renkantis tinkamą veiklą

Gyvenkime pozityviai
14:44 Kovo 20d. 2018
img

Šviesa ar tamsa – kurioje tu pusėje?

Gyvenkime pozityviai
14:30 Vasario 28d. 2018
img

Baimės psichologija

Gyvenkime pozityviai
11:57 Vasario 02d. 2018

SKELBIMAI

touched by digitouch!