GYVENIMAS MARGAS

Visos kategorijos
Susipažinusi su sporto treneriu Simona Kavaliauskaitė dar labiau susidomėjo sveika gyvensena.  / Asmeninio archyvo nuotr.

Maistas turi būti ne tik skanus, bet sveikas ir maistingas

Dovydas PASLAUSKAS - 10:34 Rugpjūčio 31d. 2020

Šiemet pabaigusi Middlesex universitetą Didžiojoje Britanijoje bei įgijusi teisės ir tarptautinių santykių bakalauro laipsnį kėdainietė Simona Kavaliauskaitė pagaliau daugiau laiko gali skirti dviem mėgstamiems laisvalaikio užsiėmimams – maisto gamybai ir sportui. Simona neslepia – jai  patinka gaminti ir skaniai pavalgyti. Taip pat ji palaiko sveiką gyvenimo būdą – aktyviai sportuoja, todėl merginai labai svarbu sureguliuota mityba. Tačiau, kaip ji pati pabrėžė, svarbu, kad gaminamas maistas būtų ne tik skanus, bet ir sveikas bei maistingas.

„Gamindama maistą visuomet galvoju apie tai, iš ko jisai sudarytas, o ne apie tai, kiek laiko užtruksiu jį ruošdama. Esu išranki maistui ir man svarbu tai, jog sveikai maitinčiausi, todėl visuomet stengiuosi vartoti daug šviežių vaisių ir daržovių, propaguoju sveiką gyvenimo būdą“, – atvirauja Simona ir sako, kad mums turėtų rūpėti tai, ką valgome.

Nuo mažens – pagalbininkė virtuvėje

Simonai maisto gamyba – natūralus procesas, prie kurio ją nuo mažens įpratino mama.

„Kiek tik save prisimenu, nuo vaikystės sukausi virtuvėje, padėdama mamai gaminti. Iš pradžių tai buvo nesudėtingi uždaviniai – papjaustyti duonos, nuskusti bulvių, išvirti kiaušinių ar kiti darbai. Taip pat per kiekvieną šeimos šventę, kai pas mus suvažiuodavo giminės, visos šeimos moterys susiburdavome virtuvėje, ruošdamos vaišes svečiams.

Pagelbėdavau ir aš – ruošdavau mišraines, salotas, sumuštinius, ką buvau išmokyta pagaminti ir kas nereikalaudavo sudėtingesnių pastangų. Turbūt taip įpratau prie maisto ruošimo ir ilgainiui jis virto pomėgiu, kuriam skiriu daug dėmesio, kai tik turiu laisvo laiko“ , – apie tai, kad gaminti pradėjo dar vaikystėje, pasakojo Simona.

Baltus ryžius pakeitėme į rudus – mažiau kalorijų, taip pat šie mažiau apdirbti ir turi daugiau pliusų organizmui – padeda greičiau užmigti, geriau išsimiegoti, pagerina plaukų ir odos būklę. S. Kavaliauskaitė

Gaminti studentiškai – neteko

Simonos teigimu, jai maisto gamyba teikia džiaugsmą, nes leisti laiką virtuvėje galima ne tik turiningai, bet ir smagiai.

„Pradėjus studijuoti maisto gamyba tapo puikia dingstimi artimiau susipažinti su kaimynais, užmegzti naujas draugystes ir pažintis, dalintis receptais bei nustebinti savo atradimais“, – pliusus leidžiant laiką virtuvėje vardijo Simona.

Išvykus studijuoti į Didžiąją Britaniją Simona tikėjosi, kad kaip ir visi studentai, ji taip pat paragaus paprasčiausių studentiškų virtuvės patiekalų ir gaminti daug neteks, tačiau atsimindama studentiškus metus Simona juokiasi, kad studentiško maisto gaminti jai taip ir neteko.

„Pabaigusi Šviesiąją gimnaziją ir išvykusi studijuoti į Angliją galvojau, kad pomėgį gaminti teks kuriam laikui pamiršti. Tikėjausi, kad kaip ir visi studentai, valgysiu paprastai – greitai paruošiamus makaronus, taip vadinamas „greitsriubes“, dešreles, makaronus ir panašiai.

Tačiau dabar suprantu, kad nieko panašaus gaminti neteko. Nežinau, ar dėl to, kad mėgstu gaminti ar dėl kitų aplinkybių, bet ir Anglijoje gaminau daug ir tai, ką valgysiu, atrodė svarbu.

Dažniausiai gamindavau tikrai paprastai ir nieko sudėtingo – vištieną, krevetes su daržovėmis, salotas. Iš tiesų labai retai, gal tik kartą per mėnesį, leisdavau sau „patinginiauti“ ir vartodavau pusfabrikačius, kai viskas pagaminta ir belikdavo maistą tik pasišildyti“ , – atviravo Simona.

Vietoj baltos duonos valgome pilno grūdo duoną, tai irgi sveikesnė alternatyva, turinti skaidulų, antioksidantų, padedančių kontroliuoti, pavyzdžiui, cukraus ar cholesterolio kiekį kraujyje. S. Kavaliauskaitė

Pradėjo domėtis sveika mityba

Išvykusi studijuoti Simona pakeitė ir gyvenimo būdą – pradėjo aktyviai užsiimti sportine veikla bei domėtis sveika mityba, kuri padėjo suprasti, kaip svarbu tai, ką vartojame.

„Studijuodama taip pat ir dirbau, kad save išlaikyčiau. Nors studijos ir darbas užimdavo didžiąją dalį laiko, suspėjau ir pastudentauti – išeidavome su draugėmis pažinti naktinio Londono ar tiesiog smagiai praleisti laiko.

Vis dėlto perspektyvoje vis dar kažko trūko. Kažko, kuo galėjau susidomėti, kas galėjo motyvuoti. Nusprendžiau kažką savo rutinoje pakeisti. Taip mano gyvenime atsirado mankšta, susidomėjau aktyvia fizine veikla ir sveika gyvensena“ , – apie domėjimosi sveika gyvensena pradžią pasakojo Simona.

Pradėjus aktyviai sportuoti Simona susipažino su dabartiniu vaikinu, kuris dirba sporto treneriu. Ši pažintis pakeitė merginos kasdienybę – pradėję draugauti jie vienas kitą motyvavo ir abu pradėjo sveikiau maitintis, taip pat – aktyviai sportuoti.

„Pradėjus draugauti su Džoniu, kuris dirba asmeniniu treneriu, abu atradome bendrą interesą – sportą ir sveiką mitybą. Šie du dalykai tapo mūsų rutina, kuo aš labai džiaugiuosi, nes dabar jaučiuosi kur kas stipresnė, sveikesnė ir žvalesnė, negu bet kada.

Kartu su Džoniu sportuojame, kartu domimės sveika mityba, todėl gamindami namuose visuomet vartojame tuo produktus, kurie turi mažiau kalorijų arba tiesiog yra naudingesni organizmui. Pavyzdžiui, vietoje visiems įprastų makaronų verdame tik pilno grūdo makaronus. Jie teikia dvigubą naudą – yra sveikesni ir žymiai skanesni. Taip pat baltuosius ryžius pakeitėme į ruduosius – mažiau kalorijų, taip pat šie mažiau apdirbti ir turi daugiau pliusų organizmui – padeda greičiau užmigti, geriau išsimiegoti, pagerina plaukų ir odos būklę.

Visada valgome maisto produktus, kuriuose daug proteinų – mėsa, žuvis, kiaušiniai, riešutai.  Garnyrui vartojame įvairias daržoves – morkos, kopūstai, pomidorai, svogūnai, česnakai, imbieras. Juose – daug vitaminų. Vietoj baltos duonos valgome pilno grūdo duoną, tai irgi sveikesnė alternatyva, turinti skaidulų, antioksidantų, padedančių kontroliuoti, pavyzdžiui, cukraus ar cholesterolio kiekį kraujyje“, – sveikos mitybos privalumus vardijo Simona.

Su kraštiečiais Simona žada pasidalinti keliais patiekalų receptais, kurie, pasak jos, yra ne tik lengvai pagaminami, bet ir sveiki, naudingi bet kuriam organizmui.

„Šiuos patiekalus pasigaminti nesunku ir nėra brangu. Taip pat juos gamindami neužtruksite daug laiko, o šeima galėsis mėgautis skaniais, sveikais patiekalais. Todėl dalinuosi receptais ir visus kviečiu išbandyti“, – ragino Simona.

Lengvos salotos

Reikės: jelapenų, 2–3 pomidorų, 1 ilgavaisio agurko, grūdėtos varškės.

Gaminame: pomidorus, agurką, jelapeną nuplauti. Tuomet supjaustyti ir sumaišyti su grūdėta varške. Kam norisi, rekomenduoju pagardinti smulkintais juodaisiais pipirais bei žiupsneliu druskos.

Gurmaniška Paella

Reikės: 300 g paella arba pasirinkų ryžių, 3 šaukštų alyvuogių aliejaus, konservuotų pjaustytų pomidorų su česnaku (jeigu pomidorai būtų be česnako – tuomet dvi skiltelės česnako),

šaldytų krevečių arba mėgstamų jūros produktų, 3 š. baltojo vyno, svarbu kad būtų nesaldus, sausas, 900 ml ištirpinto vištienos sultinio (turiu omenyje ištirpintus vištienos kubelius),

1–2 čili paprikos ir svogūno (siūlyčiau naudoti tiems, kas mėgsta pavalgyti šiek tiek aštriau).

Gaminame: iš pradžių keptuvėje apkepiname svogūną, tuomet sumetame pomidorus. Ant viršaus užpilame jau išvirtus ryžius, įpilame 3 šaukštus vyno, suberiame prieskonius. Viskam leidžiame pasitroškinti, švelniai pamaišydami. Tuomet užpilame vištienos sultinį ir paliekame ant silpnos ugnies pasitroškinti 15 min. Laukiame, kol išbrinks ryžiai. Tuo tarpu laukdami atskiroje keptuvėje galite pasikepti jūros produktus. Kuomet ryžiai jau bus gerai išbrinkę viską kartu sumaišome. Dėl estetinio vaizdo į lėkštę galite pridėti ir citrinos griežinėlį, tačiau jo jokiais būdais neišspauskite.

Čili sriuba

Reikės: indelio konservuotų pomidorų tyrės arba skystesnės pastos, indelio konservuotų pjaustytų pomidorų, 2 skiltelių česnako, kelių lapelių šviežio baziliko, čili pipirų – pagal skonį,

kietojo sūrio.

Gaminame: sūrį sutarkuojame, česnaką išspaudžiame per spaustuvę. Juos pasidedame atskirai, tuo tarpu viską kartu dedame į puodą ir verdame, kol įkaista. Tuomet sumetame česnakus, laukiame, kol sriuba pradės burbuliuoti. Tuomet, pasisėmus su samčiu į sriubos indelį, viską pagardiname tarkuotu sūriu.

Zuikiai ir lengvos salotos

Reikės: 500 g kalakutienos faršo (galite naudoti tokį faršą, kokį mėgstate), 1 kiaušinio, pusės šaukštelio druskos, pusės šaukštelio juodųjų smulkintų pipirų, 2 riekių batono, 200 g fermentinio sūrio.

Gaminame: 2 riekes batono sušlapiname ir susmulkinę sumaišome su kalakutienos faršu. Sumetame prieskonius, įmušame kiaušinį ir rankomis minkome faršą, kol gausis vientisa masė. Tuomet zuikiui formuojame 2 atskirus gabalėlius faršo ir įdarome jį sūriu (sūrio dėkite tiek, kiek norisi, geriausia būtų padalinti jį po 100 g.). Tuomet dedame kepti į įkaitusią 180 laipsnių orkaitę 45–50 minutėms.

Šalia iškepusio zuikio siūlau pasigaminti lengvų salotų. Skanaus!

0 Skaityti komentarus / komentuoti

Komentuoti

Naujienų portalo www.rinkosaikste.lt redakcija neatsako už komentarus ir jų neredaguoja, tačiau rodo komentaro autoriaus IP adresą ir pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, pažeidžia įstatymus ar reklamuoja. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus redakcija.ra@gmail.com. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn. Skelbdami savo nuomonę, jūs sutinkate su taisyklėmis.
Griežtai draudžiama www.rinkosaikste.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti www.rinkosaikste.lt kaip šaltinį.

SKELBIMAI

touched by digitouch!